Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan laskenut paljonko käyttää rahaa mihinkin vaikka kuukaudessa?

Vierailija
06.01.2025 |

Se on nykyään helppoa. Se paljastaa sitten pahojakin rahasyöppöjä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exceliin kirjaan jokaikisen risauksen ja rasauksen.

Karkeasti jaoteltuna; asumisen kulut 30% (vastikkeet, lainanlyhennykset,vedet,sähköt puhelin,yms), ruokakulut ja pävittäistavat,yms 10%, sijoituksiin ja säästöihin 50%, Muut kulut, ulkonasyömiset, matkustaminen,yms 10%

Aloitin vastaavan nyt vuodenvaihteessa. Poistin excelin 4 päivän jälkeen, kun ahdistuin. Olin kuluttanut ko. päivien aikana yli 800€, ja tuohon ei sisältynyt mitään laskuja tms. pakollisia. 

Mun talous ei siis kaadu tuollaiseen, mutta excelin poistamisen jälkeen on taas helpompi hengittää ja vältellä totuutta omasta kulutuksesta😅

Musta on ihan viihdyttävääkin seurata ja pitää kirjaa mihin ihmeeseen ne rahat kuluu. En kyllä mikään suuri tuhlailija ja impulssishoppailija ole koskaan ollut.

Enemminkin rahan käyttäminen ja "tuhlaaminen" ahdistaa ja ärsyttää

Vierailija
22/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla budjetti pyörii kuukauden kerrallaan. Tulot vakiot ja menotkin suht samat. Säästöön jää kuukausittain 300-600 euroa. Ruokaan 200-400e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 40 vuotta laskin. Nyt luvut pyörivät jo päässä, joten osaan arvioida kuukauden ja vuoden menot ja suhteuttaa ne talouteen. Toki silloin tällöin tulee yllätyksiä ja niitä varten laitan rahaa säästöön, ettei tule pahaa lovea talouteen.

Vierailija
24/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat yllärit tulikin kun tutkittiin kaupan kuitteja yhdeltä kuukaudelta. Suklaat ja kahvit nousi kärkeen vaikka ei olla kovia herkkusuita (perheessä syödään vain hyvin vähän eläinprodeja). Ne pois, niin ruokakulut lasksis 600=> 500. No päivittäinen (tumman) suklaan syönti onkin vähentynyt ja mitään konvehteja ei mätetä kuin ehkä jouluna.   

Ette ole herkkusuita, mutta kuitenkin olette syöneet niin paljon suklaata, että ilman sitä säästyisi kymppejä kuussa? 

Vierailija
25/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus esim.vaatemenoja nykyään en - kirjaan kaiken silti.

Vierailija
26/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin aina, jo pienestä meidät opetettiin laittamaan rahaa eri kohteisiin säästöön ja kasvatettiin hupirahastoa jne. Aikuisena tässä iässä teidän mihin rahani menee, suurin osa rahoistani menee sijoituksiin ja säästöön, vain pieni osa menee elämiseen.

Vierailija
27/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön menee 1000 euroa joka kuukausi. 

En ymmärrä ihmisiä jotka elävät kädestä suuhun, kuten tuo yksi kirjoitti että luottokortti käyttöön jos ei rahat riitä. Mikä on niin vaikeaa elää tulojen mukaan? 

Itse maksan kaikki luottokortilla mutta maksan velat pois ennen kuin korkoja tms. kuluja tulee. Ensimmäinen kuukausi kuluton.

Vierailija
28/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut tarvetta laskea normaalia kulutusta, tai miettiä mitä ostaa kaupasta. Nautitaan niin kauan kun kestää.

Vierailija
29/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi LASKEA kun sen saa automaattisesti raportilta kirjanpito-ohjelmasta.

Miksi pitää kirjanpito- ohjelmaa kun esim OP näyttää litteroidusti menot ihan mobiilipankissakin?

Vierailija
30/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kaupan järjestelmä laskee kuinka paljon käytän rahaa ruokaan ja muihin ostoksiin ja olen keskittänyt ruokaostokseni K ruokakauppoihin ja myös muita ostoksia teen K kaupoista aina  kun mahdollista (Citumarket, K Rautakaupat, Intersprot). Koska maksan ostokseni lähinnä pankkikortilla, niin myös pankin tiliotteesta voi tarkistaa minne on rahaa mennyt.  Aika hyvin enempiä laskematta minulla ainakin on tiedot mihin olen rahani kuukausittain kuluttanut.

Vierailija
31/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te sinkkuja, kun saatte tiedot suoraan verkkopankista? Meillä ei onnistu, kun puolisokin käy kaupassa. Sen lisäksi ostoissa voi olla omia henkilökohtaisia menoja ja ne saa eroteltua vain kuitista.

Vierailija
32/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut tarvetta laskea normaalia kulutusta, tai miettiä mitä ostaa kaupasta. Nautitaan niin kauan kun kestää.

Hyvätuloisuudessa on kyllä puolensa.

Vierailija
33/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exceliin olen laittanut kaikki menot kohta 2 vuotta. Asuminen, harrastukset, auto on suurimmat menot.

No sitten vaan halvempaa asuntoa katselemaan, niin kuin normaalit ihmiset. Huom! Syrjäkylillä usein edullisempaa.

Vierailija
34/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exceliin olen laittanut kaikki menot kohta 2 vuotta. Asuminen, harrastukset, auto on suurimmat menot.

No sitten vaan halvempaa asuntoa katselemaan, niin kuin normaalit ihmiset. Huom! Syrjäkylillä usein edullisempaa.

Sitten se säästö menee auton kuluihin.

Vierailija
35/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarkan euron kuukaudet.Kaikki turha poissa, ruokaa mietin viikoksi kerrallaan.

Puskuria joutunut käyttään, nyt sitä täytetään taas.

Vierailija
36/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tarkan euron kuukaudet.Kaikki turha poissa, ruokaa mietin viikoksi kerrallaan.

Puskuria joutunut käyttään, nyt sitä täytetään taas.

Ankeita on kyllä ajat. Minä olen kanssa joutunut turvatumaan lisärahastoon ja kohta on mentävä vakausrahaston puolelle. Hätärahasto on sentään vielä koskematon. Onneksi tuli lihavina aikoina säästettyä. Nyt on seitsemän nälkävuotta edessä.

Vierailija
37/37 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on niin helppoa, pankin tiliotteesta sen näkee yhdellä silmäyksellä, Kaikki menee, mitä kuukaudessa tuleekin? Miksi muuten kysyt tätä kertomatta omaa rahanmenoasi??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi