Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Youtube: Sari Kenttämaan tapaus

Vierailija
11.01.2025 |

Onko muut nähneet näitä vidoita Youtubessa. Henkilö siis julkaissut kymmeniä videoita Youtubessa. Häneltä viety kolme lasta, valvotut tapaamiset. Mikähän tässä on taustalla, en jaksanut kaikkia videoita katsoa.

Kommentit (773)

Vierailija
461/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks kaikki kiusaa mua. Mä en ole itse tehnyt koskaan mitään väärin. Kaikki vaan tahallaan mua kiusaa

Älä uhriudu, ota vastuu ja anna takaisin. Ole siis vahvempi.

Vierailija
462/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haukuta vaan hänen toimintaa on kritisoitu

Jos ihminen toimii lainvastaisesti niin hänen toimintaa saa kritisoida

Muistakaa nyt tämä itsekin ihan joka iikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarihan oli laittanut että kun saa lasten huoltajuuden, niin hän ehdottaa exälle, että muuttaa Ouluun tai Rovaniemelle.  Lapset ja hän kun haluavat asua Lapissa.

Vierailija
464/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa tilanne mikä tahansa niin lasten nimiä ja arkaluonteisia asioita ei saa jakaa someen!

Vierailija
465/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen normaalisti paljon podcasteja, mutta aloin tämän ketjun myötä kuuntelemaan työnteon ja muun puuhastelun taustalla näitä S:n videoita.

Katson/kuuntelen niitä aikajärjestyksessä, ja olen nyt menossa 29.10.2023 päivätyssä videossa, joka käsittelee U-poikaa.

Kun en ole vielä kaikkia videoita ehtinyt katsomaan, minulla ei tietenkään ole (S:n antamaa) kokonaiskuvaa tilanteesta, mutta päällimmäisenä ja räikeiten videoilla nousee esille, että S ihan itse sabotoi lastentapaamismahdollisuuksiaan. Hän sanoo "kertovansa lapsille rehellisesti", kuinka "heidät on Suomen lain vastaisesti ryöstetty häneltä", kuinka "on laitonta, että lapset sillä tavalla erotetaan äidistä", jne. Kuinka on puhunut näistä asioista myös valvotuissa tapaamisissa, ja kuinka "sossut ovat hiljentäneet hänen äänensä, kun hän on vain halunnut kertoa totuuden". On puhunut lapsille myös, kuinka valvotut tapaamiset ovat vain sitä varten, jos vanhempi "on hakannut lapsia" tai "ei tunne lapsia ollenkaan", jolloin valvotut tapaamiset ovat lasten turvallisuuden vuoksi. Mutta "eihän me sellaisia tarvita!"

Olen nähnyt otsikoita tulevista videoista, joissa S ilmeisesti lukee ääneen sossun ym. päätöksiä, joten kenties niistä myöhemmin selviää mistä on kysymys - mutta eikö S oikeasti ymmärrä vain ampuvansa itseään jalkaan jutuillaan?

Vierailija
466/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen normaalisti paljon podcasteja, mutta aloin tämän ketjun myötä kuuntelemaan työnteon ja muun puuhastelun taustalla näitä S:n videoita.

Katson/kuuntelen niitä aikajärjestyksessä, ja olen nyt menossa 29.10.2023 päivätyssä videossa, joka käsittelee U-poikaa.

Kun en ole vielä kaikkia videoita ehtinyt katsomaan, minulla ei tietenkään ole (S:n antamaa) kokonaiskuvaa tilanteesta, mutta päällimmäisenä ja räikeiten videoilla nousee esille, että S ihan itse sabotoi lastentapaamismahdollisuuksiaan. Hän sanoo "kertovansa lapsille rehellisesti", kuinka "heidät on Suomen lain vastaisesti ryöstetty häneltä", kuinka "on laitonta, että lapset sillä tavalla erotetaan äidistä", jne. Kuinka on puhunut näistä asioista myös valvotuissa tapaamisissa, ja kuinka "sossut ovat hiljentäneet hänen äänensä, kun hän on vain halunnut kertoa totuuden". On puhunut lapsille myös, kuinka valvotut tapaamiset ovat vain sitä varten, jos vanhempi "on

Minua alkoi hymyilyttämään kertomasi sillä ymmärrän Saria tässäkin ihan täysin. Hyvä Sari, ole vain rohkeasti oikeassa ja opeta sekä kerro asioita. Ne muutkin kertoo siellä suljettujen ovien takana ja kertoo ihan kaikkea mitä ei kannattaisi ja toimivat hyvin ilkeillä tavoin. Rakkautta sinulle ja lapsillesi elämään!

Vierailija
467/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pohtinut samaa että voiko ihminen oikeasti olla noin sokea omalle käytökselle. Vai onko motiivina kosto. 

Vierailija
468/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pohtinut samaa että voiko ihminen oikeasti olla noin sokea omalle käytökselle. Vai onko motiivina kosto. 

Motiivina kosto. Mutta miksi? Syy on olennaisin.

Kuka kostaa ja mistäkin ja lisäksi miksi?

Ihmisillä on myös oikeuksia.

Vierailija
469/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis pitäisi toimia kuten tämä ikäluokka jonka lapset kipuilevat kaikkialla maailmalla uhriutuen, kostaen kaikille ja levittäen pahaa? Ei, vaan nimenomaan nyt täytyisi jo taas ymmärtää mikä on oikein ja mikä on väärin ja mitä on aito rakkaus ja rakkaudellisuus. 

Jos ei saa sanoa mitään tai tehdä mitään niin ei voi ottaa vastuuta ja ihminen joutuu sulkeutumaan, mitäs kaikkea näistäkin seuraa? 

Mitä ajattelitte saada aikaan kaikella pakottamisellanne ja alistamisellanne? 

Onko kiusaaminen oikein?

Millaisiä ihmisiä ovat nämä alistajat ja kaikki muutkin sadistit? Ja missä kaikkialla he vaikuttavat?

Onko oikein nauraa ja nauttia kun ihmiset kärsivät? Ja varsinkin kun kärsimys ei ole itse aiheutettua?

Miksi tämä Suomi on näin epäoikeudenmukainen?

Vierailija
470/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua alkoi hymyilyttämään kertomasi sillä ymmärrän Saria tässäkin ihan täysin. Hyvä Sari, ole vain rohkeasti oikeassa ja opeta sekä kerro asioita. Ne muutkin kertoo siellä suljettujen ovien takana ja kertoo ihan kaikkea mitä ei kannattaisi ja toimivat hyvin ilkeillä tavoin. Rakkautta sinulle ja lapsillesi elämään!"

Kyse ei ole siitä, kuka on mitäkin mieltä, vaan että Suomessa on täysin laillista ottaa lapsi huostaan. Miksi S väittää lapsilleen, että näin ei ole?

Vierailija
471/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, hän kertoo videoissaan lapsen isän nimen, oman nimensä sekä lasten etunimet. Lisäksi lukee lasten dokumentteja, joissa opettaja puhuu esim. lasten tuen tarpeesta. Lasten elämä tuotu täysin julkiseksi ja lapset itse sekä heidän kaverit voivat noita tuolta katsoa. Säälittää lapset. En tiedä, mitä tuossa on taustalla, koska tuolla on vain Sarin näkemys, mutta tulee fiilis, että Sari ei pysty ajattelemaan lasten parasta, koska kaikki lasten asiat on levitetty youtubeen.  

Vierailija
472/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo piti itselläkin tässä noin kuukauden aikana katsoa joitain videoitaan. Puhuu niin paljon ja joudun harppomaan eteenpäin ja ehkä siten missannut ne syyt jotka aiheuttaneet valvotut.

Sen sain selville hänen kirjoittamanaan kommenttikenttään, että häntä vastaan ovat ainakin neuvola, opettaja, lasu ja tuomarit. Niin ja valvotun tapaamisen valvojat myös kiusaavat mistä syystä videoi kaiken.

On 12v, 7v ja myös kolmas lapsi. Isä puhuu lapsille enkkua ja lapset puhuvat huonoa suomea kuulemma. 

Mistään ei ole mulle selvinnyt miksi lapset eivät enää saaneet asua äidillään.

Vaikuttaa asialliselta, mutta tuo pitkäveteinen puhuminen muistuttaa vahvasti näistä lastemme vuoksi-tyypistä, sekä Teemu Ruskeepäästä. Itsessähän ei ole mitään vikaa tietenkään.

Vierailija
473/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, hän kertoo videoissaan lapsen isän nimen, oman nimensä sekä lasten etunimet. Lisäksi lukee lasten dokumentteja, joissa opettaja puhuu esim. lasten tuen tarpeesta. Lasten elämä tuotu täysin julkiseksi ja lapset itse sekä heidän kaverit voivat noita tuolta katsoa. Säälittää lapset. En tiedä, mitä tuossa on taustalla, koska tuolla on vain Sarin näkemys, mutta tulee fiilis, että Sari ei pysty ajattelemaan lasten parasta, koska kaikki lasten asiat on levitetty youtubeen.  

Näitähän tulee kaikkialla vastaan muuallakin. Tämäkö nyt on se ydinasia mikä teitä vaivaa? Sille ei voida nyt mitään.

Vierailija
474/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vierailija
475/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut sellainen olo, että hän ajattelee monista asioista todella eri tavalla mitä varmasti moni muu. Hän vaikuttaa ihan vilpittömästi uskovansa noihin omiin juttuihinsa/toimintatapoihinsa. Esim. lapsen luokkaretkelle pelmahtaminen runoilemaan ja se, että hän oli tosissaan ehdottamassa, että lapset voisi tuoda kavereitaan valvottuihin tapaamisiin ovat ainakin minulle ihan käsittämättömiä. 

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla isän ja lasten näkemykset tilanteesta.

Vierailija
476/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ilmeisesti koskaan juuri puhu syistä, joiden vuoksi lapset lähti. Veikkaan, että mt-ongelmat ja harhaisuus. Harhaisuus tulee minusta esille noista monista kirjauksista ja tempauksista, mitä tehnyt. Esim. tuo lapsen kotikouluun ottaminen. Tuo opettajan kirjaus on melkoista luettavaa ja antaa kuvaa elämänhallinnan ongelmista. Ilmeisesti Sarin kasvatustapa on ollut, että kaikki pitää olla kivaa ja mitään ei tarvitse, jos ei halua. Hän vaikuttaa vähän erikoiselta persoonalta. 

Vierailija
477/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo piti itselläkin tässä noin kuukauden aikana katsoa joitain videoitaan. Puhuu niin paljon ja joudun harppomaan eteenpäin ja ehkä siten missannut ne syyt jotka aiheuttaneet valvotut.

Sen sain selville hänen kirjoittamanaan kommenttikenttään, että häntä vastaan ovat ainakin neuvola, opettaja, lasu ja tuomarit. Niin ja valvotun tapaamisen valvojat myös kiusaavat mistä syystä videoi kaiken.

On 12v, 7v ja myös kolmas lapsi. Isä puhuu lapsille enkkua ja lapset puhuvat huonoa suomea kuulemma. 

Mistään ei ole mulle selvinnyt miksi lapset eivät enää saaneet asua äidillään.

Vaikuttaa asialliselta, mutta tuo pitkäveteinen puhuminen muistuttaa vahvasti näistä lastemme vuoksi-tyypistä, sekä Teemu Ruskeepäästä. Itsessähän ei ole mitään vikaa tietenkään.

Otan kantaa tähän ajatukseen jota viljelette paljon - ei näe itsessään mitään vikaa.

Miksi pitäisi nähdä vikaa itsessään?

Joko itsessä ei ole vikaa tai sitten ei halua kertoa.

Kuinka me ymmärrämme erilaisia ihmisiä? Tuomitsemmeko liikaa jo pelkän ulkonäön perusteella?

Kuuntelemmeko me heitä joita me niin kovin arvostelemme? 

Jos sinulla on oikeus sanoa esimerkiksi minulle että minä en hahmota kokonaisuutta enkä näe itsessäni vikaa niin sinulla on myös vastuu kuunnella minua ja ymmärtää minua. Vasta tämän jälkeen voimme päästä eteenpäin. Tähän asti useasti kuitenkin vain jankutetaan tätä omaa näkemystä täysin ehdottomana eikä edes suostuta kuuntelemaan sitä ihmistä jota halutaan arvostella. Kyseessähän ei ole minkäänlainen halu ymmärtää ja selvittää asioita vaan kiusata, alistaa ja nöyryyttää. Tämän kaiken päälle vaaditaan täyttä kuuliaisuutta ja arvostusta kaikin puolin.

Vierailija
478/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain netissä olin näkevinään missä T.R ja sari keskustelivat. Ajattelin, että on siinä parivaljakko. 

Vierailija
479/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain netissä olin näkevinään missä T.R ja sari keskustelivat. Ajattelin, että on siinä parivaljakko. 

Sama. 

Vierailija
480/773 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo kaikki, joilta on "ryöstetty" lapset, näyttävät ja kuulostavat ihan samalta. Tulee jotenkin ahdistus olo tuostakin äidistä, en edes osaa sanoa miksi, mutta vahvasti tulee.

Ketju on lukittu.