Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö mun huolehtia siitä että miehellä olisi eron sattuessa jotain omaisuuttakin?

Vierailija
10.01.2025 |

Nyt kun näistä varallisuuksista on ollut puhetta.

Meillä on ikää 50+. Mulla auto ja pieni okt. Miehellä auto.

On ollut yhteisiä asuntoja ja lainoja, ne on aina mies maksanut, koska hänellä vakityö ja halusi ne maksaa. Minä olen maksanut ruokia, laskuja, kaikki lasten kulut ja ollut päävastuussa kodin ja perhe-elämän pyörittämisestä konkreettisesti. Tasaisesti on aina molempien rahat kuluneet. 

Nyt tosiaan asutaan mun talossa. Halpa asua. Mies maksoi tähän remontin, kun ei halunnut asua täysin ilmaiseksi. Minä maksan muut asumiskulut ja jos jo omilleen muuttaneet lapset tarvii avustusta.

Minä laitan rahaa myös säästöön. Miehellä ei ole säästössä euroakaan. On sen tyylinen että jos auton laina on maksettu, voikin vaihtaa autoa ja ottaa uuden lainan. Ei koskaan ole säästänyt.

Jos nyt erottaisiin niin hänellä olisi auto ja työ, siitä sitten lähtisi. Ei häntä haittaa, kuulemma pärjäisi hyvin. Jokainen tavallaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuollaisia oikeasti? Ainakin kaikki omat tuttavat sijoittaa. Siis miehet ja osa naisistakin. Osalla kiinteistöjä/metsää, osa rahastosijoittajia, osa ottaa riskejä ja vivuttavat osakkeita tai harrastavat kryptoja mutta en kyllä ketään aivan tyhjätaskua tunne

Vierailija
22/28 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat luonnollisesti erossa miehelle takautuvasti ne osuudet mitä mies on remonteista ja lainoista maksanut, maksamasi muut kulut huomioiden. 

Ei se ihan näinkään mene. Hän on velvollinen maksamaan ne osuudet, jotka mies pystyy todistamaan maksaneensa ja siinäkin on jokin kohtuus

Vierailija
24/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuollaisia oikeasti? Ainakin kaikki omat tuttavat sijoittaa. Siis miehet ja osa naisistakin. Osalla kiinteistöjä/metsää, osa rahastosijoittajia, osa ottaa riskejä ja vivuttavat osakkeita tai harrastavat kryptoja mutta en kyllä ketään aivan tyhjätaskua tunne

Älä esitä tyhmää, sillä ei voita mitään. Tiedät varsin hyvin etteivät kaikki sijoita.

Vierailija
25/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen tilanne mutta kaipa tällaisiakin on. Mies on siis halunnut panostaa autoonsa, että on aina hieno auto jolla ajaa. Ja autohan tulee kalliiksi. 

Maksaako mies asumisen muita kustannuksia siis sähkö, vesi, jätehuolto jne?

Vierailija
26/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat luonnollisesti erossa miehelle takautuvasti ne osuudet mitä mies on remonteista ja lainoista maksanut, maksamasi muut kulut huomioiden. 

Ei se ihan näinkään mene. Hän on velvollinen maksamaan ne osuudet, jotka mies pystyy todistamaan maksaneensa ja siinäkin on jokin kohtuus

Toisaalta ap kertoi maksaneensa kaikki muut asumiskulut, pitkällä aikavälillä se voi mennä tasan remontin kanssa.

Vierailija
27/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen tilanne mutta kaipa tällaisiakin on. Mies on siis halunnut panostaa autoonsa, että on aina hieno auto jolla ajaa. Ja autohan tulee kalliiksi. 

Maksaako mies asumisen muita kustannuksia siis sähkö, vesi, jätehuolto jne?

Ei maksa muita kuluja. Minä maksan sähköt, vedet, vakuutukset, verot, ym. Hän tosiaan maksoi remontin. Ap

Vierailija
28/28 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oo sujut