Onko ryyppäämisen lopettaminen enää
32-vuotiaana kannattavaa?
Jos on ryypännyt 18-vuotiaasta asti jokainen päivä keskikaljaa.
Palautuuko tuommoisesta enää ennalle tuon ikäisenä jos lyö korkin kiinni?
Maksa-arvot on aika korkeat, samoin kolesterolit ja verenpaine.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Eihän keskikaljasta tule aikuinen miehen kokoinen mies edes humalaan. Muutama sata vuotta sitten ihmiset joivat kaljaa enemmän kuin vettä.
Alkoholia siinä keskikaljassakin on, ja kun tarpeeksi juo, se humalan tuo.
Totta kai. Mä join ikävuodet 20-46, arkisin 5-6 isoa pint-kokoista keskikaljaa, sitten pe ja la kunnon kännit. Vähensin (en edes lopettanut) 46-vuotiaana sairaalloisen lihavuuden, vatsavaivojen ja maksa-arvojen nousun takia. Nyt ikää 50, ja veriarvot on normaalit, paino lähellä normaalipainoa, olen alkanut treenata kuntosalilla jne.
Ei maksa vaivaa. Kyllä se kuollessa loppuu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa. Kyllä se kuollessa loppuu kuitenkin.
Typerä ja ylimielinen kommentti.
Maksa on kiitollinen siitä että toipuu aika hyvin jos ei kirroosiin saakka edennyt. Itsellä kanssa tavoite lopettaa tää helkkarin tissuttelu, just katoin että Joulukuussa taas meni useita satoja kurkusta alas ja olen 7-15 töissä.
Illat tissuttelee ja lopettaa ajoissa niin aamulla työkuntoinen...mitä vi..tun järkee..no, nousuhumala on kyllä yksi parhaita fiiliksiä. Saisko saman jostain muusta.
Eihän keskikaljasta tule aikuinen miehen kokoinen mies edes humalaan. Muutama sata vuotta sitten ihmiset joivat kaljaa enemmän kuin vettä.