2025 irtisanomiset ja konkurssit
MRP Risberg konkkaan
Herlevin ravintolat, RTV, Bayer ja Suomen lämpöpumpputekniikka myös konkassa/lopetetaan.
Mitäs niitä muita oli? Hyvältä vaikuttaa jo näin alkuvuodesta!
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtaako tätä maata kukaan?
Tämän titanicin kapteenina häärii nimimerkki riikka
Ei. EK ja EU.
Vierailija kirjoitti:
Korona-ajan laskusuhdanne näkyy vieläkin. Kun menee monta vuotta huonosti on vaikea ponnistaa ylös.
Lopeta jo se koronan syyttely. Monissa Euroopan maissa yrityksiä ei mene konkurssiin ja talous nousee. Kyse on kylmä aivan muusta kuin koronasta. Tai sitten Ukrainan sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on että työttömät eivät viitsi perustaa menestysyrityksiä? Mikä noita perklelitä oikein vaivaa.
Alkupääoma?
Kansan ostovoima? Jos asiakkailla ei ole rahaa, tai eivät uskalla sitä kuluttaa, ei ole liiketoimintaa.
Asiakaskuntaa pitäskin etsiä muualta kuin kotimaasta, eli vientiyrityksiä ja innovaatioita tarvitaan!
Mä tosin oon aivonsa copypastella pilannut tradenomi, joten minulta ei innovaatioita irtoa. Just ja just riittää kognitiiviset kyvyt vauvalla kirjoitteluun.
Terv takana loistava tulevaisuus
Riistoverotus tappaa yritykset ja kuristaa koko maan. Itse en kuluta rahaa kuin ruokaan ja bensaan, että pääsee töihin.
Naapurin narkeilla tosin tuntuu olevan juhlat 24/7 ja lämmittää mieltä, kun saa itse osallistua tuohon niin unen kuin verotuksen sekä fillarin osalta.
Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Riistoverotus tappaa yritykset ja kuristaa koko maan. Itse en kuluta rahaa kuin ruokaan ja bensaan, että pääsee töihin.
Naapurin narkeilla tosin tuntuu olevan juhlat 24/7 ja lämmittää mieltä, kun saa itse osallistua tuohon niin unen kuin verotuksen sekä fillarin osalta.
Hienoa.
Voithan sä mennä bileisiin mukaan, jos noin hohdokkaalta vaikuttaa.
Ja irtisanomisia sitten. Oura irtisanoi ja siirsi tuotannon kehitysmaihin.
Konkurssihakemusten määrä senkus kasvaa
Loihde ja yt. 45 työpaikkaa vaarassa.
https://ilkkapohjalainen.fi/talous/monelle-etel%C3%A4pohjalaiselle-tutt…
Venäjän kauppa on seis, jenkit uhkaa tulleilla, Eu alueen suurimmat taloudet Ranska ja Saksa on kuralla. Suomen mahdollisuudet vaikuttaa näihin asioihin ovat olemattomat. Kuluttajat pelkää ja eivät luota omaan talouteensa kun on jatkuvat irtisanomisuhat ja leikkaukset päällä ammattiin katsomatta.
Satonen ja Vartia huseeraamassa Aasiassa hakemassa halpatyövoimaa sotesektorille.
Syöksykierteessä ollaan.
OP-ryhmän tutkimus: Suuryritykset eivät enää usko hallituksen kykyyn vahvistaa julkista taloutta
https://www.hs.fi/talous/art-2000010966503.html
Suuryritykset ovat menettäneet luottamuksensa hallituksen kykyyn vahvistaa taloutta, kertoo OP-ryhmän suuryritystutkimus.
Vastaajista vain reilu neljännes katsoi julkisen talouden etenevän kohti tasapainoa. Vielä viime vuonna tähän uskoi lähes 40 prosenttia vastaajista.
Valtion velkaantumisen katsoi olevan hallinnassa noin seitsemän prosenttia suuryrityksistä. Kolme neljästä suuryrityksestä pitää poliittista johtamista merkittävänä epävarmuuden lähteenä. Yritykset olivat OP-ryhmän mukaan toiveikkaampia vielä vuosi sitten.
Rikosseuraamuslaitoksen yyteet, 25 irtisanotaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rikosseuraamuslaitos-aloittaa-yt-ne…
Mistä näitä työttömiä oikein tulee??
Tuoreen tilaston mukaan vuonna 2024 haettikn konkurssiin 3475 yritystä. Käytännössä siinä samalla meni 14000 henkilötyövuotta. Eniten konkurssiin haettiin alle 10-hengen yrityksiä.
Eiköhän kasvukäyrä sojota tässä asiassa jämäkästi koilliseen.
Vierailija kirjoitti:
Korona-ajan laskusuhdanne näkyy vieläkin. Kun menee monta vuotta huonosti on vaikea ponnistaa ylös.
Covid ei liity laskusuhdanteeseen mitenkään. Korot sen sijaan liittyvät. Covidin takia ei olisi pitänyt ottaa lisää velkaa ja kiihdyttää inflaatiota. Myös sulut olivat suurimmilta osin turhia.
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…
Nyt odotellaan, että potkulaki tulee voimaan keväällä.
Mikään ei muutu ellei EU muutu.