Okt asumisen hintaa tulee nostaa!
Jos katsoitte illa a-studiota ja tätä öljyn ja kaasun riippuvuutta Venäjästä ja miten sitä venäläistä energiaa ostetaan vähän joka maan kautta, esimerkkeinä mainittiin Intia ja Turkki.
Energian kulutus tulee siis saada todella merkittävään laskuun myös suomessa ja yksi merkittävä syy tähän on liian suuret asunnot ja oheisrakennukset, sekä näistä liian pitkät matkat joka paikaan.
En usko, että näitä saadaan kuriin muutoin, kuin merkittävillä hinnan nostoilla.
Kommentit (7)
Noussut moneen kertaa viime vuosien aikana , kaukolämpökin nousi parikin kertaa vuodessa ja muut päälle , vesi , verot , jätemaksut , korjaukset nouseet yritysten nostaessa maksujaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 24 neliötä yhdelle ja se on jopa enemmän kuin tarpeeksi, pienempää ei ollut tarjolla.
Eli miksi joku peräkammarin poika saa lämmitellä jotain tuhatta neliöät lisärakennuksineen jossain hevonkuusessa ja tuhlata ja saastuttaa 50 kaupunkilaisen edestä?
Tosi yllättävää, että joku betoniluukun hikikomori aloitti tällaisen ketjun.
Aloituksessasi ei ole päätä eikä häntää. Suomessa Venäjän kaasua on käytetty lähinnä vain leipomoissa, eikä enää sielläkään. Öljylämmitteisiä omakotitaloja on yhä vähemmän. Syrjäseuduilla tulee olla asutusta, koska siellä asuvat ihmiset huomaavat, jos jotain huolestuttavaa tapahtuu. Siis tärkeä osa maanpuolustusta. Autoilla toki kuljetaan töihin, mutta vähemmän se saastuttaa kuin lentomatkat pääkaupunkiseudulta milloin mihinkin hyvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessasi ei ole päätä eikä häntää. Suomessa Venäjän kaasua on käytetty lähinnä vain leipomoissa, eikä enää sielläkään. Öljylämmitteisiä omakotitaloja on yhä vähemmän. Syrjäseuduilla tulee olla asutusta, koska siellä asuvat ihmiset huomaavat, jos jotain huolestuttavaa tapahtuu. Siis tärkeä osa maanpuolustusta. Autoilla toki kuljetaan töihin, mutta vähemmän se saastuttaa kuin lentomatkat pääkaupunkiseudulta milloin mihinkin hyvin vuoksi.
Kaakkois-Suomessa on paljon kaasulla lämpiävia omakotitaloja ja kyllä sähkölaskuihin sai apuja, mutta mummojen kaasulaskut ihan mielettömiä. Ensin huijattiin kaasulämpöön ja sitten vanhukset on pulassa, kun ei ole varaa tehdä harakanpesään lämpöremppaa.
Minä lämmitän öljyllä, koska on halpaa sähköön verrattuna minulle, joka tykkään lämpimästä asunnosta. Kohta siirryn kotimaiseen bioöljyyn. Puita on onneksi omasta takaa avuksi.
Mulla on 24 neliötä yhdelle ja se on jopa enemmän kuin tarpeeksi, pienempää ei ollut tarjolla.
Eli miksi joku peräkammarin poika saa lämmitellä jotain tuhatta neliöät lisärakennuksineen jossain hevonkuusessa ja tuhlata ja saastuttaa 50 kaupunkilaisen edestä?