Olen ulosotossa, osaisiko joku neuvoa kun sieltä ei vastata puhelimeen.
Eli konkurssin myötä jäi velkoja ja masennuin tosi pahasti.
Nyt kuitenkin jo parempaan päin ja sain työtarjouksen eri paikkakunnalta, palkka olisi 3000€
Haluaisin nyt jotenkin tietää paljonko minulle jäisi tuosta käteen ja minkä hintaista asuntoa uskaltaisin paikkakunnalta katsoa (mahdollisimman halpaa tietysti) mutta pystyisinkö ottamaan asunnon keskustasta vai pitääkö sitä katsoa syrjäkylältä ja miettiä bussikyytejä.
kiitos jos joku samassa tilanteessa ollut osaa auttaa.
Lisätietoja että minulla ei ole lapsia ja olen yrittänyt päästä velkasaneeraukseen.
Kommentit (14)
Sulle jää tuosta nettona noin 2.200 euroa. Suojaosuus on karvan alle 1.000 euroa ja jäljelle jäävästä 1.200 eurosta viedään 1/3, joten näppiin sulle jää noin 1.800 euroa.
Ei vissiin ulkopuoliset pysty tuota arvioimaan. Onnittelu tsiitä, että olet saamassa otteen elämästä ja taloudestasi.
Voi olla muutto vaikea.. verotki ku menee
Vierailija kirjoitti:
Voi olla muutto vaikea.. verotki ku menee
Eiköhän tuo ulosotto ole suurempi este tuon asunnon löytymiselle.
Meneehän niihin bussikyyteihinkin rahaa saati oman auto pitämiseen. Valkkaa asunto sen perusteella viihdytkö paremmin keskustassa vai syrjäkylällä. Ei niissä ole loppupeleissä suurta kulueroa. Ei kaikki viihdy siellä keskustassa. Itselleni olisi ihan kauhua jos joutuisin vaikka Oulun keskustaan asumaan. Mulla täytyis olla silloin kuukausikortti busseihin, että pääsisin lenkkeilemään rauhallisissa ja raikkaissa maastoissa oli töitä siihen lisänä eli ei.
Ulosottolaskurilla voit laskea ulosoton määrän.
Työnantaja on luvannut auttaa muutossa ja sen löytymisessä. Kyse on ainoastaan siitä että haluaisin vähän tietää paljonko tuosta jää käteen.
Toisaalta olisi mukava asua työpaikan vieressä jolloin en tarvitsisi autoa, mutta toisaalta minulla on mahdollisuus saada isäni auto lainaksi, mutta maksaisin siitä tietysti kulut. Jos se menee niin että ulosotto vie 1/3 osan palkasta laskin että pärjäisin kyllä, olenhan nytkin pärjännyt. Suurin toive on tietysti päästä velkasaneeraukseen että ei koko loppuelämä olisi tätä sinnittelyä.
ap
ne vastaa tosi huonosti. laita sähköpostia, jossa pyydät soittoa
Siellä on se omatyöntekijä. Jos se ei vastaa ilmoitettuna puhelinaikana. Laita yhteydenottopyyntö vaikka sähköpostilla.
Toinen soita sinne alueesi voudin virastoon ja kysy, jos et muista kuka on voutisi.
Heidän tehtävä on neuvoa näissä asioissa. Ja sitä neuvoa yleensä saa jos ei ole ite äkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on se omatyöntekijä. Jos se ei vastaa ilmoitettuna puhelinaikana. Laita yhteydenottopyyntö vaikka sähköpostilla.
Toinen soita sinne alueesi voudin virastoon ja kysy, jos et muista kuka on voutisi.
Heidän tehtävä on neuvoa näissä asioissa. Ja sitä neuvoa yleensä saa jos ei ole ite äkäinen.
Kiitos. Yritän saada selville voutini.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ulosottolaskurilla voit laskea ulosoton määrän.
Tämän mukaan minulle jäisi ihan kivasti rahaa kunhan vain löytyisi kohtuuhintainen asunto, kiitos tästä.
ap
https://asiointi.oikeus.fi/ulosotto/#/maksukieltolaskuri
Tuota käyttävät palkanlaskijat, ja huomaa, että siihen merkitään nettopalkka.
Kannattaisi varmaan soittaa sinne