Kallion alue - mitä alueita välttäisit, jos etsit asuntoa sieltä?
Kommentit (10)
kesäaikaan siellä saa keskellä päivääkin pelätä, ainoo paikka koko Helsingissä joka on niin vaarallinen spurgujen ja narkkareiden takia.
Niin ja lapset voi leikkiä kaljapullonkorkkilittaa, oikein hauska leikki! Jännittävämmäksi sen tekee hepatiittivaara ;)
Asuin Flemarilla muutama vuosi sitten, silloin siellä ainakin oli ihan rauhallista ja mukavaa.
mutta itse en muuttaisi Hesarille enkä kurviin... En Vaasankadulle (siihen kurvin päähän ainakaan.)
Lasten kanssa en asuisi kalliossa, ilman lapsia voisin asua. Tai olen asunutkin, kolmessa eri osoitteessa.
Vaasankatu, Helsinginkatu (siellä on alko), Kurvi (sörnäisten metro), Harjutori. näitä ainakin välttäisin. Kokemusta on.
Sen sijaan lähempänä linjoja ja karhupuistoa sekä torkkelinmäellä on ihan ok asua.
en ikinä asuisi lasten kanssa. Silloin ala-asteikäinen veljeni kyläillessään pääkaupunkiseudun ulkopuolelta oli todella hämmentynyt esim. hakiksessa liikkuessamme, vaikka itse en huomannut spurguissa mitään kummallista. Ja nyt voin kuvitella, että omat lapsemme pelkäisivät sitä menoa. Musta lasten ei tarvitse nähdä juoppoja rähisijöitä, jos ei ole pakko.
nyt asustelemme Vallilassa ja tykättään myös täällä. Mutta jotenkin kaipaan aina " kotiin" eli Kallioon. Kallion linjat ja Hakaniemi ovat nykyisin kyllä ihan ok. paikka asua.
Mä olen asunut kymmenkunta vuotta Kalliossa. Satoja spugeja makaamassa kaduilla yhtenä päivänä en ole nähnyt ikinä, useita kyllä saman päivän aikana. Mutta olen asunut myös pienellä maalaispaikkakunnalla ja oli sielläkin juoppoja. Ne tunnettiin ihan nimeltäkin.
Tietysti riippuu mitä etsii. Mä ehkä välttäisin sellaista taloa, jossa on ikkunat Hämeentielle liikennemelun vuoksi. Sen lisäksi välttäisin taloa, jossa on alakerrassa ravintola tai suurin osa muista asukkaista on vuokralaisia.
Muuten kai se on ihan maisemakysymys. Hesarin punatiilitalot on symppiksiä. Samoin tykkään siitä Kurvin funkkistalosta, jossa oli Melba ennen alakerrassa, nyt taitaa olla William K. Mutta tietty Torkkelinmäki on ihana. Ja mikä vaan mistä on hyvät näköalat, ja niitä on yllättävän paljon.
Ilman lapsia siellä oli mukavaa asua, mutta ei se lasten paikka ole.