Petolliset kausi 3 Official - keväällä 2025 Nelosella
Osallistujia ja tarkempaa aloitusajankohtaa ei ole vielä julkistettu. Ketä toivotte tai veikkaatte osallistujiksi?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1736)
Naiset vastaan miehet taas asetelma. Miehet on vaan mielenkiintoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin, että plusjaksossa häädetään sekä Matti että Harri, tulee porukalle Amelien paljolti itse aiheutetun häädön jälkeen viisi hutia. Helppo laskea, että jos olisivat arponeet häädettävän nuo viisi kertaa, olisivat todennäköisesti saaneet ainakin yhden osuman petollisiin.
Hauskaa, kun ensimmäisen jakson perusteella tuli olo, että nythän tuuli käy, nämä petollisethan taitavat pudota aika pian lähes kaikki. Amelie lähti heti ja sen lisäksi hyvin epäilyttävinä tyyppeinä mainitiin Janne ja Tiina. Ja sen jälkeen tilanne kääntyikin täysin - tai nuo epäillyt sen tietysti itse onnistuivat kääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Janne on pelannut peliä, joten on hieman pettymys, jos hän lähtee ja Tiina tai Marjo voittavat. Etenkin jos vain Tiina voittaa, koska hänen roolinsa on ollut olla oma itsensä. Kausi on oikeastaan ollut kiinnostava vain koska Janne on tehnyt siitä kiinnostavan. Harri oli kanssa miellyttävä tässä, mutta ei oikein ollut jäljillä petollisista, josta olin hieman yllättynyt, koska on kuitenkin fiksun oloinen. Kilven paljastaminen oli hölmö moovi kanssa, vaikka Harrille olisi todennäköisesti tullut lähtö muutenkin.
Sillähän petollinen tässä yleensä parhaiten pärjää, että on oma itsensä, eikä yritä olla jotain muuta. Outo, luonteesta poikkeava käytös enemmän kiinnittää huomiota, että mitä tuo peittelee. Eikö tuo mitä sanot Jannesta, että "on pelannut peliä" ole juuri sitä mitä Jannekin persoonaltaan on: äänekäs, aloitteellinen, kilpailunhaluinen?
Kyllähän Tiinakin on paljon nimenomaan _pelannut_, eikä vain ollut, on tehnyt siitä herkkyydestään juuri sen, jolla pelaa olevansa uskollinen - ja on joutunut kääntämään häneen alussa vahvasti kohdistuneet epäilyt muualle ja onnistunut siinä tähän asti nähdyn perusteella. Jos itkettää se, että murhasi jonkun, ei auta muu kuin alkaa väittää itkun syyksi jokin muu, "harmittaa kun se lähti" ja se on sitä peliä, vaikka samalla onkin vain oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne on pelannut peliä, joten on hieman pettymys, jos hän lähtee ja Tiina tai Marjo voittavat. Etenkin jos vain Tiina voittaa, koska hänen roolinsa on ollut olla oma itsensä. Kausi on oikeastaan ollut kiinnostava vain koska Janne on tehnyt siitä kiinnostavan. Harri oli kanssa miellyttävä tässä, mutta ei oikein ollut jäljillä petollisista, josta olin hieman yllättynyt, koska on kuitenkin fiksun oloinen. Kilven paljastaminen oli hölmö moovi kanssa, vaikka Harrille olisi todennäköisesti tullut lähtö muutenkin.
Sillähän petollinen tässä yleensä parhaiten pärjää, että on oma itsensä, eikä yritä olla jotain muuta. Outo, luonteesta poikkeava käytös enemmän kiinnittää huomiota, että mitä tuo peittelee. Eikö tuo mitä sanot Jannesta, että "on pelannut peliä" ole juuri sitä mitä Jannekin persoonaltaan on: äänekäs, aloitteellinen, kilpailunhaluinen?
Kyllä
Juu mutta se on myös nähty, että helposti lähdetään siihen moodiin, että kun joku vaikuttaa kivalta ja herttaiselta, niin hän ei millään olla petollinen. Uskotaan ihan sokeasti siihen jonka kanssa tullaan hyvin toimeen ja unohdetaan esim se kokonaan, että petollisethan eivät itse valitse olla petollisia, vaan tuotanto valitsee heidät. Ekalla kaudella Sita oli tällainen ulospäin suloinen ja herttainen, johon uskottiin kuin kiveen ja tällä kaudella sellainen näyttää olevan nyt sitten Tiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisille autoreissuille tuotanto jakoi porukat siten, että kussakin autossa oli yksi petollinen. Tarkoituksena oli antaa petollisille mahdollisuus kerätä oikeita vastauksia, jotka he tiesivät, ja sitä kautta kultaharkkoja. Tässä asiassa uskolliset eivät olleet hereillä lainkaan; olisivat voineet pohtia, että petollisia on kolme jäljellä, ja autojen matkustajista, kuka on todennäköisin petollinen kussakin autossa ja ketkä olisivat uskollisia. Jos on ollut samassa autossa, on 50/50 mahdollisuus arvata petollinen. Sen sijaan uskollisen ruotivat joitakin vanhoja sanomisia, joita kukaan ei edes varmasti muistanut oikein.
Plussajaksossa istuttiin taas autoissa ja tällä kertaa tuotanto jakoi autokunnat hauskasti niin, että petolliset oli kaikki keskenään samassa autossa ja uskolliset keskenään toisessa.
Christoffer sanoi puhelimessa "jakaantukaa kahteen autoryhmään", oli siis kilpailjoiden itsensä tekemä jako. Petolliset siis itse vaivihkaa hankkiutuivat samaan autoon keskenään. Se ei liene kenellekään siinä kohtaa silmiinpistävää, koska koko ajan ollaan autoissa erilaisin kokoonpanoin.
Vierailija kirjoitti:
oliskohan ensi kaudella fiksumpaa sakkia, jotka ei olis heti kertomassa kaikille onko
löytänyt kilpeä tahi tikaria.
toki jos yksikin petollinen tietää kilvestä, niin etu on heillä.
UK-petollisissa 1 petollinen käytti kilpeä fiksusti, kun kaikki ei tiennyt ja voitti lopulta yksin potin.
siinäkin toki oli lopussa kolmen porukasta yhdellä kolikonheitto, jaatko potin vai jätätkö sen petolliselle
Nyt oli Mandimailta kyllä ovela ja loistava veto tuo, että kerrotaan muille kilven olevan Tiinalla, vaikka se on hänellä. Tai siis olisi ollut loistava veto, mutta pahaksi onnekseen hän sattui tekemään sen petollisen kanssa, jolloin siihen tarttuminen muuttuikin ovelaksi peliliikkeeksi Tiinalta.
Vierailija kirjoitti:
Sponsorin pitäis olla joku muu kuin automerkki.
Vaikka hautaustoimisto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun halusivat Hildenin ulos. Kai ne ajattelee että kun on vähän päälle käyvä tyyppi täytyy olla petollinen. Ja kiltit ei voi olla niitä. Tylsäksi käy jos vielä Jannekin tippuu. Noi vähän räväkät tyypit on vaan paljon mielenkiintoisempia.
Pyöreässä pöydässä lähes koko aika meni Saara Aallon hourimisten vatvomiseen. Äänestivät Jukan lähes yksimielisesti ulos mutta ei voinut oikein päätellä, mistä tuo epäilys kumpusi. Jukka toki epäröi pitkään kilven tai tikarin ottamista, mutta ei siitä voinut päätellä petollisuutta. Yleensäkin Matin ja Jukan käyttäytymistä yksityiskammiossa ruodittiin aika vähän.
Ne istuvat oikeasti pyöreässä pöydässä tunnin ja meille näytetään vain pieniä pätkiä. Saadaan siis vähän vääristynyt ku
Juuri näin, mutta sen vuoksi ei pidäkään väittää, että esim. vain Saara puhui koko ajan tai että Tiina itkee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teatraalisella esityksellä, itkuilla ja suunapäänä olemisellako voitetaan. Ilman tuollaista ohjelma olisi viihdyttävämpi.
Katsotaan nyt, veikkaan että äänekkäin petollinen, Janne, lähtee ekaksi. Jos Tiina ja Marjo ovat kahdestaan viimeisessä pyöreässä pöydässä, luulen että ensiksi häädetään Tiina. Marjo saattaa voitta koko potin, jos luulevat, että petollisia on ollut vain kolme.
Riippuu ketä siellä uskollisista vielä sillloin on. Mandimai todennäköisesti on ja hän luottaa Tiinaan, ei todennäköisesti äänestä Marjon kanssa Tiinaa vastaan. Yhdessä näiden kanssa taas hyvin voisi erehtyä äänestämään jonkun uskollisen pois.
Saara toisaalta voisi saada uskottavuutta ja muita puolelleen, jos nyt onnistuu saamaan Jannen pois ja muiksi petollisiksihan hän veikkasi Tiinaa tai/ja Marjoa.
Mielenkiintoinen loppu tulee olemaan taas!
Suomalaiseen tapaan tässä on aivan liikaa tyhjäkäyntistä pitkäveteistä jutustelua ja "spekulaatiota". Ei oikein osata leikata ja terävöittää tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun koko uskollisnelikko uskoo tietävänsä keitä petolliset on, voiko petolliset enää edes voittaa?
Eivät usko (ainakaan vielä). Jannesta ehkä saatiin yksimielisyys, mutta nuo kaksi muuta ovat toistaiseksi vain Saaran ehdotus ja ei ole mitenkään varmaa, että vielä kaksi lisää halutaan äänestää petollisina pois.
Luulen, että harva uskollinen tuolla on ollut sitä mieltä, että petollisia on vielä kolme jäljellä, koska osumia ei ole tullut ollenkaan, vaikka ihmisiäkään ei ole enää kuin muutama.
En ymmärrä tuosta sarjasta yhtään mitään. Sarja on vastenmielistä katsottavaa.
Mun aivoista puuttuu varmaan joku pätkä kun en pysy juonittelussa alkuunkaan mukana, enkä osaa spekuloida edes seuraavaa hetkeä kauemmas.
Enkä tajua ohjelmaformaation pointtia. Siinä ei ole mitään mikä koukuttaisi tai kiinnostaisi. Eli multa puuttuu korvien välistä jotain. Olen suoran toiminnan ihminen, laskelmointi, kieroilu ja "peli" ei ole koskaan ollut mua varten kun en sitä osaa.
Tolle mandimaille ois pitäny sanoo goodbye jo aikaa sitten. No palvoo Jannee six on tuolla. Ja sitten pikkuitkut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa se brittien versio ite.Löytyy ruudusta.
Ei tee mieli katsoa enää, kun menit paljastamaan, että uskolliset voittaa :D
Heh ! Mulla oli koko ajan Wikipediasta auki häätöhistoria tuosta ohjelmasta. Tykkään tietää etukäteen koska ratkaisuja venytetään aina mainoskatkoilla ja siirtämällä ratkaisu seuraavaan jaksoon.
Ihmiset on erilaisia. Itse taas maksan Ruutu ja MTV plussista nimenomaan sen takia, etten spoilaantuisi ja saisin katsoa jaksot ennakkoon. Nautin siitä, etten tiedä mitä jaksoissa tapahtuu ja toivon aina yllättyväni. Jos lukisin jaksojen tapahtumista etukäteen Wikipediasta tai keskustelupalstoilta, en saisi ohjelmasta läheskään yhtä suurta nautintoa.
Se hyvä puoli tuossa plussassa olisi, että ei voisi spoilaantua. Mutta muutoin olen ajatellut, että siltihän olet samassa tilanteessa vaikka olisit yhden jakson edellä: aina jakso loppuu jännään kohtaan ja haluaisit jo tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Joten lopultahan se on ihan sama, jännäätkö viikkoa aiemmin vai myöhemmin, koska sitä viimeistä jaksoa ei kuitenkaan sitten etukäteen näytetä. Ainoastaan jos pystyisi katsomaan koko kauden kerralla loppuratkaisuun asti, olisi siitä jotain "iloa".
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti täällä aiemmin, että katsojat on automaattisesti aina uskollisten puolella, koska hyvisten tahdotaan voittavan. No itse en ainakaan ole, vaan Petollisissa olen lähtökohtsisesti enemmän petollisten puolella. Jännitän ja toivon, etteivät he jäisi kiinni. Oikeassa elämässä olen hyvisten puolella, mutta en tässä leikkimielisessä kilpailussa.
Tai riippuu toki paljon siitäkin ketkä on petollisia ja uskollisia. Tällä kaudella ei onneksi ole ärsyttäviä tyyppejä mukana. 1. kaudella olin aluksi team petolliset, mutta Jannen karkoituksen jälkeen hyppäsin uskollisten puolelle, koska he ärsyttivät vähemmän kuin jäljelle jääneet petolliset Sita ja Heikki. Mutta noin lähtökohtaisesti olen kyllä enemmän petollisten puolella ja toivon heille voittoa.
Minä oikeastaan olen petollisten puolella siihen viimeiseen pöytään. On hauskempaa seurata miten he onnistuvat selviytymään kerta toisensa jälkeen koko pelin ajan kuin se, että pitkin peliä värvättäisiin uusia, joille ei sitten oikeastaan ehtisi ja voisi kertyä edes mitään ansiokkuutta petollisena, koska ovat puolet pelistä saaneet vain "olla".
Mutta sitten siinä viimeisessä pöydässä valitsen puoleni tilanteen mukaan tai voin yhtä hyvin nauttia siitä, että se tapahtuu mikä tapahtuu. Yhtä kutkuttava ratkaisu voi olla se, että ansiokas petollinen loistavalla pelillään vie lopulta potin tai että joku uskollinen nokkeluudellaan onnistuu lopulta keksimään syylliset ja saamaan muutkin jäljellä olevat uskolliset vakuuttumaan kannastaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskollisista on mukana enää Aleksanteri, Saara, Sauli js Mandi. Kaikki näkyvämmät ja suulaammat uskolliset on m u r h attu tai karkotettu. Eli ilmeisen toimiva taktiikka on olla hissukseen ja välttää konflikteja.
Toisaalta taas viime kaudella äänekkäät ja näkyvää roolia ottaneet Fatim ja Miisa ylsivät voittoon eli ei tuokaan pelitaktiikka ole välttämättä tuhoon tuomittu. Tapettinen Ramses pääsi voittoon aika lailla muiden siivellä.
Tässä pelissä on se jännää, että voit tulla m_urhatuksi tai karkoitetuksi oikeastaan ihan mistä syystä tahansa, mitään varmasti toimivaa taktiikkaa ei ole ja loppuun voi päästä myös vailla ajatusta yhtään mistään taktiikasta. Suurin merkitys tässä lopulta uskollisilla on tuurilla ja sattumalla ja ehkä jollain oikealla peliliikkeellä oikeassa kohtaa. Ja viimeisessäkään pöydässä et sitten välttämättä voita yhtään mitään, vaikka miten taitavasti olisit tiesi sinne luovinut tai koko kuvio avautuisikin sinulle yhtäkkiä kristallinkirkkaana, jos et siellä pysty hallitsemaan enää tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Jännäksi menee karkoitetaanko huomisessa plussajaksossa Janne vai ei. Ihme pitäisi kyllä tapahtua, jotta Janne pelastuisi. Jos Janne saa ajoissa vihiä siitä, että häntä epäillään nyt isosti, ehkä hän voisi vielä puhumalla selvitä ja kääntää epäilykset johonkin muuhun. Olis kyllä hurja temppu, jos Janne uhraisi nyt Tiinan tai Marjon pelastaakseen oman nahkansa 🤭 Pahoin kuitenkin pelkään, että Jannen päivät on luetut. Kaikki uskolliset tuntuvat pitävän häntä petollisten pomona. Mandi vielä hieman epäröi...
En usko, että Janne saa nyt välttämättä vihiä. Mandimai tuskin puhuu, vaikka epäröikin, koska ei hän Jannen kanssa ole muuten kovin läheinen. Tiinalle hän saattaa puhua, mutta luulen, että Tiina ei paljasta asiaa Jannelle, koska haluaa miettiä kenen kelkkaan kannattaa lähteä tai jos jo valitsee, ehkä vahvistaa Mandin uskoa siihen, että Jannea kannattaa äänestää. Pöydässä Marjon ja Tiinan on syytä olla myös varovaisia, joko ehdottaa jotakuta muuta kuin Jannea tai olla hiljaa ja antaa sitten "yllätysääni" Jannelle, jos vakuuttuvat siitä, että muiltakin ääniä tulee.
Jos tulisi tasatilanne Janne vs. Saara/Sauli/Aleksanteri ja uusintaäänestys, olisi siinä Tiinan ja Marjon helppo vaihtaa Jannen nimeen.
Voi olla, että jää, mutta silloin riippuu myös siitä, päättävätkö Marjo ja Tiina pitää yhtä ja äänestää pois uskollisia ja lopulta yhden uskollisen kanssa toisen jäljellä olevan uskollisen pois. Eli kuten tapahtui ensimmäisellä kaudella ja se viimeinen narutettu uskollinen ei silloin voi enää mitään. Ekalla kaudella se oli Jade, nyt se voisi olla Tiinaan sokeasti luottava Mandimai.
Kuten on nähty, aika usein petollisille on käynyt kaikille huonosti siinä, jos he vielä viimeisessä pöydässä ovat halunneet pudottaa toisensa jakamasta pottia.