Onko munaa pesässä...? Siis paljonko teillä on säästöjä tilillä pahan päivän varalle?
Siis euroina?
Mulla 7300 euroa ja se on varmaan jonkun mielestä paljon vai onko se vähän?
Kommentit (21)
Taitaa olla tällähetkellä noin 20 k€. Mulla on velaton asunto joten rahaa jää aika hyvin säästöön joka palkasta. Inhoan matkustelua ja shoppailua ja teen tavallista kasvispainotteista kotiruokaa niin rahaa ei juurikaan mene paljoa.
Kohta puhdas nolla mutta niin on kaikki lainatkin maksettu. Sijoitusasunnot alkavat tuottamaan kunnolla, joten tilille alkaa kertymään kuukausittain 3000€ säästöä.
Yhteensä vähän vajaa 50 000, suurin osa määräaikaisella talletustilillä.
Meillä onneksi sen verran, että on varaa ns, tuosta noin vaan varaa maksaa yli 12k lämminvesivaraajan uusimisesta vesi-ilmalömpöpummppuun, kun vanha varaaja vetelee viimeisiään. Ikävää silti, olisin käyttänyt rahat mieluummin muuhun remonttiin.
N 40 000. Pienipalkkaisesta työstä säästetty. Vielä on eläkkeeseen 15 vee, en kyllä näe itseäni loppuun asti painavana mutta katsotaan nyt.
Piti ihan tarkistaa, niin olihan siellä 100k plus nyt tietenkin sijoitus asunnot (5kpl) joista noin 6500€/kk tuloja. Eikös kaikilla ole sijoitus asuntoja? Niin ja tietenkin sijoitukset vielä päälle, näitten arvoa en nyt muista, mut lähemmäksi miljoonaa mennään.
Kai mä olen n.s keskituloinen?
20.000 säästötilillä yllättäviä menoja varten ja 80.000 sijoituksissa. Toki löytyy myös velattomat ok-talo ja kesämökki, mutta niiden muuttaminen rahaksi onkin sitten monimutkaisempaa.
Useimmiten 0-1000€. Yllättäviin likviditeettiongelmiin käytän luottoa.
Sijoitukset antavat selkänojaa, jos nyt jotain aivan erikoista tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa, niin olihan siellä 100k plus nyt tietenkin sijoitus asunnot (5kpl) joista noin 6500€/kk tuloja. Eikös kaikilla ole sijoitus asuntoja? Niin ja tietenkin sijoitukset vielä päälle, näitten arvoa en nyt muista, mut lähemmäksi miljoonaa mennään.
Kai mä olen n.s keskituloinen?
Yhden asunnon tuotto on siis kaikkien kulujen ja verojen jälkeen 1300? Aika paljon otat vuokraa, mahtaa olla vaikea löytää vuokralaisia..
Tällä hetkellä ei paljon mitään, pari tonnia. Ne oli järkevämpää käyttää lainojen poismaksuun, kuin makuuttaa rahaa tilillä ja maksella korkoja. Toki oikein pahan henkilökohtaisen katastrofin iskiessä talo ja autot ovat velattomia.
3500 tilillä. Velaton talo + kesämökki. Velaton auto, tosin jouduin sitä huoltamaan juur, meni n 800. Kyllä on hyvä kun ei ole velkoja ja ensihätään saa tililtä nostaa tarpeellisen määrän.
Noin 150 000€. Osa nyt osakkeissa ja osa siinä onnettomassa asuntorahastossa, josta ei saa nostettua mitään ulos. Suurin osa kuitenkin määräaikaisilla tileillä. Varma, pieni tuotto, riskitön. Asunto on velaton. Samoin autot!
Minulla on 80 tonnia. Oletan että pesämunaa tarvi vähintään 5 vuodeksi jos vaikka sota syttyy. Jos sähköt katkee pitkäksi aikaa niin pitää olla klapeja että saa vettä keiitettyä ja lämmitettyä pesuvettä. Ruokaa voi tehä ulkogrillissä. Klapeja minulla on 40 kuutioo ja hankin niitä lisää koska käytän niitä mökillä saunan lämmittämiseen. Jos joku kriisi kehittyisi niiin hankkisin äkkiä 40 kuutioo puita lisää.
Mulla on 40 000 euroa + 7000 euroa + 10 000 sijoituksissa