Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoituksesta rikosilmoitus

Vierailija
07.01.2025 |

Tein tuttavaperheesn vanhemman päihteiden käytöstä lastensuojeluilmoituksen, mikä osoittautui tällä kertaa aiheettomaksi ja peruin ilmoituksen, eikä ilmoituksen johdosta aiheutunut toimenpiteitä, muuta kuin ymmärrettävästi mielipahaa tälle vanhemmalle. 

Kuulin että tämä vanhempi on tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja haluaa kostaa tekijälle. Miten todennäköistä on että poliisi lähtee asiaa selvittämään ja pystyykö tämä vanhempi saamaan nimeni selville? 

Taustalla aito huoli, kun holtitonta päihteiden käyttöä on todistetusti jatkunut vuosien ajan, ja halusin vain että sossu tarkistaa asian ja tarvittaessa puuttuu peliin, että jokin roti asiaan tulisi, kun kuvioissa pieni lapsi mukana. Hyvä vain, että ilmoitus oli aiheeton, mutta täyttääkö tuo nyt jonkin rikosnimikkeen? En todellakaan haluaisi tuota ihmistä kimppuuni, kun mitään pahaa en tästä ole halunnut perheelle aiheutuvan. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vanhemmalla vuosia holtitonta päihteiden käyttöä ja ilmoitus osoittautui aiheettomaksi? Miten ihmeessä?

Esim. jos vaikka ihminen on vanhempi, jolla on yhteishuoltajuus toisen vanhemman kanssa, niin he voivat käydä vuorotellen vaikkapa ravintolassa ilman, että lapset kärsivät yhtään. Voi siis olla holtitonta päihteidenkäyttöä ja hyvää vanhemmuutta samaan aikaan. Se ei ole juolahtanut tämän aloittajan päähän, kun hänen pitää vaan saada ilmoitella ja huolehtia toisten asioista.

Vierailija
22/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä aiheetonta siinä oli, kun kerran sinulla on todisteet vuosia kestäneestä ryyppäämisestä?

Ei olekaan ja itse pystyn kyllä seisomaan sanojeni takana. Ja tuolla ihmisellä on rikosrekisterissäkin merkintöjä, mitkä liittyy päihteiden käyttöön. Nyt vaan pelkään mitä tekee, jos saa jostain selvitettyä kuka ilmoituksen on tehnyt. 

Nyt on kyllä outoa logiikkaa, koska ilmoitus olikin perätön pelkäät kostoa? Joku narkkaava nisti tai juova alkkishan vasta kostaisikin aiheellisen ilmoituksen. En nyt oikein usko että kerrot koko totuutta touhustasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sen kummempaa tekee ku lasun sinusta tai jos sulla lapsia niin heistä. Tai elsun, no ei kai kuitenkaan.

Vierailija
24/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä aiheetonta siinä oli, kun kerran sinulla on todisteet vuosia kestäneestä ryyppäämisestä?

Ei olekaan ja itse pystyn kyllä seisomaan sanojeni takana. Ja tuolla ihmisellä on rikosrekisterissäkin merkintöjä, mitkä liittyy päihteiden käyttöön. Nyt vaan pelkään mitä tekee, jos saa jostain selvitettyä kuka ilmoituksen on tehnyt. 

Voipi tulla vaikka turpatälli mut sitähän sinä oikein kerjäsit? Mut se on vaan oikeus ja kohtuus.

Vierailija
25/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kyttääjä tämä Ap oikein on? Toivottavasti saa rikossyytteen stalkkaamisesta ja kiusanteosta. Mistä voi tietää kenenkään rikosrekisteristä tms.?

Vierailija
26/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että mitä, teit ilmoituksen holtittomasta menosta, jota sitten ei ollutkaan? Ja nyt ihmettelet oletko itse kusessa?!

😂

Vierailija
27/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että mitä, teit ilmoituksen holtittomasta menosta, jota sitten ei ollutkaan? Ja nyt ihmettelet oletko itse kusessa?!

AP. HUOLI-ilmoitus tehty sinusta.

Vierailija
28/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä Porvoon aloituksia, poistoon.

Vierailija
29/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on jollakin huvit

Vierailija
30/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teit oikein. Sen tajuaa kaikki ne, joilla ei itsellään ole ongelmia lastensuojelun kanssa.

Vierailija
31/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP on töissä, työnantajalleen voi näppärästi ilmoittaa puhelimitse kun on huolissaan AaPeen pärjäämisestä.

Samoin AaPeen vuokranantajalle voi esittää huolensa.

Vierailija
32/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista suomalaista uhriutumista. Se joka tekee väärin onkin yhtäkkiä uhri.  Ap ei ole uhri, koska ilmoitus oli aiheeton. Sitä paitsi  ap on itse kyttääjä jos toisten alkoholikäyttöä ja muuta henkilökohtaista kyttää. Tuosta tekstistä kumpuaa kateus tai joku muu. Ei se että on alaikäinen tarkoita ettei voi juoda. Esim ei kellekään kuulu että  alaikäinen on hoidossa ja itse lähtee baariin. Ei se silloin kenellekään kuulu. Kunhan alle 18v on hoidossa. Itse esim kävin baarissa ja lapsi oli aina muualla hoidossa mummulassa 17 vuotiaanakin. Ihminen on elävä itsenäinen yksilö jolla on oma elämä ja tunteet ja tapahtumat vaikka on se vanhempi yhtäaikaa.

Olin itse asianomistajana oikeudessa seksuaalirikoksesta.tekijä on avoliitossa oleva perheellinen jonka perhe oli lähtenyt reissuun. Oli melkein huvittavaa kun puolustus yritti uhriutta tekijän sanomalla että hän on kunnollinen perheenisä ja ollut pitkään avoliitossa vuosia ja hänellä oli vain yksinäistä kun perhe lähti reissuun.

Näin oikeus puolusteli 50 kiloisen humalassa olevan vasta eronneen,surullisen naisen kimppuun käyneen perheenisän ja avoliitossa olevan tyypin toimintaa.

Että ikäänkuin tekijästä tehdään se uhri.

Vierailija
33/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde. Itse tein myös ilmoituksen rikospoliisille. Poliisi langan päässä vaan kysy heti oliko exä, hehe no heti oletetaan semmoista, joo ei ollu.Toivotteli hyvää jatkoa vain! Jos huoli herää saa ilmoituksen tehdä, eikä siitä seuraa mitään.

Ei ole mikään naurun asia, lastesuojelu ilmoituksia tehdään valtavasti kostomielessä mm. ex kumppaneita kohtaan ja etenkin narsisti miehet tekevät LASUJA jos nainen lähtee...

Ja kostomielessä LASUJA tehdään myös naapureista ja työpaikan ihmisistä ja kouluasioissa yms.

Kaikki kostomielessä tehdyt LASUT pitäisi saada kiinni ja antaa vankeustuomioita välittömästi.

Vierailija
34/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kerrota kuka ilmoituksen tehnyt, eri asia jos on joku opettaja, terveydenhoitoalan henkilö ym silloin saa tietää ja on oikeus siihen.

Mutta normimuistinen ihminen kyllä tietää, kuka sen on tehnyt.

C
35/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla on parempaakin tekemistä kuin selvitellä hullujen tekemisiä. 

Vierailija
36/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kyttääjä tämä Ap oikein on? Toivottavasti saa rikossyytteen stalkkaamisesta ja kiusanteosta. Mistä voi tietää kenenkään rikosrekisteristä tms.?

Se ei kuulu sulle. Jos vaikka sukulainen olen. 

Vierailija
37/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu yhtään mitään tästä poliisin osalta. t. Sossu

Kauanko ajattelitte jatkaa tätä yhteistä käytäntöänne?

Vierailija
38/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde. Itse tein myös ilmoituksen rikospoliisille. Poliisi langan päässä vaan kysy heti oliko exä, hehe no heti oletetaan semmoista, joo ei ollu.Toivotteli hyvää jatkoa vain! Jos huoli herää saa ilmoituksen tehdä, eikä siitä seuraa mitään.

Ei ole mikään naurun asia, lastesuojelu ilmoituksia tehdään valtavasti kostomielessä mm. ex kumppaneita kohtaan ja etenkin narsisti miehet tekevät LASUJA jos nainen lähtee...

Ja kostomielessä LASUJA tehdään myös naapureista ja työpaikan ihmisistä ja kouluasioissa yms.

Kaikki kostomielessä tehdyt LASUT pitäisi saada kiinni ja antaa vankeustuomioita välittömästi.

Samaa mieltä, se vain aiheutti hilpeyttä, kun heti kysy tuota ja oletti näin. Ollaan oltu puolisoni kanssa jo naimisissa vuosia. Ei sillon naurattanut tuo lasu yhtään, ahdistusta aiheutti, vaikka ihan aiheeton oli.

Vierailija
39/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama käväisi mielessäni. Hieman eri luontoinen huoli kuin esimerkiksi se että huoltaja komentaa lasta siksi että lapsi ei suostu noudattamaan kotiintuloaikoja tai se että lapsi valittaa kun ei saa tonnin I phonea tai kolmen raidan verkkareita tulojen takia.

Vierailija
40/58 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuulu sulle. Jos vaikka sukulainen olen. 

Onko mt-ongelmia ap:llä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi