Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pituudella ja hedelmällisyydellä yhteyttä?

Vierailija
11.01.2025 |

Ihmisten pituus voi aiheuttaa miettimistä. Ainakin lyhyet miehet tuntuvat joskus kokevan stressiä aiheesta. Mutta miten on, onko hedelmällisyydessä väliä pituudella? Vai vaikuttaako pituus lähinnä parinvalintaan?

Pitkistä naisista kuulee harvoin että yli 180 cm saa lapsia. Tiedättekö sellaisia? Onko esim. koripallonaisilla usein lapsia? Huippumalleilla voi olla ja varmaan osa on n. 180 cm, mutta toisaalta jo alavalinta voi korostaa kauneuteen liittyviä ominaisuuksia.

Hormonit tai geenit voivat vaikuttaa pituuteen jonkun verran. Tai kromosomit eli onko täysin jotain sukupuolta.

Lyhyiden miesten Napoleon-kompleksin lisäksi kai lyhyt menestyvä mies usein oletetaan hedelmälliseksi. Toimiiko naisilla samoin?

Jos lyhyt ja varakas voi helpommin saada vaikka nuoren kaunottaren ja lapsia, toimiiko sama pitkillä naisilla?

Menestyvällä on varaa hedelmöityshoitoihin, mutta onko yleensä totta että mies kokee pitkän naisen uhaksi vai voiko taustalla olla hedelmällisyyteen liittyvä tuntemus?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä nainen 179cm ja Olen saanut niin monta lasta kuin haluan. Ei tietääkseni ongelmia pitkillä sukulaisillakaan. En ole kuullut että olisi vaikutusta. 

Vierailija
2/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkä nainen 179cm ja Olen saanut niin monta lasta kuin haluan. Ei tietääkseni ongelmia pitkillä sukulaisillakaan. En ole kuullut että olisi vaikutusta. 

Sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempi sitä suurempi seiväs 

Vierailija
4/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni pituudella ei vaikutusta, itselläni lapsi ja olen 168cm nainen. Sairaudet kyllä vaikuttaa. Isosiskollani oli melkein 2m mies jolla oli paljon psyyken sairauksia mm.maanis-depressiivisyys. Olivat 10v ilman ehkäisyä(mies käytti lääkkeitä ja välillä ei käyttänyt lääkkeitä koska halusi kaljoitella, ei usein halunnut seksiä) kunnes yllätys yllätys siskoni tulikin raskaaksi tästä miehestä. Se mies sekosi vielä enemmän kun siskoni synnytti, joten siskoni oli pakko vaihtaa miestä ihan jo lapsen turvallisuuden takia,a

Vierailija
5/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni pituudella ei vaikutusta, itselläni lapsi ja olen 168cm nainen. Sairaudet kyllä vaikuttaa. Isosiskollani oli melkein 2m mies jolla oli paljon psyyken sairauksia mm.maanis-depressiivisyys. Olivat 10v ilman ehkäisyä(mies käytti lääkkeitä ja välillä ei käyttänyt lääkkeitä koska halusi kaljoitella, ei usein halunnut seksiä) kunnes yllätys yllätys siskoni tulikin raskaaksi tästä miehestä. Se mies sekosi vielä enemmän kun siskoni synnytti, joten siskoni oli pakko vaihtaa miestä ihan jo lapsen turvallisuuden takia,a

Missä tämä vaihto tapahtui? Torissa?

Vierailija
6/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitempi ylettää pidemmälle.

Vierailija
7/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Minä ja sisarukseni ollaan 180 cm +- muutama cm ja kaikilla useampi lapsi ilman ongelmia. Mulla on myös muutama samanpituinen ystävätär ja heistäkin lasta halunneet ovat siinä luomusti onnistuneet.

Vierailija
8/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytkasvuisilla on heikompi hedelmällisyys, ainakin jos ovat naisia. Sitten taas joihinkin syndroomiin, missä naisella on miehen kromosomit, saattaa liittyä suurempi pituus ja hedelmättömyys.

Mihin perustuu tietosi, että lyhyt ja varakas mies voi helpommin saada nuoren kaunottaren? Veikkaisin ennemmin, että pitkä, komea ja varakas. Naiset tutkimusten mukaan suosivat usein pitkiä miehiä tai ainakin itseään pidempiä.

Naisissa uskon, että nuoren komistuksen saa helpoiten kaunis, poikkeuksellisen nuorekas nainen, joka ei edusta pituudeltaan kumpaakaan ääripäätä. Pituus ei ole miehille yhtä tärkeää kuin naisille. Käsittääkseni miehet mieltävät hedelmälliseksi feminiinisen näköisen naisen, eli esim. kurvikkaan. Myös terveen (esim. normaalipainoinen) ja nuorekkaan näköinen mielletään hedelmälliseksi.

Ihmisethän myös suosivat tiettyä keskimääräisyyttä eli välttävät ns. kummallisia piirteitä. Hyvin epätavallinen pituus on yksi tällainen hyvin persoonallinen piirre.

En usko, että moni mies kokee pitkää naista uhaksi, jotkut toki voivat. Ehkä ennemmin epävarmuutta lähestyä, jos ei ole naista pidempi. Osa haluaa olla naista pidempiä, koska haluavat tuntea olonsa miehekkääksi tai muuten tykkäävät jonkinlaisesta pituuserosta. Sanoisin, että miesten mieltymykset naisen pituuden suhteen vaihtelevat enemmän kuin naisten mieltymykset miesten pituuden suhteen.

Vierailija
9/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen yhteys on, että fysiologisista syistä pitkän naisen on helpompi synnyttää. Hyvin lyhyellä naisella voin joskus olla synnyttämiseen liian ahdas lantio, ei toki aina, mutta naisen pituus on neuvolassa yksi kriteereistä, jonka perusteella arvioidaan alatiesynnyttämisen riskejä.

Vierailija
10/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lyhyillä naisilla on ahtaampi lantio kuin keskimittaisilla. Näin olen lukenut.

Vierailija
11/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"For women, the majority of studies have found that height and fertility outcomes (odds of being a mother, number of children, number of surviving children) are positively related, e.g. tallness was associated with a greater number of children "

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1570677X22000685 

Vierailija
12/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 cm. Kolme lasta saaneet alkunsa ekasta yrityskierrosta. Neljäs tuli kuparikierukalla.

Synnytykset helppoja ja nopeita. 

Eli helppoja nakkeja.

Vierailija
13/13 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"For women, the majority of studies have found that height and fertility outcomes (odds of being a mother, number of children, number of surviving children) are positively related, e.g. tallness was associated with a greater number of children "

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1570677X22000685 

Minä löysin netistä aika ristiriitaista tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme