Pihistelykuukausi 1/25
Tehdään tästä pihistelyketju. Kerrotaan säästämisestä ja jaetaan hyvän mielen vinkkejä ja tsemppejä kaikille, jotka haluavat säästää vuonna 2025.
Aloitan. Olen käyttänyt tänä vuonna ruokaan rahaa jo 4.30€.
Ostin tarjousglögiä ensi jouluksi hyvällä -50% alella. Päivämäärää on kesään 2026
jatkakaa
Kommentit (51)
Auto on oiekeasti sellainen kuluerä, että jos pitää vaikka kirjaa menoistaan (suosittelen kuukaudeksi), niin näkee,mitä se oikeasti maksaa. Pakolliet reissut kannattaisi monen ajaa taksilla.
Siis jo jotain veroja ja vakuutuksia ym pitää maksaa tonnitolkulla, vaikkei ajaisi yhtään.
En osta tänä vuonna mitään, mitä ilman pystyn suuremmitta ongelmitta elämään. Ei mitään uutta sisustuskamaa, pyyhkeitä, verhoja, mattoja, ei uusia vaatteita eikä kenkiä. Eikä siis edes kirppariltakaan.
Erilaisia asiakirjoja ja laskuja tulee tarkoituksella paperisena postiin jos lähettäjä ei veloita näistä erikseen ja käytän toisella puolella olevan tyhjän valkoisen tilan yrityksen kirjanpidon tulostamiseen. Kohta neljäs vuosi menossa etten ole ostanut tulostuspaperia uutena.
Kummaltakin puolelta "täytettyihin" lappuihin voi nitojalla laittaa käteiskuitteja talteen ja siirtää tämän jälkeen laput kirjanpitomappiin.
Piti ostaa otsalamppu Tokmannilta, mutta tilaankin Temusta, koska...se nyt on vaan tyhmää maksa liikaa.
Piti mennä seitsemän kilsan päähän tekemään vanhukselle lumityöt. Oli komea ilma ja kävelin.
Olen hyvätuloinen, mutta osallistun pihistelyyn ja varaudun pahimpaan, joten olen ostanut vain 3 kahvia tänä vuonna. Ne maksoivat yhteensä 8 euroa.
Tavaroita en osta, enkä uusia vaatteita, enkä mitään ylimääräistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen, mutta osallistun pihistelyyn ja varaudun pahimpaan, joten olen ostanut vain 3 kahvia tänä vuonna. Ne maksoivat yhteensä 8 euroa.
Tavaroita en osta, enkä uusia vaatteita, enkä mitään ylimääräistä ruokaa.
kolme pakettia vai jotain turhia starbuckseja?
itse ostin prismasta reino ja aino kahveja (450 g) alesta 6 kpl (1.49€/kpl). Vajaa 9€ taisi mennä mutta juon noita tuonne kesän korville.
Auto on tallissa ja käytän linja-autoa.
Vierailija kirjoitti:
Piti mennä seitsemän kilsan päähän tekemään vanhukselle lumityöt. Oli komea ilma ja kävelin.
Hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt pihistelyä jo 30 vuotta, ei pysty enää enenpään...
Varmasti pystyy. Pienennä annoskokoa?
Pystyy pystyy. Ostin pussikaupalla kasviksia, pötköissä bataattia jne. Niistä taiotaan sitte kasviskeittoja. Perunaa, sipulia, paprikaa paista niitä kevyesti öljyssä, namnam.
Mene (lisä)töihin. Pihistely ei (kansan)taloutta nosta.
Olen alkanut käydä kylmissä suihkuissa. Säästön lisäksi ne kiihdyttävät dopamiinin tuotantoa.
Minäkin kävelen ja pyöräilen aina.
Kerään täältä motivaatiota ja osallistun helmikuussa, nyt on tipattoman aika.
Pihistellä = varastella, näpistellä
Pihistän hedelmiä ja kasviksia, lisään pari aina pussiin punnituksen jälkeen.
Pihistän työpaikalta vessapaperia.
Pihistän kolehtihaavista kolikoita.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin otsalampun ja kuljen sen kanssa kotona pimeän tultua.
Ai kamala tuli tästä mieleen kun multa meni sähköt 15v sitten kun oli laskut maksamatta, kävin kyllä töissä mutta elämänhallinta oli mitä oli, viinaa meni rutkasti. Kynttilöitä sitten sytyttelin, vessan valo jostain syystä toimi vaikka muuten oli kämppä pimeänä. Nukuin aina pommiin, ja työpaikalle pääsi huomattavasti nopeammin pyörällä kuin julkisilla, siinä sitten krapuloissa poljin tuhatta ja sataa 9km työmatkan. Sori meni ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Pistin auton seisontaan ja rupesin kävelemään kaikki matkat. Useita satasia säästyy kuussa. Tosin menoja on tullut siitä, kun on pitänyt uusia xl-kokoisia vaatteita m-kokoisiksi, mutta olen ostanut t-paitoja halvalla Budget Sportista ja saanut takkeja ja farkkuja tutuilta, joille ne ovat käyneet pieniksi.
Mä myin auton kokonaan pois. Aivan julmettu rahasyöppö! Ei todellakaan kannata pitää ellei ole ihan välttämätön pakko töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Auto on tallissa ja käytän linja-autoa.
Ja maksat auton kiinteät kulut.
Ostin alesta silkkihousut, säästin 100€.
Oon elänyt vuoden muijan rahoilla.