Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän lähipiirissä ihmisiä jotka ei pysty hyväksymään toisten onnea?

Vierailija
11.01.2025 |

Esimerkiksi kun kerrot jostain kivasta asiasta mitä teit äitisi kanssa, alkaa tämä ihminen selittää, miten hänellä ei ole enää äitiä tai isää. Eikä tarvi edes olla mitään näin dramaattista, jos laittaa someen kuvan kivasta laskettelureissusta tai vaikka hienosta maisemasta mäessä, kommentoi tämä sama tyyppi jotain ilkeää tai muuten kyseenalaista. Miten jaksatte näiden kanssa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että heillä on ihmissuhteet aika vaikeita jos käytös on tuollaista.

Vierailija
2/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tuo on tosi raskasta. Eivät näe nenäänsä pidemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sinne someen laittaa mitään? Kaikilla ei ole äitiä, tai isää. Ite ainakin laittasin ja olen laittanutkin välit poikki näihin ketkä postaa äitienpäivää vaalean punaista ihkutusta miten ihanaa on äidin kanssa.

Vierailija
4/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON , VEROTTAJA

Vierailija
5/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sinne someen laittaa mitään? Kaikilla ei ole äitiä, tai isää. Ite ainakin laittasin ja olen laittanutkin välit poikki näihin ketkä postaa äitienpäivää vaalean punaista ihkutusta miten ihanaa on äidin kanssa.

Kannattaa pysyä poissa somesta jos noin kovasti harmittaa.

Vierailija
6/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää.

Ei toi ole ystävyyttä.

Vierailija
7/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tota tarvikaan jaksaa.

Vierailija
8/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit ittse toisin jos oma käytöksesti olisi sellaista?

Vierailija
9/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tuo on tosi raskasta. Eivät näe nenäänsä pidemmälle.

Miten sinä sait katseesi irroitettua ja ylös ulos kohti horisonttia taivaalle?

Vierailija
10/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä poissa somesta jos noin kovasti harmittaa.

Olen eri mutta vihaseuraan julkkiksia ja tehtailen heistä lankoja eri alustoille.

Vierailija
11/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit ittse toisin jos oma käytöksesti olisi sellaista?

Millaista? Kivan kuvan postaamista tai äidin kanssa vietettyä aikaa?

Vierailija
12/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei somessa tarvitse olla jos ei kestä edes sitä että ihmiset tekee postauksia someen. Itsekin olen joskus laittanut äitienpäiväpostauksia someen, vaikka äitipuoleni oma lapsi on kuollut. Hän on siitä huolimatta tykännyt postauksistani.

Vierailija
13/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa käytös on millä tavalla tahansa arvioitavissa ja arviolla teemme mitä haluamme tai olemme tekemättä. Miksi edes olla mitään mieltä jos ei halua huitoa ilmaa tuulimyllyjä pysättääkseen.

Vierailija
14/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Miehelläni on hyvä palkka ja hänen perheenjäsenensä kateellisuus myrkyttää kalatkin vedestä. Uskomatonta seurata tilannetta vierestä. 

Vierailija
15/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmeisesti kohtaa kaksi erilaista kokemusmaailmaa tai elämänkohtaloa. Toinen elää ilmeisen tyydyttävää ja onnellista elämää ja haluaa jakaa tämän ilonsa muidenkin kanssa. Ystävä on taas ilmeisesti saanut huonommat kortit elämäänsä ja toisen onnen todistaminen vierestä korostaa omaa epäonnea. Vaikea tilanne noin sosiaalisesti kieltämättä. 

Useimmat jakavat someen vain elämänsä päivänpaisteisen puolen, ja mukana on usein myös ripaus sosiaalista vertailua tai jopa kilpailua. Jos sellaisen katselu tuntuu epämiellyttävältä, kannattanee pysytellä kokonaan poissa somesta, kukaanhan ei pakota siellä olemaan ja näin myös entistä useampi valitsee tehdä. 

Huonompionninen voi opetella iloitsemaan ystävänsä onnesta, eihän toisen onni sinällään ole itseltä pois tai oma epäonni onnekkaamman ystävän syytä. Eikö sitä paitsi aito ystävyys aina toivo, että ystävällä olisi onni myötä? Kateus, negatiivisuus ja katkeruus myrkyttävät mielen, ne tuhoavat vain kantajansa. Toki onnekas ystävä voi hieman käyttää harkintaansa sen suhteen, millaisia asioita ottaa esille varsinkin kahden kesken. Yhteistä jutun juurta kannattanee etsiä ensijaisesti niistä aihepiireistä jotka yhdistävät, eikä niistä jotka erottavat. 

Vierailija
16/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Miehelläni on hyvä palkka ja hänen perheenjäsenensä kateellisuus myrkyttää kalatkin vedestä. Uskomatonta seurata tilannetta vierestä. 

Anna miehes itse hoitaa suhteet lapsuudenperheeseensä. Et tiedä kaikkea.

Vierailija
17/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei saa laittaa myöskään urheilupostauksia, koska kaikilla ei ole terveyttä. Eikä pihapostauksia, koska kaikilla ei ole varaa pihaan. Eikä mökkiin. Eikä lomamatkoihin. Työstä ei saa mainita mitään, koska kaikki eivät ole töissä, tai varsinkaan yhtä hyvissä töissä. Puolisosta ei saa mainita, koska jotkut on sinkkuja tai yhdessä sian kanssa. Älä kerro bussimatkastasi, koska kaikki ei tykkää busseista. Koirista on töykeää kirjoittaa, koska on allergisia. Lapset saattaa tartuttaa viruksia. Ruuasta puhuminen on mautonta. Älä myöskään laita kuvaa, koska kaikki eivät voi näyttää samalta. Ikää on loukkaavaa mainita, koska kaikki ei vaan voi syntyä samalla kivalla hetkellä. Vitsejä ei saa laittaa koska kaikilla ei ole huumorintajua.

Vierailija
18/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä tapauksen. Jos vaikka kertoo lähtevänsä Balille lomailemaan huokaillaan heti että "No onhan se kiva että jollain on varaa matkustaa"

Joo onhan se kaikkien muiden vika että on ~10v eletty sohvalla nauttien sosiaalituista

Vierailija
19/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, joidenkin lapsellisten on hyvin vaikea hyväksyä vela-elämän tuottamaa onnea, tasapainoa ja tyytyväisyyttä.

Vierailija
20/28 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on tuollaisia. Toisella ei saa mennä hyvin koska muuten v*tuttaa. Naapuri maksaa satasen että toinen menettää viiskymppiä.

Jännä tapa on myös että pädetään että mullapa menee tai on mennyt huonommin mutta sehän on vaan sitä että pitää saada olla se keskipiste. Eli toisella ei saa mennä myöskään huonommin.