Petolliset kausi 3 Official - keväällä 2025 Nelosella
Osallistujia ja tarkempaa aloitusajankohtaa ei ole vielä julkistettu. Ketä toivotte tai veikkaatte osallistujiksi?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1736)
Oletteko muut huomanneet saman?
"Leikeltyjen" (mukaan lukien pistoshoidot tms) kasvot näyttävät aina yhtä jäykiltä ja jopa kylmiltä.
KOROSTAN tähän, että asia ei minulle kuulu, jokainen tehköön mitä haluaa!!
Mutta siis PELIN kannalta voi olla vaikea tulkita ihmisiä, kun heidän kasvoiltaan on vain muutama eri ilme.
Profiloijat ja muut ammattilaiset voisivat todeta, että syyllisillä on tiettyjä maneereja. Ihan tavan ihminen voisi myös tulkita ilmeitä, hymyilyjä, tekohymyä, kulmienkohottamista, silmien siristämistä.
Joidenkin pelissä olevien kasvot vaan ovat aina yhtä jäykät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa menee pelaamiseksi tämä uusi kausi.
Miten eroaa aiemmista kausista?
No ei sillon alettu heti kättelyssä mitään ansoja virittelee.
Ei aavistustakaan, mistä Erna Husko on tunnettu, omituisen nimensä olen kyllä kuullut. Täytyy sanoa, että harvinaisen typerän oloinen tyyppi, tuolla vain sukii tukkaansa jumppavaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
3. kausi on kuvattu marraskuussa.
Ja Puhakka murhattiin lokakuussa
Vierailija kirjoitti:
3. kausi on kuvattu marraskuussa.
No jo on yllättävä tieio, tähän asti nähdyistä ulkoilusessioissa aurinko paistaa ja ruoho vihertää - Vanajalla on siis ollut kaunis marraskuu. Täällä aiemmin joku kommentoi, että kiva kun on kuvattu syksyllä, eikä ankean harmaissa talvimaisemissa. Onkin sitten kuvattu vuoden ankeimpaan aikaan, jos tosiaan marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan, mistä Erna Husko on tunnettu, omituisen nimensä olen kyllä kuullut. Täytyy sanoa, että harvinaisen typerän oloinen tyyppi, tuolla vain sukii tukkaansa jumppavaatteissa.
Yllätys yllätys, some vaikuttaja on hän ja joku fitnes malli myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miksi kaikki _tietää_ että Erna on uskollinen. Mulla on mennyt se ihan ohi. Muistan että siinä jotain hässäkkää oli, mutta en ymmärrä perusteita kaikkien varmuudelle Ernan uskollisuudesta.
Jannen kommentti se tais olla. Janne johtaa sekä petolliskolmikkoa että koko laumaa.
Tää ei kyllä avannut mulle asiaa. Haluan ymmärtää paremmin! Mikä kommentti? Miten yksittäisen henkilön yksittäinen kommentti onnistuu vakuuttamaan aivan kaikki?!
Juuri tätä yritin tässä selvittää, syvempää tapahtumaketjua / logiikkaa tälle ajatukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miksi kaikki _tietää_ että Erna on uskollinen. Mulla on mennyt se ihan ohi. Muistan että siinä jotain hässäkkää oli, mutta en ymmärrä perusteita kaikkien varmuudelle Ernan uskollisuudesta.
Eikös se ollut Ernan johdolla ja aloitteesta, kun äänestettiin Mikaela pois? Erna oli varma, että Mikaela on petollinen ja sitten kun ei ollutkaan, oli niin epäuskoisen ja pettyneen näköinen, että sillä perusteella olisin itsekin kilpailijana ajatellut, että Ernan täytyy olla uskollinen, tai sitten on ihan huippu näyttelijä.
No joo tää vois olla yksi uskollisuutta vahvistava tekijä. Lisäksi Ernasta tulee vaikutelma, että ei ole kovin looginen ja analyyttinen vaan nimenomaan spontaani ja intuitiivinen. Mut silti ihmettelen, että kukaan voi mennä täysin takuuseen kenenkään uskollisuudesta tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä on harvinaisen tyhmä ku ei ymmärrä yhtään tuota Sani / Keinaan yhtälöä. Vai ymmärsikö ne itekään?
Tälleen ulkopuolisen katsojan silmin koko ansa oli täysin naurettava.
Samoin Sanin ajatus oli outo: mikset vaan sanoisi uskollisena, että joo epäilin Keinaata joten tietenkään en menisi hänelle päin naamaa sanomaan epäileväni häntä, etten tulisi murhatuksi! Olenko todella ainoa uskollinen joka toimii näin? Miettikääpä nyt jokainen uskollinen tässä pöydässä, pidättekö loogisena pelitaktiikkaa, että esität luottavasi henkilöön, jota epäilet? Aivan! Tein vaan sen virheen, että luotin muihin. Tästä saa sen vaikutelman, että puhun ristiriitaisuuksia mutta yrittäkääpä nähdä mun peli uskollisen pelistrategiana, joka nyt vaan epäonnistui.
Oletteko miettineet, miten paljon ns. arkkityypit vaikuttaa meidän uskomuksiin ja oletuksiin?
Aikaisemmilla kausilla on usein äänestetty pois henkilöitä, jotka voisivat jossain leffoissa tai tv-sarjoissa olla ns. pahiksia. Tähän liitetään usein tiettyjä piirteitä: olet kaunis/komea mutta tummapiirteinen (Mert Oksamo, Sara Chavak 1. kaudelta) ja nyt vahvasti meikattu matalaääninen Sani.
Tokalla kaudella rujon näköinen ja karismaattinen Jone Nikula hyödynsi tätä petollisena (olisin liian ilmeinen petollinen koska edustan juuri sitä arkkityyppiä) ja onnistuikin siinä jonkin aikaa. Tällä kaudella Harri Moisio uskollisena on pyrkinyt myös käyttämään tätä argumenttia.
Toisaalta nyt kun on tullut useampia kausia, ymmärretään miettiä, kuka olisi vähiten petollisen oloinen, koska usein sellainen ON petollinen (hillitty, nuori ja viattoman oloinen nainen kuten Sita tai super kiva, mutta herkkä kaikkien kaveri kuten Chrystal ja nyt Tiina).
Mä en jotenkin kestä tota Tiinaa, liian feikinoloinen ja vääntää itkua joka hetkessä. huoh..
Vierailija kirjoitti:
Mä en jotenkin kestä tota Tiinaa, liian feikinoloinen ja vääntää itkua joka hetkessä. huoh..
Tää peli olis katsojille tylsä, jos siellä ei olisi tällaisia tunteita, jopa ärsytystä, herättäviä hahmoja mukana. Se tekee tästä viihdyttävän. Kyllähän tuohon Tiinan feikki-itkuun ovat jotkut pelaajatkin jo havahtuneet.
Tiina on ollut rajun somekiusaamisen kohteena, ja todella toivon, että pahoinvoivat ihmiset hakis itselleen apua ja osattais keskustella täällä anonyymipalstoillakin fiksusti. En nyt sinua tarkoita, mutta vähän kiusaamisen puolelle osa kommenteista menee.
Kummallisinta on mielestä se, että kommentoijat jotka arvostelevat jotain pelaajaa tyhmäksi, osoittavat omalla kommentillaan olevansa sitä mahdollisesti itsekin Jotenkin mun on vaikea nähdä, että älykäs ihminen näkisi sellaisella kommentilla olevan mitään hyötyä ja arvoa keskustelun kannalta. Toki mä ymmärrän ärsytyksen ja erilaiset tunteet kuuluvat osaksi keskustelua, mutta se miten ne puetaan sanoiksi, kertovat mielestä paljon kirjoittajan älyllisestä kapasiteetista, sosiaalisesta kapasiteetista ja / tai henkisistä resursseista.
"Kakofopia ei ole suljetunpaikan kammoa. Se on klautrofobia"
Jos ei osaa kirjoittaa "klaustrofobia" niin varmaan myös kuulee "tafofobia" -> "kakofopia".
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen, ettei kukaan ole sanonut ääneen mitään. Ehkä ihmiset tosiaan pelkäävät Jannea, kyllähän se aika rajusti hyökkäsi Amelieta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen, ettei kukaan ole sanonut ääneen mitään. Ehkä ihmiset tosiaan pelkäävät Jannea, kyllähän se aika rajusti hyökkäsi Amelieta vastaan.
Hyökkäsi, tai pikemminkin puolustautui täysin aiheesta. Jos porukka ensin valitsee Jannen todennäköisimmäksi seuraavaksi murhattavaksi, minkä takia hän sai sen kilven, niin miksi ihmeessä sitä käytettäisi syynä karkotukseen.
Olisiko kolmannen kauden kuvaukset käynnistetty Puhakan kuoleman jälkeen ihan normaalisti kuin mitään ei olisi tapahtunut? Jotenkin outo ajatus, mutta en toki tunne tv-tuotantojen maailmaa... että jos kaikki oli jo rahalla ja vaivalla järjestelty valmiiksi, niin kuvaukset oli vain pakko aloittaa suunnitellun aikataulun mukaan? Toisaalta minustakin ruskamaisemat näyttivät enemmän loka- tai jopa syyskuisilta kuin marraskuisilta. Ehkä kuvaukset olivat parhaillaan käynnissä silloin lokakuun 13. päivän aikaan? En sitten tiedä, olisiko siinä tapauksessa korrektimpaa jotenkin huomioida J.P.:n surullinen kohtalo tällä kaudella vai rajata aihe kokonaan ulkopuolelle.
No johan se kerrottiin Podcastissa, että kuvaukset alkoivat ruotsalaisuuden päivän jälkeen ja sehän oli 6.11. Tästä on turha väitellä mitään!
Kolmannen jakson nähtyä voi sanoa, että Tiina on oikeesti tosi hyvä petollinen!