Onko miniöitä/vävyjä pakko kohdella tasavertaisesti?
Tiedän, että jo otsikko herättää varmasti tunteita. Mutta siis minulla on kaksi poikaa, kummallakin vaimo. Toinen miniöistä on ollut perheen elämässä mukana jo parikymmentä vuotta, teinistä asti, joten on viettänyt kanssamme aikaa paljon. Meillä on tosi hyvät välit, miniä on minulle kuin oma tytär ja tehdään monesti asioita kahdestaankin. Toinen miniä taas on ollut kuvioissa vähemmän aikaa ja on halunnut aina pitää etäisyyttä. Mikä on tietysti sallittua, ei siinä mitään. Tykkään hänestä tietysti, eikä meilläkään ole väleissä mitään ongelmia, mutta selvästi samanlaisia läheisiä välejä ei tule olemaan kuin toisen miniän kanssa. Kutsuin häntä alkuun mukaan meidän tyttöjen reissuille, mutta ei halunnut lähteä, joten en ole enää viitsinyt. Nyt toinen poika on alkanut selvästi pahoittaa mieltään, kun en kohtele miniöitä samalla tavalla. Pitäisikö minun siis lakata tekemästä hemmottelureissuja yms. pitkäaikaisia perinteitä toisen miniän kanssa, koska toinen ei halua osallistua? Tuntuisi typerältä, mutta en halua aiheuttaa kitkaa miniöiden välille, he tulevat keskenään hyvin toimeen, enkä veljesten välille, enkä itseni ja pojan välille.