Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta masentunutta kun ihmiset ottavat yhteyttä ja kysyvät kuulumisia?

Vierailija
08.01.2025 |

Pitäisi varmaan olla kiitollinen kun on ihmisiä, jotka haluavat tietää miten menee. 

Minulla kuitenkin nousee vääjäämättä olo, että lopettakaa, antakaa minun olla älkääkä kyselkö mitään, haluan olla vain rauhassa.

En jaksa selitellä mitään, en kertoa mitään itsestäni enkä edes jaksaisi valehdella. Vastaan kuitenkin ihan ystävällisesti mutta niin, ettei tarvitsisi enempää keskustella. 

Minä en vain siedä sosiaalisuutta enkä halua jutella varsinkaan itsestäni yhtään ja vähiten kestän sitä, jos joku sanoo olevansa huolissaan. Tunnen jo muutenkin syyllisyyttä tilanteestani, älkää olko huolissanne vaan tehkää mitä teette mutta minä haluan olla rauhassa, mietin. 

Anonyymina ihan eri mutta irl en jaksa yhtään jutella näistä asioista kenenkään tutun kanssa. 

Tuleeko muilla mielenterveyden kanssa kamppailevilla samoja ajatuksia? 

Sanon vielä, että ehkä minä olen sitten kiittämätön ja toivottavasti kenenkään läheinen ei tästä aloituksesta loukkaannu joka on yrittänyt auttaa. Minun kohdalla en vain siedä sitä tällä hetkellä ainakaan eikä kyse ole mistään henkilökohtaisesta asiasta kysyjää kohtaan. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on tyhmiä. Kiva olla itsekseen.

Vierailija
42/45 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan päinvastoin. Ne, jotka tiesivät masennuksestani ja hoidostani, soittelivat usein ja sain heistä voimaa! Tietysti meitä on kaikenlaisia, mutta itse olen hyvin kiitollinen heille, yhteyttä pitäneille, enkä tiedä miten olisin selvinnyt ilman sitä tukea. Kiitos Anna, Taru, Iisakki, Pete, Mirkku, Paula, Jori, Maura, Zarah, Kristian ja Lily!

Taas jonkun "yksinäisen" naisen meemimasennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Suurin osa ihmisistä on verenimijöitä. Kysekevät vaan omaa uteliaisuuttaan. Tai jos haluavat itselleen jotain. Muuten juurikin voivat olla täysin välinpitämättömiä, eivätkä kutsu mukaan. Ei kannata vastata mitään tai sitten jotain ihan hyvää, mitäs sulle. Erakkona lapsen ja lemmikkien kanssa elämä parasta. Enkä ole edes masentunut. 

Vierailija
44/45 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kaikki persoonattomat utelut "Mitä kuuluu, miten menee?" ja "oon huolissani susta" tai "kerro jos tarvitset jotain" kommentit on tyhjän lätinää. Haluavat kuulla kyllä mitä mielessäni pyörii, mutta sitten seuraavassa lauseessa ollaan ehdottomassa terapiaa tmv (vaikka esim mitään itsetuhoisia ajatuksia ei ole).

Mutta annas olla kun kysyt, lähtisitkö kanssani lenkille, syömään, laavulle, ulos juhlimaan tai iltaa istumaan mökille, niin sellaista asiaa ei olekaan mikä ei menisi edelle. Vaikka just tuollainen ajanvietto yhdessä olisi se, mistä on apua, ei nuista turhista kyselyistä ja muka-huoli kommenteista. 

Tämä. Hyvin kiteytetty.

Vierailija
45/45 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti et menetä ihmissuhteitasi. Itse olen masentunut ja yksin. Minä olen se, joka soittaa ja kyselee ja pitää yhteyttä. Olisipa niitä ihmisiä, joita kiinnostan. Aina yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme