Suomalaismies pelasti aasialaisen pikkulapsen hengen Levillä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010948101.html
Hienoa toimintaa. Eiköhän teko palkita hengenpelastusmitalilla.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Aika kokenut laskettelija saa olla, että tuollaiseen kykenee. Rohkea äijä, joka olisi voinut omalla hengellään maksaa tuosta. Tuskin tuli sillä hetkellä mieleen.
Enkelit liikkeellä. Saivat vauhtia monoihin ja järjestivät törmäyskohdan oikein. Mies oli myös sopivassa paikassa. Sopiva mies 🤷
Vierailija kirjoitti:
Voitte olla uskomatta suojelusenkeleihin. Tuolla lapsella on vielä paljon tehtävää maailmassa.
Muistahan ottaa lääkkeet ja pitää työnhaku voimassa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo aasialaiset menevät mihin sattuu...
Juu koska suomalaisilla ei todellakaan ole kirjavaa tilastoa kaikissa rantakohteissa kaiken maailman merisiilien päälle astumisen tai muun maalaisjärkeä vaativan kanssa..
Ettäkö jos suomalainen hiekkarannalla astuu merisiiliin niin se on saman veroinen asia, jotain tolkkua tuohon oman kansan vihaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät odotetaanko heitä autolla siellä ylhäällä? Tai tilaavatko taksin?
levin huipulle ei noin vaan mennä millään autolla tai taksilla
No sinne pääsee ihan autolla sinne ravintola Tuikulle kesät talvet ja siellä on iso parkkipaikka.
Varmaan tuossa suunniteltu, että hissillä huipulle menevät kävelijät poistuvat Tuikun kautta. Koska se Tuikun ohi menevä tie menee ihan Koillisrinteen hissille asti. Tuikulta pääsee kävelemään sitte sinne eturinteen gondolille ja ei oo edes paha matka. Jostain syystä turistit palasivat samaan suuntaan kuin mistä tulivatkin. Opasteet mielestäni siellä on... Mutta en ole nyt käynyt pariin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte olla uskomatta suojelusenkeleihin. Tuolla lapsella on vielä paljon tehtävää maailmassa.
Muistahan ottaa lääkkeet ja pitää työnhaku voimassa. Tsemppiä!
Älä kuule yhtään yritä! Maailmassa on paljon asioita, joita ei pysty selittämään järjellä. Sinä et täällä määräile, mitä kenenkin pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että miksi ko. perhe päästettiin hiihtohissiin, kun ei ollut edes suksia. Ja ilmeisesti vain "nousulippu", koska eivät päässeet alas menevään hissiin.
Kyllähän ylös pääsee gondolillakin maisemia katsomaan, ei tarvitse olla mukana mäenlaskuvarusteita.
Ei saisi olla sitä pulkkaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäytti pulkan rintakehällään, kun oli heittäytynyt kyljelleen. Eikö tuosta saa melkoisen tällin ja saattaisi itse loukkaantua hengenvaarallisesti?
Se, että on valmis riskeeraamaan henkensä tällä tavoin pelastaakseen tuntemattoman lapsen on aivan poikkeuksellisen rohkeaa ja kunnioitettavaa.
Minä asettaisin etusijalle oman terveyteni.
Jokainen tekee omat valintansa. Oli hyvä, että paikalle sattui urhoollinen mies, joka oli valmis laittamaan toisen ihmisen hengen oman edelle. Tälläisellä aidolla suomalaisella sisulla se talvisotakin taisteltiin.
Vierailija kirjoitti:
So so, eikös monet Khao Lakissa menneet aaltojen pakenemista ihailemaan, eläimet sensijaan pakenivat heti vuorille ja Sauli Niinistö puuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa uutisointia, SUOMALAISMIES PELASTI AASIALAISEN PIKKULAPSEN!
Tuota, eikös tässä käynyt juuri näin?
Yksi alkoi jo saivartelemaan, että oliko mukana suojelusenkeli, jolla pallit. Nythän mietiskellään tiuhaan, kenellä pallit kenelle ne on laitettu ja keneltä vedetty veks. Puhumattakaan nyt suomalaisuudesta?
Liian paljon hyviä yhteensattumia, jotta olisi voinut olla ilman suojelusenkelia tuo lapsi.
Mies sopivasti rinteessä juuri oikeassa paikassa. Sai vauhdin kiihtymään yli pulkan vauhdin. Pulkka ei vammauttanut miestä.
Voitte olla uskomatta suojelusenkeleihin. Tuolla lapsella on vielä paljon tehtävää maailmassa. Ne joilla on isoja tehtäviä, niitä suojellaan eniten.
Kuten Trumpilla ja Putinilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu koska suomalaisilla ei todellakaan ole kirjavaa tilastoa kaikissa rantakohteissa kaiken maailman merisiilien päälle astumisen tai muun maalaisjärkeä vaativan kanssa..
Ettäkö jos suomalainen hiekkarannalla astuu merisiiliin niin se on saman veroinen asia, jotain tolkkua tuohon oman kansan vihaamiseen?
Aika surullinen ja epävarma projisointi jos otat tuon jonkinäköisenä oman kansan vihaamisena. Kertoo enemmän sun omasta sisäistetystä suomivihasta kun mistään muusta lol. Suomalaiset turistit eivät ole yhtään sen fiksumpia kun muutkaan meille tuntemattomissa kohteissa ja muun väittäminen on puhdasta hypokritiikkiä.
Jännä et iltalehdet kertoo sen miehen oman x-päivityksen ihan suoraan uutisena. Mäki voisin kertoa äxäs et pelastin palavasta talosta 40 kissanpentua niin tehdäänkö musta sit uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäytti pulkan rintakehällään, kun oli heittäytynyt kyljelleen. Eikö tuosta saa melkoisen tällin ja saattaisi itse loukkaantua hengenvaarallisesti?
Se, että on valmis riskeeraamaan henkensä tällä tavoin pelastaakseen tuntemattoman lapsen on aivan poikkeuksellisen rohkeaa ja kunnioitettavaa.
Jokainen tekee omat valintansa. Oli hyvä, että paikalle sattui urhoollinen mies, joka oli valmis laittamaan toisen ihmisen hengen oman edelle. Tälläisellä aidolla suomalaisella sisulla se talvisotakin taisteltiin.
Aika moni ihminen pelkää kuolemaa tosi paikan tullen.
Vierailija kirjoitti:
Jännä et iltalehdet kertoo sen miehen oman x-päivityksen ihan suoraan uutisena. Mäki voisin kertoa äxäs et pelastin palavasta talosta 40 kissanpentua niin tehdäänkö musta sit uutinen?
Ja että tuo mies ite kehuskelee miten pelasti. Todelliset sankarit ei kehuskele uroteoillaan niinku Batman joka on Yön ritari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman pelko on normaalia, sen takia rohkeita ihmisiä, jotka ovat valmiita menemään omaa vaistoaan vastaa pelastaakseen toisen juhlitaan sankareina yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että tuo mies ite kehuskelee miten pelasti. Todelliset sankarit ei kehuskele uroteoillaan niinku Batman joka on Yön ritari.
Mielestäni ei tullut tuollaista kuvaa jutusta. Kertoi vain tarinan. Ja olisi myös hyvä tavoittaa tuo kiinalaispariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitettavaa kyllä, mutta tyhmärohkeaa. Tuossa olisi voinut käydä itsellekin huonosti. Pulkka olisi voinut tulla kaulaan tai naamaan tms. Kovassa vauhdissa pulkan massa on jo melkoinen.
Itse en olisi varmaan tuohon pystynyt vaikka olenkin kokenut laskija. Olisin ehkä voinut yrittää kiskaista lapsen pulkasta, jos olisin päässyt edes viereen laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni-i. Siksi rynnitään ensimmäisenä pelastusveneeseen tai juostaan ulos palavasta talosta, vaikka jälkeen jää muita. Itsekin tekisin niin, koska paniikki. Muuten voisin kyllä antaa elämisen etusijan elämässä toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitettavaa kyllä, mutta tyhmärohkeaa. Tuossa olisi voinut käydä itsellekin huonosti. Pulkka olisi voinut tulla kaulaan tai naamaan tms. Kovassa vauhdissa pulkan massa on jo melkoinen.
Itse en olisi varmaan tuohon pystynyt vaikka olenkin kokenut laskija. Olisin ehkä voinut yrittää kiskaista lapsen pulkasta, jos olisin päässyt edes viereen laskemaan.
Kuten aiemmin keskustelussa todettiin, niin ihmiset toimivat eri tavoin kriisi tilanteissa. Adrenaliini on voimakas aine. Luulen, että tossa ollaan menty täysin autopilotilla kyllä ja vasta myöhemmin tajuttu mitä edes on tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Hienoa uutisointia, SUOMALAISMIES PELASTI AASIALAISEN PIKKULAPSEN!
Tuskin kukaan tietokonetuolinsa puhki pieriskellyt palstamies.