Miten te kestätte tätä nykymaailman menoa?
Aina vain hullummaksi menee. Ei tätä pääse edes pakoon mihinkään. Pitäisikö vain eristää itsensä ulkomaailmasta täysin, ja lopettaa vaikka uutisten lukeminen? Toisaalta kiinnostaa mitä maailmassa tapahtuu, toisaalta se on vähän liikaa.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Samanlaistahan se melkein oli 90-luvulla.
Ei ollut, mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Lopetin uutisten lukemisen. Helpotti kummasti. Turha ahdistua asioista mihin ei itse voi vaikuttaa. Juuri uutisten lukeminen aiheutti kuitenkin ahdistusta. Elän omassa kuplassa.
Venäläistymisesi on siis melkein valmis. Seuraavaksi vielä ilmoitat, että olet epäpoliittinen, niin voila! Ljudmilla on valmis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut, mitä helvettiä?
Kyllä silloin työttömiä pilkattiin kuten nykyään, oli konkursseja ja tehtiin paljon itsemurhia. Muistan kun olen nyt yli viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin uutisten lukemisen. Helpotti kummasti. Turha ahdistua asioista mihin ei itse voi vaikuttaa. Juuri uutisten lukeminen aiheutti kuitenkin ahdistusta. Elän omassa kuplassa.
Tiktok kuitenkin kelpaa, eikö?
Ja sitten ihmetellään, että miksi yli nelikymppiset pitävät nuorempaa sukupolvea typerinä....
En oikein tiedä. Sen olen ainakin huomannut, että mulla on tullut varsin voimakaskin turvallisuuden(tunteen) tarve eli aiempaakin enemmän teen riskiarvioita ja varaudun kaikista pahimpaan vaihtoehtoon eli tietynlainen turvallisuushakuisuus korostuu. En tosiaan ota enää mitään riskiä minkään asian kanssa vaan esim jätän lähtemättä lenkille kun on liukasta vaikka on nuo nastatkin ja jumppaan kotona sekä teen askelkyykkyjä. Kotivara on ollut aina (koska asun yksin ja olen yksinäinen), mutta kyllä mä aiempaakin paremmin pidän kaapeissa kaikenlaista tarvittavaa. Lisäksi loppuun se ihan hulluin havainto itsestä joka siis ei tosiaan ollut mitenkään tietoisesti suunniteltu tai ajateltu juttu vaan yhtäkkiä vaan aloin rakentamaan majaa peitoista ja tyynyistä sängynpäälle.. Jep. Itseasiassa siinä olikin niin mukava ja oudon turvallinen olla, että tuollainen "pesä" on tullut tehtyä muutaman kerran ihan tarkoituksellakin. Toinen vähän vastaava hulluus on se, että nykyisin hyräilen itsekseni todella usein ja just jotain tuikituikitähtöstä.
Ei nykymaailman menossa ole muuta eroa entiseen kuin että nykyään on niin paljon tietoa saatavilla. Osa siitä valetietoa. Minulle tulee hyvä mieli kun mietin miten hyvin minulla on asiat elämässä
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähentää uutisten lukua. Varsinkin iltapäivälehdet tekevät liioiteltuja ja joskus jopa sjokeeraavia uutisia.
Netin ansiosta uutismäärä ja tietotulva on nykyään suuri.
Tavallisen suomalaispulliaisen elämä tulee tuskin paljon muuttumaan, tapahtuu maailmalla mitä hyvänsä.
Mikä tämä "lopettakaa uutistenluku" -höpötys on? Yritättekö venäläistää suomalaisia?
Eissaatana, ihmiset kehuskelevat sillä, etteivät ole kiinnostuneita maailman tapahtumista. Miten ihmeessä teistä on tullut noin typeriä?!
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yhtään ollut. Mitään sodanuhkaa ei ollut vaan päinvastoin Baltian maatkin itsenäistyivät. IT ala teki tuloaan ja meillä oli sentäs Nokia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi turruttaa ajatukset.
Suomalaiset ovat ratkaisukeskeinen kansa. Aletaan kaikki ryyppäämään ja unohdetaan paha maailma.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse pakoon sillä woketus ja politiikka on uutisissa, viihteessä, keskustelupalstoilla ja jopa tietokonepeleissä.
En kestäkään. Olen ahdistunut, peloissani ja surullinen. Saan iloa eläimistäni ja seuraan luontoa. Se auttaa
Ei jaksa,sotaa lietsovat.En lähde mihkään,en pelkää ampukoot.Uutiset asiantuntijat ihan propakantaa puoltavat.Tehköön USA mitä haluaa.Rauhaa haluan.Ussr ja Ukraina sota seis ja uudet rajat mitä sodassa saavutettu.Meiltä rahan pumppaaminen jne vie köyhyyteen.Siitä ei puhuta ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yhtään ollut. Mitään sodanuhkaa ei ollut vaan päinvastoin Baltian maatkin itsenäistyivät. IT ala teki tuloaan ja meillä oli sentäs Nokia.
Jonka osaakkeen arvo muuten noussut vuodesta 2023 saakka. Jos harrattaa sijoittamista, kannattanee harkita pientä sijoitusta, jos sitä ei ole vielä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa,sotaa lietsovat.En lähde mihkään,en pelkää ampukoot.Uutiset asiantuntijat ihan propakantaa puoltavat.Tehköön USA mitä haluaa.Rauhaa haluan.Ussr ja Ukraina sota seis ja uudet rajat mitä sodassa saavutettu.Meiltä rahan pumppaaminen jne vie köyhyyteen.Siitä ei puhuta ääneen.
Ok, Igor. Valitettavasti Kremlin työntekijät odottavat jo sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse pakoon sillä woketus ja politiikka on uutisissa, viihteessä, keskustelupalstoilla ja jopa tietokonepeleissä.
Jos koko elämä pyörii jonkun woken ympärillä, niin mene nyt hyvä mies jo v*ttuun sieltä twitteristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähentää uutisten lukua. Varsinkin iltapäivälehdet tekevät liioiteltuja ja joskus jopa sjokeeraavia uutisia.
Netin ansiosta uutismäärä ja tietotulva on nykyään suuri.
Tavallisen suomalaispulliaisen elämä tulee tuskin paljon muuttumaan, tapahtuu maailmalla mitä hyvänsä.
Mikä tämä "lopettakaa uutistenluku" -höpötys on? Yritättekö venäläistää suomalaisia?
Eissaatana, ihmiset kehuskelevat sillä, etteivät ole kiinnostuneita maailman tapahtumista. Miten ihmeessä teistä on tullut noin typeriä?!
99% "maailman tapahtumista" on tietoa jolla ei tee yhtään mitään, eikä se vaikuta omaan elämään mitenkään. Kyllä länsimaissakin harrastetaan sitä samaa propagandaa kuin idässäkin. Olet itse yhtä aivopesty kuin ne venäläisetkin.
Hengellisyyden avulla.Sitä ilman en kestäisikään.Olen sen verran herkkä ja yliempaattinen ihminen.
Kaikki ihmisten ja eläinten kärsimykset olisivat minulle liikaa jos en tietäisi totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä Neuvostoliiton hajotessa sodanuhkaa oli, se olisi voinut kääntyä toisinkin päin
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ollut eikä näin selkeää sodan uhkaa ole ollut suomalaisia kohtaan silloinkaan, kukaan ei olisi silloin voinut kuvitellakaan että täällä tulevaisuudessa riehuisivat kehitysmaalaiset ryöstämässä ja tekemässä pahaa tytöille ja naisille ja ettei uskaltaisi edes taksia käyttää yksin isoissa kaupungeissa. Viimeksi tänä aamuna oli taas joku sodalla pelottelu-uutinen jommassa kummassa iltapäivälehdessä. Suomi on lähes tuhottu sitten vuoden 1990.
Sehän on vitsi se tutkimus.