Miten laitan rajat tapailumiehelle, joka haluaa viestitellä jatkuvasti ja suuttuu jos en heti vastaa?
Aloittaa mykkäkoulun, jos en ole vastannut ajoissa tai epäilee että pyöritän muita miehiä
Kommentit (22)
Hänellä on ristiriitainen kiintymyssuhdetyyli. Tunnistan sen, koska minulla on sama. Tosin itse osaan peittää sen niin hyvin, ettei kumppani huomaa mitään. Hänen pitäisi itse omassa päässään selvittää se asia, että hän on ihan turhaan huolissani teidän suhteestanne.
Kuulostaa tyypiltä jonka tapailu olisi parasta lopettaa samointein kokonaan, mikään rajojen asettaminen ei taida auttaa.
En itse jatkaisi tapailua. Tuohan on erittäin suuri varoitusmerkki, että pois tämän ihmisen luota!
Unohda koko tyyppi samantien. Parempiakin on olemassa.
Kuulostaa kauhealta, todellakin iso red flag. Kuvittele miten paljon hän haluaa sitten jatkossa kontrolloida sinua jos suhde etenisi? Jos kerran jo nyt yrittää tehdä sitä.
Voit puhua hänelle asiasta ja antaa vielä mahdollisuus muuttaa käytöstään. Jos tekee sen, niin voit harkita etenemistä. Jos ei, niin silloin ratkaisua ei tarvitse edes miettiä.
Voit kokeilla rajojen laittamista sanomalla suoraan. Ystävällisesti mutta tiukasti:
"Hei, en koe näin tiivistä viestittelyä luontevaksi enkä mukavaksi. En halua olla tavoitettavissa 24/7 joten joudut kertakaikkiaan hyväksymään sen, että vastaan kun ehdin tai haluan."
Kuuroille korvillehan tämä menee, tai sitten mies alkaa kiukuttelemaan ja haastavaa riitaa joten voit halutessasi säästää molempien aikaa ja lopettaa tapailun sanoen suoraan että yhteydenpito on liian intensiivistä ja tukahduttavaa, sekä että jatkuva viestittely ja vastausten kärkkyminen sekä mustasukkailu tappoi jo orastavat tunteet eikä niitä saa enää tekohengitettyä.
Jos et ole "vastannut ajoissa"? Mitä tuo siis tarkoittaa, hän on asettanut jotkut säännöt sille, miten nopeasti sinun pitäisi hänen viesteihinsä vastata? Kuulostaa huolestuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on ristiriitainen kiintymyssuhdetyyli. Tunnistan sen, koska minulla on sama. Tosin itse osaan peittää sen niin hyvin, ettei kumppani huomaa mitään. Hänen pitäisi itse omassa päässään selvittää se asia, että hän on ihan turhaan huolissani teidän suhteestanne.
Itselläni sama. Itselläni lisäisin vielä, että pitäisi itseä häiritsevissä kohdissa vaan todeta, että onko tämä asia kynnyskysymys. Eli jos toisen vastauksissa kestää tyyliin päiviä, enkä muutenkaan näytä olevan kovin korkealla toisen prioriteeteissa, niin järkevämpää lopettaa koko tapailut siihen kuin jäädä harmittelemaan.
Jos mies suuttuu ettei heti vastaa niin sanon sille etten halua enää tapailla. Olen sellaiselle miehelle sanonut. Jos ei luota niin en minä sellaisen kanssa seurustele.
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa lisää?
Hyvä tapa pilata seuraavat kymmenen vuotta elämästään on alkaa seurustella epävakaan ilkimyksen kanssa.
Onnea matkaan, ap.
Kyllä mä joudan vastaamaan sille,a
Et vaan vastaa sille etkä vastaa niihin kiukutteluihin mitään. Vastaa jos haluat silloin, kun on positiivinen ja asiallinen. Hän luultavasti itse huomaa, ettei saa sinulta mitä haluaa eli huomiota milloin tahansa, ja kiukkuaa siitä itsekseen ja luovuttaa. Tai sitten hän tajuaa ettei sinua voi ohjailla ja muuttaa tapojansa.
Ei voi kyllä suositella, koska todennäköisesti mies voi esittää vähän muuttuneensa, mutta kun suhde etenee alkaa kiristää otettaan taas.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hän on mustasukkainen ja kontrolloiva. Jos hän käyttäytyy noin jo tapailuvaiheessa, niin pahat on enteet. Itse hankkiutuisin hänestä eroon pikaisesti
Lopetat tapailun ja etsin aikuisemman miehen. Helppoa.