Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö mielestäsi parisuhteen päättämiseen olla tietyt stepit, että se on laillinen

Vierailija
10.01.2025 |

Esim. että on yritetty terapiaa ja todettu toimimattomaksi. Ja jos nämä stepit jättäisi käymättä läpi, toisella olisi oikeus haastaa oikeuteen ja saada korvauksia, tai jopa niin, että oikeus tuomitsisi parisuhteen jatkumaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailet avioliittoa. Sen muodostamiseen on "tietyt stepit" ja sen päättämiseen on "tietyt stepit".

Vierailija
2/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi olkoon! En ikinä haluaisi olla miehen kanssa, joka ei haluaisi olla minun kanssani, mutta on sitä vain siksi, kun oikeus on niin määrännyt.

Tuohan olisi kidutusta päivästä toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteeseen ryhtymisessä tulisi olla tietyt stepit. 

Vierailija
4/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talebania havittelee joku luuseri.

Vierailija
5/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ja ei jää epäselväksi aloituksen perusteella miksi sinut on jätetty lol

Vierailija
6/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D Taustalla varmasti hyvä ajatus, mutta oikeudellisesta näkökulmasta lienee hankala todeta milloin kyseessä on ollut parisuhde tai vain suhde, jossa toinen luulee että ollaan parisuhteessa. Pitäisi siis olla jokin näyttö että parisuhde on oikeasti olemassa. 

Vierailija
7/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko parisuhteen pointti on se että siitä on helppo lähtee. Avioliitto on sitten sitä sitoutumista. Eihän täällä varmaan kukaan edes seurustelis, jos pitäis aina riskeeraa joku oikeusjuttu kaiken maan säätöjen takia. Sama asia kun menis naimisiin heti ekoilla treffeillä :D

Ota nyt vaan se L ja koita päästä elämässä eteenpäin

Vierailija
8/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en oo yllättynyt että parisuhde on sun kohdalla päättynyt. Aika kontrolloivaa settiä tää sun voimafantsus

Vierailija
9/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mietin tätä itse parisuhteen potentiaalisena päättäjänä, ja siltä kannalta, että onko siitä tehty liian helppoa tai vastuutonta.

- ap

Vierailija
10/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mietin tätä itse parisuhteen potentiaalisena päättäjänä, ja siltä kannalta, että onko siitä tehty liian helppoa tai vastuutonta.

- ap

Hyviä pohdintoja! Tuskin olet siis mikään tunteeton kurppa joka menee vain oma etu edellä. Valitettavasti en osaa sua tässä asiassa oikein auttaa, mut itse yritän luottaa isoissa asioissa intuitioon. Uskon että lopulta oma sydän tietää mikä on oikea valinta. n32

Vierailija
11/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap

Parempi helppia kuin liuan vaikeaa tai mahdotonta.

Parisuhteessa ollaan vapaaehtoisesti, ei pakosta. Tämä on lähtökohta.

Jos erotaan, niin lapsista huolehditaan. Tähän voisi lastia tiukempiakin lakeja. Ainakin niidden osalta jotka yrittää luistaa velvollisuuksistaan tai vaikeuttavat toisen osapuolen oikeuksia.

Vierailija
12/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sinulla on oikeus lähteä suhteesta jos siltä tuntuu, ap. Vaikka miehet aina vaan väittäisivät, että kaikki on aina naisten syytä ja heitä tulisi joka asiasta rangaista ja jatkuvasti holhota.

Vierailija
13/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. - Vielä joitain vuosikymmeniä sitten avioerohakemus piti Suomessa(kin) perustella. - Luojan kiitos tuo aika on takana, vaikka omaa kokemusa ei ole, eikä toivon mukaan koskaan tule tarvetta.

En myöskään ole lainkaann vakuuttunut minkään terapian vaikuttavuudesta (avusta ja tuesta), jos ainoita syitä siihen osallistumiseen on pakko ja tai kiristäminen (= jos et osallistu, niin joudut maksamaan n.n euroa sinut terapiaan haluavalle).

Uskovainen mies 

Vierailija
14/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liian helppoa tai vastuutonta"?

Riittäiskö perusteeksi 4 v ilman seksiä?

Entäs jos toinen muuttuu muodottomaksi rasvakokkareeksi, ihan sama kumpi, onko perusteita erota?

Lapset jo aikuisia...

Vierailija
15/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Jos ahdistaa, paniikki ja pelkää, ei ole oikein muuta kuin eri asunnot. Ei siinä ehditä odottelemaan oikeuksia.

Vierailija
16/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas, se mitä mielestäni tai mielestäsi joku on, ei vaikuta jonkun asian laillisuuteen hevon peetä! Voit tutustua lakeihin ja asioiden laillisuuteen täällä: https://finlex.fi/fi/laki/

Vierailija
17/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennän vastaustani. Tietty steppi kuten esimerkiksi avioliiton päättämistä haluttaessa / tehtäessä on "jo" nyt: Tuota steppiä kutsutaan harkinta ajaksi ja se on muistaakseni kuusikuukautta. - Mutta sekin voi olla mielestäni lyhyempi, jos on esim asuttu erillään.

Eli ei avioeroa syntyisiy ihan vain siksi, että toisin kiukuspäissään sanoo, että haluan erota ja painaisi nappia; niin voi ainakin hetken harkita, että haluaako sittenkään.

Kirkosta voi näin erota mutta avioliitton päättämiseen on hyvä jättää harkinta aikaa.

Mutta mitään perustetta erolle, jolle pitäsi saada tosien tai jonkun kolmannen ("virallsien tahon") hyväksyntää ei minusta tarvitse olla; riittää että haluaa erota, vaikka se varmasti saattaa satuttaa toista hyvinkin pahasti.

Uskovainen mies

Vierailija
18/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailet avioliittoa. Sen muodostamiseen on "tietyt stepit" ja sen päättämiseen on "tietyt stepit".

Joo muttei silloinkaan ketään pakoteta hatkamaan sitä, onneksi.

Vierailija
19/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen tai suhteen tuhoajaa ei ainakaan pitäisi palkita toisen tienaamalla omaisuudella ja varallisuudella

Vierailija
20/20 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen tai suhteen tuhoajaa ei ainakaan pitäisi palkita toisen tienaamalla omaisuudella ja varallisuudella

On ihan relevantti kysymys, pitäisikö avioehdon olla pakollinen.

Uskovainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan