Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos 30-vuotiaana jää työttömäksi koko loppuelämän?

Vierailija
07.01.2025 |

Niin, mitä jos about 30-vuotiaana on ollut jo pitkään työttömänä, on vain lyhytaikaisia pestejä takana, tehnyt typerän päätöksen hankkia hyödyttömän tutkinnon, eikä pääse edes vuokrafirmojen kautta siivoojaksi, hyllyttäjäksi tai varastoon? 

Jos kouluttautuu esimerkiksi ammattikoulussa, niin miten sitten ajatellaan jos on reippaasti yli kolmekymppinen eikä ole työkokemusta, eikä ylipäätään suhteita? Tiedän, että nyt on lama, mutta entä jos lama jatkuu vielä vuosia ja aukko CV:ssä vaan laajenee entisestään? 

Miten tässä pitäisi ajatella? Voiko olla niin, että on jää työttömäksi koko loppuelämän? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta. Ei palkata työttömiä työpaikkoihin. Ehkä joka neljänteen tai viidenteen mutta muuten heitetään cvsi roskiin. Tai robottimehan sen poistaa tietokannasta. Alat olemaan myös pian liian vanha. Ei perheellisiä tai lisääntyviä haluta tukea. -Työnantajat

Vierailija
22/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ruikutus? En pääse  mihinkään!!!

Oletko kysynyt työkkäristä, voisitko saada palkkatukea? 

Oletko soittanut oman alasi firmat läpi, pääsisitkö harjoitteluun?

Monessako paikassa on avoin hakemus sisässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä hyödytön tutkintosi?

Vierailija
24/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin yliopistolla, niin kohtasiin joitain opiskelijoita, jotka olivat perusospinnot aloittaessaan reilusti yli 40 vuotiaita.... Mutta oikeastaan Ap:n avaus vain muistutti "taas" siitä minkä huomaan nykyisin yhä useammin: On heitä, jotka tekevät ja toimivat tai ainakin yrittävät ja yrittävät ja kokeilevat uudestaan, vaikka osa pitäsi heitä täysin hulluina tai eivät vain ymmärtäsi, että miksi. 

Kun sitten taas on heitä, joita ei kiinnosta syystä tai toisesta lainkaan yrittää tai edes kokeilla. Eivät viitsi tai tahdo, eivät vaikka ei olisi mitään erityistä fyysistä tai psyykkistä estettä Ja kuinka he ikävimmillään vain räksyttävät ja osoittelevat sormella heitä, jokta jaksavat ja viisivät epäonnistumisen uhallakin ja ilman, että tuskin koskaan kiitosta siitä, että yrittävät  edetä. Ja kuinka  näille arvostelijoille ja viitsimättömille kaikki on aina muiden vika ja syy kun kyse on heidän  huono-vointisuudesta ja pahoinvointiinsa, jolle edes erikoislääkäri ei aina onnistu löytämään yhteyttä. mistä tällaiset oireet ja käytös voisi johtua....

Vierailija
25/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä jää. Kenenkään ei ole pakko mennä töihin tai hakea työpaikkoja. Se riippuu sinusta. Oletko tyytyväinen työttömänä vai haluatko ehdottomasti työllistyä. Ja jos on mielestäsi ok jatkaa työttömänä niin se sinulle sallittakoon. Kukaan ei pakota ketään menemään töihin tai ahkeroimaan sen eteen, että työllistyisi paremmin.

Vierailija
26/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon, 12 vuotta putkeen työttömänä. En kelpaa enää edes ilmaiseen kokeiluun.

Vierailija
27/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä kannattaa vielä mennä opiskelemaan uusi tutkinto. Sellainen jolla varmasti työllistyy ja voi alkaa yrittäjäksi. Nyt vähän joka alalla tulee ja on jo vuosia ollut suomessa tapana pyyhkiä tutkinnoilla persettä ja palkata vaikka kokonaan kouluttamaton jos sattuu olemaan sukulainen.

Vierailija
28/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin yliopistolla, niin kohtasiin joitain opiskelijoita, jotka olivat perusospinnot aloittaessaan reilusti yli 40 vuotiaita.... Mutta oikeastaan Ap:n avaus vain muistutti "taas" siitä minkä huomaan nykyisin yhä useammin: On heitä, jotka tekevät ja toimivat tai ainakin yrittävät ja yrittävät ja kokeilevat uudestaan, vaikka osa pitäsi heitä täysin hulluina tai eivät vain ymmärtäsi, että miksi. 

Kun sitten taas on heitä, joita ei kiinnosta syystä tai toisesta lainkaan yrittää tai edes kokeilla. Eivät viitsi tai tahdo, eivät vaikka ei olisi mitään erityistä fyysistä tai psyykkistä estettä Ja kuinka he ikävimmillään vain räksyttävät ja osoittelevat sormella heitä, jokta jaksavat ja viisivät epäonnistumisen uhallakin ja ilman, että tuskin koskaan kiitosta siitä, että yrittävät  edetä. Ja kuinka  näille arvostelijoille ja viitsimättömille kaikki on aina muiden vika ja syy kun kyse on heidän  huono-vointisuudes

Lopputuloshan on sama. Työttömyys ja tekee tilaa ulkolaisille erikoisosaajille.

Vierailija
29/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ruikutus? En pääse  mihinkään!!!

Oletko kysynyt työkkäristä, voisitko saada palkkatukea? 

Oletko soittanut oman alasi firmat läpi, pääsisitkö harjoitteluun?

Monessako paikassa on avoin hakemus sisässä?

Jos tähän ei kuulu vastausta, työttömyys on aika pitkälle oma valinta. 

Vierailija
30/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 37 vuotias kun jouduin työttömäksi ja olen nyt 49 vuotias. 12 vuotta työttömyyttä. Tai olen minä pimeitä töitä tehnyt mutta virallisesti olen ollut työtön. On tämä aika kurjaa kun ei saa kunnon työsopimuksia ja elämä on pelkkää kurjuutta. Haluaisin tehdä raksatöitä mutta tekisin melkein mitä vaan. Olen koittanut keksiä tekemistä etten masennu ja ala juopoksi kokonaan. Olen kalastanu paljon ja sitten treenannut nyt talvisin treenaan enemmän kun ei ole muuta tekemistä.

Vierailija
31/31 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo viimeiset 10 vuotta kokenut, että töitä on hankala saada ja koko ajan vain menee hullummaksi, kun ihan simppeleimpiinkin hommiin vaaditaan monivaiheinen rekryprosessi. Sanoisin, että kaikki puheet työvoimapulasta ovat joko tarkoituksellista valehtelua tai sitten työelämästä vieraantuneiden harhoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi