Miten pääsee eroon ihastumisen tunteesta?
Olen ollut 10 v parisuhteessa ja nyt yllättäen olen toivottoman ihastunut kollegaan. Parisuhteessa on kaikki hyvin, tosin onhan se ensihuuma ennättänyt jo haihtua. Ihastuminen häiritsee omaa elämää kun ulkopuolinen pyörii kokoajan mielessä. Mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan. Aion pysyä nykyisessä parisuhteessa ja toivon että tämä ihastumisen tunne menisi pian ohi, mutta onko vinkkejä mitä siitä pääsisi nopeasti eroon?
Kommentit (34)
Kun et tee asialle mitään, et flirttaile, et haaveile. Keskityt tietoisesti omaan puolisoosi. Ja pidät etäisyyttä. Jossain vaiheessa kollega ehkä puhuu omasta puolisostaan jolloin ymmärrät myös ettei hänkään ole kiinnostunut pilaamaan omaa elämäänsä. Siitä se haihtuu viimeistään kun pääset noin ihastumishormoneista eroon ja huomaat että taika raukeaa.
Hankalaa. Itse ihastelin kaukaa pari vuotta ja sitten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähestyä ihastusta. Oma avioliittoni oli todella huono, joten eroaa sinun tilanteesta.
Tärkein neuvo, lopeta paneminen sen kaa
Vähän riskialtis neuvo: kerro kumppanillesi ihastuneesi ja korosta ettei mitään ole tapahtunut.
Minulla on aika moni ihastus hiipunut muutamassa päivässä, kun sen kertoo yleensä jollekin, mutta mitä tärkeämpi ihminen on itselleni, niin sitä parempi. En osaa sanoa mitä tällainen julkinen tuntemattomille tunnustaminen tekisi minun ihastukselleni.
Kerran kerroin kumppanilleni, ja seuraavat pari kuukautta olivat aika viileät, vaikka ihastus tosiaan muutamassa päivässä hiipuikin.
Älä ole tekemisissä kuin pakollinen. Kaikki muu on vain sulle harmiksi.
Kiitos näkemyksistä. Olen siis vältellyt tätä henkilöä parhaani mukaan, eikä olla muutenkaan juurikaan tekemisissä. Toisaalta tiedän että etäisyys antaa tilaa mielikuvitukselle, joka ruokkii ihastumisen tunnetta. Yleensähän ne kuvitelmat laukeaa kun huomaa että toinenkin on vain tavallinen ihminen omine virheineen. Mutta pyrin pitämään etäisyyttä. Ihastumista nyt n pari kuukautta takana. En aio kertoa tästä puolisolleni, hän ottaisi sen hyvin raskaasti. Olen keskustellut asiasta luotetun ystävän kanssa, mutta tämä ei valitettavasti hälventynyt tunnetta.
Kyse on vain aivokemiasta, yritä vältellä ja keskittyä muuhun. Tee romanttisia juttuja oman puolisosi kanssa.
Hyvä keino katkaista ihastushormonien ihana tuotanto on herättää itsensä todellisuuteen miettimällä työkaveria harrastamassa seksiä ja nukkumassa lusikassa onnellisena kumppaninsa kanssa. Elämässä normaalia kotielämää onnellisena.
Voit myös miettiä hetkeä, jolloin kerrot hänelle tunteistasi ja hän sanoo ettei yhtään ole huomannut ja että hän on muuten varattu ellet tiedä ja toivottaa onnea sinulle elämään ja omaan parisuhteeseen.
Millainen tämä työkaveri sitten on? Ihmettelen miten olet ihastunut häneen jos pidät etäisyyttä ja muureja yllä, etkä ole päässyt kaiketi edes tutustumaan ihmiseen? Toisin sanoen, onko hänessä jotain mitä puolisossasi ei ole? Monesti tällaiset piirteet voi tuntua vetovoimaisilta.
Itsellä sama tilanne. Naiskollega uudella työpaikalla vienyt jalat alta heti ensitapaamisesta lähtien. Pelkästään hänen hennon äänen kuuleminen palaverissa tai käytävällä saa sydämen pysähtymään.
Toisin kuin aloittaja, minä aion ottaa irti kaiken tästä tunteesta niin kauan kuin sitä kestää, ja nauttia ujojen katseidemme kohtaamisista. Itse olen sen verran hullu, että jos tunteet olisivat molemminpuolisia, en hetkeäkään epäröisi toimia oikeissa olosuhteissa. Elämä on liian lyhyt katua asioita joita ei koskaan edes yrittänyt saavuttaa.
Heti salasuhteilemaan. Muista ap sen aloitettuasi syyttää nykyistä kumppaniaai siitä että salasuhteilet!
Elämästäsi puuttuu jotain mitä koet tarvivasi. Toisessa on niitä ominaisuuksia joiden uskot että tuovat elämääsi puuttuvan osan. Mieti mitä se on. Yritä täyttää tyhjiö jotenkin muuten kuin haaveilemalla. Puhu oman puolison kanssa ja etsi mielessä hänestä niitä ominaisuuksia.
Itsellä jää aina harmittamaan nk käyttämättä jääneet tilaisuudet. Koskaan ei saa tietää, mitä menetti.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä jää aina harmittamaan nk käyttämättä jääneet tilaisuudet. Koskaan ei saa tietää, mitä menetti.
Luuseri
Minun neuvoni: älä soimaa itseäsi tunteistasi. On ihan normaalia ihastua. Salli niiden tunteiden tulla, siitä tunteesta voi ja saa jopa nauttia.
Tärkeintä on, että et tee mitään, mikä loukkaisi miestäsi. Eli erota toisistaan tunteet ja teot. Tunteita ei aina voi valita, mutta teot voi. Älä yritä esimerkiksi järjestää kohtaamisia ja yhteistä aikaa ihastuksen kanssa. Ei nyt tarvitse vältelläkään, mutta yritä pitää välit mahdollisimman asiallisina ja normaaleina. Ei mitään ylimääräistä kanssakäymistä.
Jos yrität kieltää tunteesi, ne vaan voimistuvat entisestään. Tuo oli hyvä vinkki, minkä nro 10 heitti. Eli ajattele tilannetta, että asiat todella menisi hänen kanssaan pidemmälle, muuttaisitte yhteen yms. Anna näille ajatuksille lupa tulla, kyllä ne sitten ajan kanssa siitä laantuvat kun olet tarpeeksi kauan niitä mielessäsi pyöritellyt.
Siitä ihastumisenergiasta kannattaa ottaa ilo irti. Ihastuminenhan on kuitenkin positiivinen asia, sen energian voit käyttää harrastuksiin, itsestäsi huolehtimiseen ja seksiin omassa parisuhteessasi.
Joko aloittaja pääsi ihastuksestaan irti? Täällä toinen samasta asiasta tuskaileva.
Lerssi käteen ja vessaan. Muista valehdella. Muista olla kylmämykkäp.sca.
Koskettelet itseäsi samalla kun kuvittelet ihastuksesi ottavan sinut rajusti takaapäin työpöytääsi vasten.
Odota puoli vuotta, niin eiköhän totuus ihastuksen kohteesta valkene ja ihastus haihtuu savuna ilmaan. Niin se aina menee.