Turkiskuoriaiset kotona ja niiden myrkytys
Löysin kotoani kolme viikkoa sitten muutaman vyöturkiskuoriaisen kuolleena lattialta. Niitä ei ole näkynyt enempää mutta sitten alkoi löytymään ruskoturkiskuoriaisia lentämässä asunnossa sekä muutama niiden toukka. Suurin osa on ollut kuolleita, osa eläviä. Isännöitsijälle ilmoitus ja sain kotiini ammattilaisen myrkyttämään perjantaina. Onko täällä ketään jolla olisi sama tilanne? Ihmettelen kun listojen lähestyviltä, mihin myrkky laitetaan, ei ole löytynyt vielä yhtään kuollutta kuoriaista vaikka luin että niin usein tapahtuu.
Sen sijaan olen löytänyt näitä kuolleina mm. kynttilästä, kukkaruukuista missä tekokukkia jne. Oon pessyt kaikki tekstiilit 60 asteessa mitkä oon töiden ohella ehtinyt ja heittänyt pussissa parvekkeelle. Onko normaalia että myrkytyksen jälkeen niitä löytyy mitä ihmeellisistä paikoista? Tähän hätään en saa myrkytysfirmasta vastausta. yhden elävän löysin vipeltämästä lattialta äsken, onko muilta löytynyt myrkytysten välissä eläviä kuoriaisia?
Minusta normaalia että löytyy eläviä myrkytysten välissä. Meillä tarvittiin 3 myrkytyskertaa, kunnes kaikki saatiin hävitettyä. Saattavat yrittää pakoon listoista jolloin niitä näkyy elävänä tai kuolleena, meillä taisi löytyä vain pari kuoriaista tuupertuneina keskeltä lattiaa.
Ja juu, meilläkin löytyi juurikin oudoista paikoista kuolleita toukkia ja aina se säikäytti, mutta tätäkään ei jatkunut pitkään onnistuneiden myrkytysten jälkeen. Nyt jo vuosia vapaana tästä piinasta, ei yhden yhtä löytynyt vaikka tämän kokeneena silmä on "harjaantunut" niiden bongaamiseen. Tsemppiä sinulle, kyllä niistä on mahdollista päästä eroon!