Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden vaiheilla... Mutta mistä ihmeestä voin tietää kumpi olisi parempi ratkaisu

Vierailija
10.01.2025 |

Voisin mahdollisesti muuttaa. Saisin vähemmän rahaa kuukaudessa, mutta minulla olisi edes teoriassa mahdollisuus työllistyä.

Voisin myös jäädä tänne minne asun. Saisin enemmän rahaa, mutta työllistyminen on lähestulkoon mahdotonta kilpailun takia.

Miten ihmeessä osaan valita kumpi on fiksumpaa? Enhän minä tiedä saisinko todellisuudessa töitä siellä toisessakaan paikassa. Siellä on kuitenkin vähemmän kilpailua hakijoiden kesken, sen tiedän. Onko ero tarpeeksi suuri, en tiedä. Luulisin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne missä*

Vierailija
2/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet tietenkin töitä sieltä toisesta paikasta ja muutat, jos saat niitä. Muuten et. Pidemmän päälle työssäkäynti kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänti. Ehkä siellä paikassa missä nyt on voi kehitellä jotain uutta kivaa. Vaikka on kilpailua.

Vierailija
4/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ennustajalta. 

Vierailija
5/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
6/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haluan töitä, mutta kun en voi laskea sen varaan, että saan työn tarpeeksi pitkällä varoitusajalla ja sitten vielä kivan kämpän. Oman olen ostamassa, mutta minun täytyy nyt odotella vielä asioiden järjestymistä. Ensin pitää mennä vuokralle. Nyt minulla olisi jo melkein varma asunto, ihana sellainen. Siellä päin viihtyisin myös paljon paremmin, sen tiedän. Googletin mielenkiinnosta väkilukua siellä ja täällä, ja kyllä ero on todella, todella suuri.

Vierailija
7/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, haluan töitä, mutta kun en voi laskea sen varaan, että saan työn tarpeeksi pitkällä varoitusajalla ja sitten vielä kivan kämpän. Oman olen ostamassa, mutta minun täytyy nyt odotella vielä asioiden järjestymistä. Ensin pitää mennä vuokralle. Nyt minulla olisi jo melkein varma asunto, ihana sellainen. Siellä päin viihtyisin myös paljon paremmin, sen tiedän. Googletin mielenkiinnosta väkilukua siellä ja täällä, ja kyllä ero on todella, todella suuri.

Tämä vastaus oli kakkoselle.

Vierailija
8/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon väkiluvun perusteella työllistyminen on siellä paljon helpompaa. Myös meininki olisi ihan eri. En viihdy täällä.

Vierailija
9/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kaikkiin dilemmoihin on höpsismi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Höpsismi

Vierailija
10/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä, että viihtyisit siellä paremmin, menet tietysti sinne. Sinulla on vain yksi elämä. Tottakai se kannattaa elää sellaisessa paikassa, missä viihtyy. Toivottavasti saat töitäkin. 

Vierailija
12/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muutat, jos on parempi mahdollisuus työllistyä. Yhdyn aiempaan, että töissä käyminen on aina kannattavaa, ihan eläkkeen kertymisen sekä työkokemuksen kertymisen takia.

Ilmeisesti puhut siitä, että toisessa vaihtoehdossa saisit enemmän rahaa ilmeisesti toimeentulotuen tms. kautta? Tähänkin nähden työllistyminen on kuitenkin parempi vaihtoehto. Ja työkokemuksen kertyessä palkkakin todennäköisesti nousee!

Vierailija
13/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tiedä onko se suurempi rahamäärä sen arvoista, että joudun asumaan paikassa, jossa en viihdy. Jossa mikään ei etene mihinkään. Työllistyminen on mahdotonta. En osaa päättää. Toki en ole satavarma että pääsisinkö muuttamaan. Sitäkin selvittelen.

Vierailija
14/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä, että viihtyisit siellä paremmin, menet tietysti sinne. Sinulla on vain yksi elämä. Tottakai se kannattaa elää sellaisessa paikassa, missä viihtyy. Toivottavasti saat töitäkin. 

Niin... Harmittaa vain se fakta, että sitten rahamäärä pienenee siihen saakka että töitä saisi.

Vierailija
15/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse tässä todennut että mikään ei muutu jos mitään ei muuta. Ja kun oon alkanut tekemään isoja muutoksia niin asiatkin on alkaneet muuttumaan :) n32

Vierailija
16/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tässä selvitellä ja kuunnella omia fiiliksiä... Tänne jos jään, niin kuolen kyllä sisältäpäin. En ole oppinut viihtymään näiden vuosien aikana.

Vierailija
17/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai muutat, jos on parempi mahdollisuus työllistyä. Yhdyn aiempaan, että töissä käyminen on aina kannattavaa, ihan eläkkeen kertymisen sekä työkokemuksen kertymisen takia.

Ilmeisesti puhut siitä, että toisessa vaihtoehdossa saisit enemmän rahaa ilmeisesti toimeentulotuen tms. kautta? Tähänkin nähden työllistyminen on kuitenkin parempi vaihtoehto. Ja työkokemuksen kertyessä palkkakin todennäköisesti nousee!

Väkiluvun ero siellä versus täällä on suuri, siksi päättelen, että siellä voisi työllistyä helpommin. Mitään faktatietoa ei ole, mutta järkeä kun käyttää... Kyllähän pienempi väkiluku tarkoittaa aina pienempää kilpailua hakijoiden kesken. Toki ulkopaikkakuntalaiset voivat hakea myös...

Vierailija
18/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen syömään. Palailen myöhemmin katsomaan josko täällä olisi lisää mielipiteitä.

Vierailija
19/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ei ole mitään erityistä syytä asua nykyisessä asuinpaikassa, niin muutto on hyvä vaihtoehto. Tai voisithan aloittaa työnhaun siitä toisesta paikasta jo ennen muuttoa. Itse tein aikanaan niin, hain töitä melko laajalta alueelta (heti valmistumisen jälkeen pidin tärkeimpänä saada alalta töitä) ja muutin sitten työn perässä.

Vierailija
20/32 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku ennen muuttoa ei ole hyvä idea, koska minulla ei ole mitään mahdollisuutta käydä töissä täältä siellä asti. Enkä voi mitenkään saada kivaa asuntoa niin lyhyellä varoitusajalla. Siellä on heikommin tarjontaa. Toki ylikalliita asuntoja löytyy, mutta niihin en ole muuttamassa. Tänne jäämisen ainoa hyvä puoli olisi parempi rahatilanne.