Kyllä tuo Jätkäsaari on silmiä hivelevän kaunis alue 🥰
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010928256.html
Vai voiko joku väittää vastaan??
Kommentit (49)
Kyllä silmä lepää. Alempi Atlantinkadulta oleva kuva tuo mieleen Pariisin lähiöiden kukkeat maisemat.
Neuvostoliittoa ei lopetettukaan. Se siirrettiin Jätkäsaareen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeanpuoleinen talon kuin suoraan 70-luvulta...
Tuu kattomaan itä-helsinkii. Tääl on 90% taloist ton näköisii!
Kyllä on paljon viihtyisämpää asua kuolevan kuntakeskuksen pientalo pellolla arvottomassa kiinteistössä.
Miksei sinne voinut rakentaa ranch-tyyppisiä ja ihania wanhanaikaisen näköisiä taloja meille normaaleille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Nimetkin on ehtaa uusneuvostoliittoa: Kiertotalouskortteli, Sukupolvien kortteli, Vihreistä vihrein.. odotamme vielä Suvaitsevuuden aukiota ja Monikylttyyrin bulevardia.
Vierailija kirjoitti:
Siellä myös nee kerit kiipeilevät naisten parvekkeille ja tulevat sitä kautta sisään asuntoon jakamaan rikkautta.
Toivottavasti nainen otti tästä opikseen ja jatkossa tietääpähän ketä ei pidä äänestää.
Slummi jo uudenkarheana. Odottakaa kun rapistuu. Nimetään uudestaan Peukkusaareksi.
Tuulitunneli joka näyttää Neuvostoliitolta
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää. Se sijainti on ehkä se huonoin asia. Se on syrjässä. Metrollekin matkaa. Aina tuulee kovaa. Ja palvelut huonot.
Ööö. Metroon 15 min kävellen.
Ratikalla rautatieasemalle 15min.
Se mikä itseäni häiritsee monissa uusissa asuinalueissa on yhtenäisyyden puute arkkitehtuurissa ja tyylissä. Ei ole mitään näkyvää punaista lankaa, joka muodostaisi alueen identiteetin. Kaikkien talojen ei tosiaankaan tarvitsisi näyttää samanlaisilta, kunhan ne jollain tasolla olisivat keskenään yhteensopivia
Vierailija kirjoitti:
Taitaa nuo asunnot olla tehty oligarkkien sivunartuille. Heille kotoisaa nl-tunnelmaa ja ratikalla kätevästi stokalle. Satama lähellä jotta pääsee helposti kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää. Se sijainti on ehkä se huonoin asia. Se on syrjässä. Metrollekin matkaa. Aina tuulee kovaa. Ja palvelut huonot.
Spora menee suoraan oven edestä metrolle 9 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä myös nee kerit kiipeilevät naisten parvekkeille ja tulevat sitä kautta sisään asuntoon jakamaan rikkautta.
Toivottavasti nainen otti tästä opikseen ja jatkossa tietääpähän ketä ei pidä äänestää.
Tuskin. Tuon jälkeen haukkui varmaan persuja tuplasti innokkaammin. Kieroutunut mieli.
Onhan noissa taloissa sentään jotain väriä, eikä pelkkää harmaata. Paikan päällä en ole käynyt, niin ei ole mitään mielipidettä alueesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Metroon 15 min kävellen.
Ratikalla rautatieasemalle 15min.
Periaatteessa sijainti on hyvinkin keskeinen, mutta siitä huolimatta se tuntuu olevan syrjemmässä mitä se itseasiassa on. Tuntuu tosi vaivalloiselta lähteä Verkkokauppaan, kun se on niin syrjässä siellä.
vastenmielisen näköinen paikka.onneksi ei ole pelkoa sinne joutumisesta.
Minä asun vanhassa Jätkäsaaressa Välimerenkadun pohjoispuolella. Nämä talot on rakennettu 90-luvun alussa väljästi Ruoholahden kanavan varteen, ja näissä on isot viherpihat.