Iltalehden artikkelissa "Riia" suree ettei hänellä ole nimipäivää
"Rakastan ehdottomasti nimeäni, koska se on harvinainen ja olen ollut aina ilman "virallista" nimipäivää. Tokin se harmittaa radion suurkuuntelijana, että nimipäiväonnittelut jäävät edelleen unholaan, vaikka nimeni pitäisi olla jo kalenterissa. Tai niin ainakin suurin osa on sanonut. Olen nimeltäni Riia. Odotan innolla päivää, kun nimi Riia sinne paukahtaa"
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/a2471b18-06f2-414f-95df-0cdf…
Mitenköhän häneltä on voinut mennä ohi että Riia on ollut nimipäiväkalenterissa jo 13 vuotta, vuodesta 2010 lähtien?
Vai kierrättääkö IL jotain supervanhoja juttuja uudelleen?
Kommentit (10)
Onnellinen ihminen jos tuo on suurin surun aihe.
Onpas isot murheet. Jaksamista elämään.
Juuri tänään juttelin pienten koululaisteni kanssa nimipäiväasiasta. Osalla oli sellainen nimi mitä ei ole kalenterissa. Heidän vanhempansa olivat päättäneet sellaisen lähellä nimeä olevan nimen nimipäivän, jolloin viettivät nimipäivää.
Ja eihän monessa perheessä nimipäivät edes ole mikään juttu Suomessakaan, saati maailmalla.
Omalla lapsellanikaan ei ole virallista nimipäivää, mutta koska mielestäni aina on ihan kiva juhlistaa asioita vaikka pienellä leivoskahvilla niin olen määritellyt hänelle ortodoksisen kalenterin pyhimysten mukaan sen päivän jolloin juhlimme aikoinaan, kun kotona asui, ja jolloin nimpparionnea hänelle nykyään toivotan.
Jos kaikille itisnimille annettaisiin nimipäivä, valtion palvelimilta loppuisi tila.
Mohammediina Yassicca.
Tämä Riia ilmeiseti nukkuu joka 2.7 kun nimipäivä tulee.
Nii vai olisiko tossa sattunu kirjotus virhe ja Riia olisikin Riija. Tyttärelläni on nimi Riija ja epävirallinen nimipäivä on samanapäivänä kuin Riian
On tosiaan kalenterissa ollut jo pitkään. Lähipiirissä tuon niminen.
Lehti kierrättää ikivanhoja juttuja. Tai plagioi täältä meidän tarinointia.
Riisille vinkki:
A) Lopeta se radion kuunteleminen, jos toisten nimipäivät ahdistavat
B,) Vaihda nimesi. Vieläkö riiaat kylillä?
C) Kyllä se kalenterissa on. Ja mitä jos ei ole, pidä nimpparia vaikka joka päivä kermakakkua syöden.
First world problems....
Nauratti tuo "Tapio rautalapio" . En oo ikinä kuullut. Tapio on ihan kiva nimi. Eiköhän noita riimittelyjä saa kaikista nimistä.