Propral ja Bisoprolol lääkkeet
Voiko propralilla korvata tuon toisen?
Miten nämä kaksi eroaa toisistansa?
Bisot on loppu mutta propralia löytyy pari purkkia.
Olen käyttänyt bisoprololia melkein puolitoista vuotta 5 mg päivittäin. Tuleeko ongelmia kun lopetin sen pari päivää sitten?
On vähän verenpaineongelmaa ja korkea syke. Siihen kyseiset lääkkeet.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa molemmat samalla kertaa peräaukon kautta.
Sinut itsesi pitäisi työntää jonkun ison elukan peräaukkoon, niin päästäisiin noista sinun ääliömäisyyksistäsi.
Joo, ongelmaksi muodostuu se, ettei niin helvetin suurta eläintä löydy että tuon pää sinne mahtuisi, on nimittäin täyskusipää!
Yliopiston Apteekin asiakaspalvelu ja lääkeneuvonta
0300 20200
0,85 €/min + pvm/mpm, jonotus pvm/mpm
Vierailija kirjoitti:
On mahdotonta sanoa, kuka täällä on asiantuntija ja kuka keksii asiat päästään. Älkää terveysasioissa ainakaan tähän palstaan luottako! Vastuu täällä on nolla.
Aivan, täytyy ensin itse olla selvillä asioista että osaa haravoida tätä idioottien miinakenttää oikeaoppisesti.
Yliopiston apteekin chatti tulee ensimmäisenä mieleen. On ilmainen. Kysy sieltä josko ottavat kantaa?
Siis miksi osa ihmisistä käyttää noita lääkkeitä?
Ööh siis ei ihmisen kuulu käyttää lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Bisopropol on nopeaan sykkeeseen, se on beta-salpaaja.
Kuten myös propranololi. Mutta Bisoprololia käytetään myös verenpainelääkkeenä; propral ei ole siihen optimaalinen lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se propral aja saman asian?
Propral ei auta, jos tarviit beta-salpaajan.
Propral ON betasalpaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkkeillä pitää olla sellaiset nimet, joita kukaan ei osaa lausua? Apteekissa saa mongertaa kieli solmussa, että nimi menisi edes sinnepäin.
Bisoprorol on myynnissä myös nimellä Orloc. Itse vaihdoin tuohon, koska liuskoissa on 10 tablettia niin kuin kaikissa muissakin käyttämissäni lääkkeissä. Bisoprorolissa on 14 kpl liuskassaan, joten oli hankala seurata, onko kaikki lääkkeet muistettu ottaa.
BisoproLol
PropranoLol
opetelkaa kirjoittamaan lääkeaineiden nimet oikein.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi osa ihmisistä käyttää noita lääkkeitä?
Ööh siis ei ihmisen kuulu käyttää lääkkeitä?
Sinä niitä ekana tarvitset, nimittäin aivotoimintaan vaikuttavia. Suosittelen ekaksi osastohoitoa suljetulla osastolla ilman mitään kommunikaatiovälinettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkkeillä pitää olla sellaiset nimet, joita kukaan ei osaa lausua? Apteekissa saa mongertaa kieli solmussa, että nimi menisi edes sinnepäin.
Miksi mongertelet ?
Siksi että kieli meinaa mennä solmuun liian vaikeita sanoja lausuessa!
Sulla on varmaan sitten huono kielikorva 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisoprorol on myynnissä myös nimellä Orloc. Itse vaihdoin tuohon, koska liuskoissa on 10 tablettia niin kuin kaikissa muissakin käyttämissäni lääkkeissä. Bisoprorolissa on 14 kpl liuskassaan, joten oli hankala seurata, onko kaikki lääkkeet muistettu ottaa.
BisoproLol
PropranoLol
Voi tolvana sentään. Etkö jo ymmärtänyt, että olen aikoja sitten vaihtanut Orlociin eli minulla ei ole enää entistä sanahirvityslaatikkoa, josta olisin voinut tsekata entisen lääkkeen nimeä. Sinua ei taida auttaa edes termien ja nimien oikeinkirjoituksetkaan, kun et kumminkaan ymmärrä ja sisäistä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BisoproLol
PropranoLol
Voi tolvana sentään. Etkö jo ymmärtänyt, että olen aikoja sitten vaihtanut Orlociin eli minulla ei ole enää entistä sanahirvityslaatikkoa, josta olisin voinut tsekata entisen lääkkeen nimeä. Sinua ei taida auttaa edes
Vaikuttava aine lukee aina lääkevalmisteen kauppanimen alla.
Bisoprolol
Propranolol
Vierailija kirjoitti:
Propral on myös beta-salpaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös propranololi. Mutta Bisoprololia käytetään myös verenpainelääkkeenä; propral ei ole siihen optimaalinen lääke.
Lisäksi niillä on erilaiset sivuvaikutukset. Propral aiheuttaa monille epämiellyttävää kuivaa yskää; tiedän kaksi ihmistä jotka ovat joutuneet vaihtamaan sen toiseen lääkkeeseen yskän takia.
Tulee ongelmia jos lopettaa beetasalpaajan kylmiltään. Mutta nyt sulla on kuitenkin toinen beetasalpaaja siinä. Se tehoaa noin 6h kerralla, bisoprolol vaikuttaa 24h.
Lääkäriltä pitää kysyä annosvastaavuudet
Bisoprolol on pitkävaikutteinen ja propral lyhytvaikutteinen. Käsittääkseni voit korvata tuon ekan jälkimmäisellä. Annostuksesta en osaa sanoa. Molemmat ovat beetasalpaajia. Kysyisin kuitenkin lääkäriltä enkä täältä, koska noissa lääkkeissä on kuitenkin eroja. Toinen sopii astmaatikolle ja toinen ei..jne..