Lue keskustelun säännöt.
Mistäköhän se johtuu, että lapsi samaan aikaan haluaa pukea haalarit, mutta jotenkin nolostee niitä?
12.01.2025 |
Itse hän syksyllä halusi, että ostetaan edelleen toppahaalarit, ja aina haluaa pukea haalarit, jos menee vaikka pihalle tai muuten itsekseen ulos, mutta jos pihalta lähdettäisiin vaikka kaupassa käymään, haluaisi käydä vaihtamassa toiset vaatteet. Kouluunkaan ei halua laittaa niitä. Ihan yhtä siistiltä ne haalarit näyttää minun silmiin kuin toppatakki ja toppahousut, ei se ole mikään loppuunkulunut pihahaalari, vaan hyvä ja nätti ns. merkkihaalari 10v tyttö siis tämä tapaus.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Niin kyllä se on se omanikäisen kaveripiirin paine, joka vaatii tiettyyn muottiin menemään, vaikka itse pitäisikin ehkä erilaisesta. Luulisin että lapsi itse pitää haalarista mutta muut ei enää käytä ja ovat ehkä joskus pilkanneetkin hänen haalarin käyttöään. Niin se meidän pojallakin usein oli ongelmana, että kaverit nauraa. Esimerkiksi lämpimät talvikengät joskus hankittiin ja hän niitä innolla käytti, kunnes ensimmäisen koulupäivän jälkeen vaihtoi adidaksen lenkkareihin, kun kaverit nauroi, ja niillä sitten meni koko talvi, taisi mennä useampikin.