Oletteko koskaan tunnistaneet itseänne tai tuttuja näistä aloituksista?
Kun luette näitä juttuja, niin oletteko koskaan tunnistaneet itseänne tai tuttavianne niistä ?
Joskus täällä kirjoitetaan aika yksityiskohtaisesti juttuja. Esimerkiksi kerran joku nainen kirjoitti hyvinkin tarkasti elävänsä lastensa kanssa omakotitalossa, työskentelevänsä opettajana ja miesystävän olevan vuoroviikkoisä ja työskentelee insinöörinä ja että mies viettää lähes kaiken aikansa lapsensa kanssa hänen luonaan ja naista kismitti se, kun miesystävä ei eurollakaan osallistu kustannuksiin vaan hän maksaa kaikki ruuat, vesilaskun, sähkölaskun jne. Hän myös kertoi, että kesällä he olivat koko porukalla köäyneet huvipuistossa, jossa hän oli maksanut kaikkien rannekkeet, ruuat ja miesystävä ei ikinä osta hänen lapsilleen mitään. Mietin vaan, että tuosta jutusta olisi mies tai naisen läheiset voineet tunnistaa kuka on kyseessä...?
Kommentit (34)
Tarinat Xtra-tuotteista ovat kuin omasta elämästäni, niin sattuvia.
Tunnistin hoitaja-blokkaajan joka on/oli meidän osastolla töissä. Esiintyy hyvänä työntekijänä, mutta on äänekäs etuilija ja työn välttelijä joka tekee kriittisellä osastolla mitä lystää ja huitelee missä sattuu. Onneksi lähti opiskelemaan ettei tarvi paikata hänen tekemisiä. Koko osastolla ei ole yhtään nähty huolimattomampaa työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin kaverin tarinan täältä joskus. Exäni saattaa myös tunnistaa itsensä täältä, kun olen heistä kirjoittanut joihinkin keskusteluihin, mutta en usko että kukaan heistä lukee palstaa.
Harmittavan usein aloituksia ja kommentteja siteerataan radiossa, iltapäivälehdissä jne. Eli jos ne oman elämän ihmiset eivät palstaa luekaan, niin jutut voivat tulla vastaan vaikka parturin tuolissa istuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin kaverin tarinan täältä joskus. Exäni saattaa myös tunnistaa itsensä täältä, kun olen heistä kirjoittanut joihinkin keskusteluihin, mutta en usko että kukaan heistä lukee palstaa.
Harmittavan usein aloituksia ja kommentteja siteerataan radiossa, iltapäivälehdissä jne. Eli jos ne oman elämän ihmiset eivät palstaa luekaan, niin jutut voivat tulla vastaan vaikka parturin tuolissa istuessa.
Tuo siitä huolimatta, että hyvin monet on keksittyjä.
Siis kyllä ja ei. Monet asiat ovat sellaisia, että koskevat itseä tai lähipiiriä. Ongelmat ihmissuhteissa, omien sisäisten asioiden kanssa, vaikeiden ihmisten kanssa, työn kanssa, talouden kanssa, ristiriidat puolison lasten nuorten vanhempien kanssa ovat kaikki hyvin yleisiä aiheita ja niissä on useimmille tuttuja elementtejä. Aika samantyyppistä elämää samassa elämäntilanteessa elävät kokevat ja samantyyppisiä haasteita ja iloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo siitä huolimatta, että hyvin monet on keksittyjä.
Silti jopa vaarallista sen kerran, kun kyse on vaikka väkivaltaisesta suhteesta pois pyristelevästä ihmisestä, joka hakee apua.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti, mutta täällä on joskus ollut tapahtumia, joita tunnistan sattuneen itselleni. En ole näitä kirjoittanut mutta on herännyt epäilyksiä, että joku tavallaan lainailee toiselle sattuneita tapauksia ja kertoilee niitä omissa nimissään. Täällähän kuka vain voi olla kuka vain.
Voi myös olla, että samanlaisia juttuja tapahtuu samoille ihmisille. Olemme kuitenkin osa kollektiivista tajuntaa ja jos yksi sekoilee, todennäköisesti jossakin joku muukin sekoilee samalla tavalla
No ei minua ainakaan pysty ihan heti tunnistamaan koska muutan sen verran faktoja (pysyen kuitenkin totuudessa).
Tunnistin erään henkilön, joka mietti eroa ja halusi siihen kommentteja. Erosivat sitten lopulta, mutta pitkään vatvoi asiaa ennen lopullista päätöstä. Palsta tyrmäsi suhteen oitis, eli mammat olivat oikeassa :D
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalla on miehenä DI. DI on miesten aatelia. Minä olen onnekas.
Tiedätte kuka olen. Harvinainen onnen prinsessa. 💕
LOL Suomessa on Aika paljon DI-koulutuksen omaavia, aika moni heistä on avo- tai aviosuhteessa.
3-4. 3 entistä naapuria ja yhden mysteeri miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti, mutta täällä on joskus ollut tapahtumia, joita tunnistan sattuneen itselleni. En ole näitä kirjoittanut mutta on herännyt epäilyksiä, että joku tavallaan lainailee toiselle sattuneita tapauksia ja kertoilee niitä omissa nimissään. Täällähän kuka vain voi olla kuka vain.
Voi myös olla, että samanlaisia juttuja tapahtuu samoille ihmisille. Olemme kuitenkin osa kollektiivista tajuntaa ja jos yksi sekoilee, todennäköisesti jossakin joku muukin sekoilee samalla tavalla
Ei tuo liity mitenkään mihinkään "kollektiiviseen tajuntaan". Me ihmiset nyt vain olemme aika samanlaisia, joten ajaudumme samankaltaisiin tilanteisiin ja selviydymme - tai olemme selviytymättä - niistä samankaltaisin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä se oikeastaan haittaa. Tunnistettavasti en ole heistä kirjoittanut, eli vain itse saattavat itsensä tunnistaa.
NIin onkin, etenkin kun tulkitsee väljästi. Kaikki, mikä on tapahtunut, tapahaa nytkin ja tulee tapahtumaan uudelleen. Vilkkaalla mielikuvituksella varustettu ihminen on tunnistavinaan siitä itsensä. Mutta todellisuudessa kaikessa ei ole kyse sinusta.