Otatko lenkille mukaan jonkin olanyli-pussukan tms minne saisi kännykät ja tavarat?
Haluan mukaan ainakin kännykän+kuulokkeet kuunnellakseni musiikkia samalla ja lisäksi tarvitsen astmalääkkeen. Sitten usein tulee käytyä kaupassa samalla reissulla kun lenkkeilee niin jokin ostoskassikin saisi mahtua. Kotiavaimet. Tässä nyt aivan minimi mitä tarvitsee mutta takissa ei ole tarpeeksi isoja taskuja/povaria. Miten ratkaisisin?
Kommentit (40)
Mikä on olan yli-pussukka? En ole kenelläkään nähnyt. Minulla on lenkillä talvella takki, ja takin taskussa kännykkä ja kotiavaimet. Jos käyn kaupassa, pankkikortti on aina kännykkäkotelossa. Kesällä jos lenkkeilen pidemmän matkan ja tarvitsen mukaan vettä, minulla on Bottle belt, siis sellainen juoksuvyö, jossa on tilaa juomapullolle. Niitä saa tilattua netistä tai ostettua urheilukaupoista. On tasku kännykälle ja avaimille myös.
Vyölaukku on kätevä mutta ei mulla yleensä ole mukana kuin avaimet tai siis paremminkin avain.
Vierailija kirjoitti:
Mihin puhelinta tarvitsee lenkillä?
Pokemon Go: pelin pelaamiseen.
En ota muuta mukaan lenkille, kuin nenäliinan taskuun.
N64
Miksi te ette osaa takkeja ostaessa tsekata taskujen määrää ja niiden kokoa?
Mulla on ranneke, johon mahtuu kortit ja avaimet. Napit on korvissa ja puhelin kädessä tai juoksutrikoiden taskussa, jossa vois olla vaikka se kauppakassikin. Olen luonteeltani sellainen, että yhdistän asioita, joten paljon on mukana, kun tuntuisi tyhmältä lenkin jälkeen erikseen lähteä kauppaan. Tapansa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ranneke, johon mahtuu kortit ja avaimet. Napit on korvissa ja puhelin kädessä tai juoksutrikoiden taskussa, jossa vois olla vaikka se kauppakassikin. Olen luonteeltani sellainen, että yhdistän asioita, joten paljon on mukana, kun tuntuisi tyhmältä lenkin jälkeen erikseen lähteä kauppaan. Tapansa kullakin.
Monet ovat sellaisia, että eivät "laske askeleita" ja ulkoilevat monta kertaa päivässä.
Vyölaukku tms takin alle ja menoksi.
Mulla on aina reppu selässä ulkoilessa. Se on mun ns. käsilaukku, joten siellä on kaikki tarpeellinen mitä yleensä ulkoillessani tarvitsen nenäliinasta vesipulloon ja kännykkään. Jos yhtäkkiä muistan esim. kahvin olevan tarjouksessa, voin ostaa kahvit samantien. Repussa on myös aina kevyt, iso kauppakassi.
Mä kanssa mietin että mitä on olanyli, onko se joku tietty materiaali... tyyliin nylon tai polyester :-D
Mutta joo en ota, katson että on aina joku taskullinen vaate. Tai on mulla sellainen pikkulaukku jossa on just sen pituinen olkahihna että se menee kahteen kertaan vyötärön ympäri, sitä käytän joskus esim reissussa kävelylenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vttu on olanyli?!
Pään yli menevä hihna oikeasti, eikä olan yli. Ei tipu olalta juostessa.
Käytän juoksuvyötä jonka puen vyötärölle juoksutakin alle. Juoksuvyössä on tilaa puhelimelle ja muille pikkutavaroille. Oma juoksuvyö maksoi reilun kympin ja on omaan tarkoitukseen täydellinen. Vedenkestävä se ei kuitenkaan ole. Juoksutakin alla se ei haittaa. Oma puhelinmalli kestää sateen.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä taskussa. Kännykän mukana pankkikortit ym. Taskussa menee. En tarvitse musiikkia tai blogeja kävelemiseen. Elämä on helppoa ellei tee siitä vaikeaa. Jos tarvitset ulkoiluun vaikka säkkipillin niin ota sellainen sitten mukaan mutta älä ihmettele miksi elämä on vaikeaa.
Missä mun työ on? Missä mun elämä on? Missä mun ääni? Missä älykkään ihmisen työkalut? Missä tasavertaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä taskussa. Kännykän mukana pankkikortit ym. Taskussa menee. En tarvitse musiikkia tai blogeja kävelemiseen. Elämä on helppoa ellei tee siitä vaikeaa. Jos tarvitset ulkoiluun vaikka säkkipillin niin ota sellainen sitten mukaan mutta älä ihmettele miksi elämä on vaikeaa.
Missä mun työ on? Missä mun elämä on? Missä mun ääni? Missä älykkään ihmisen työkalut? Missä tasavertaisuus?
Missä 30 ikävuosi? Missä terveys? Missä mahdollisuus olla korkean ihmisyyden tason, tasavertainen ihminen? Missä kontrolli ja voima vuosien saatossa, joka mahdollistaisi elämän tässä kin hetkessä? Missä ihmisyyden prosessit?
Vierailija kirjoitti:
YMMÄRRÄTKÖ SÄ MISSÄ KUNNOSSA IHMINEN ON?? KUOLEMA TULEE
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette osaa takkeja ostaessa tsekata taskujen määrää ja niiden kokoa?
Tarkistan juoksutakin taskujen määrän ja koon aina. Käytäntö on toista. Juoksen kympin lenkkejä. Inhoan väljän juoksutakin taskussa pomppivaa painavaa puhelinta. Vaikka tasku olisikin tarkasti oikean kokoinen, ei se ikävää tunnetta poista. Laitan puhelimen vaakatasoon lantiolle kiinnitettävään juoksuvyöhön. Juoksuvyön saa kiristettyä siten ettei luuri liiku lainkaan. Luurin voi asettaa etu- tai takapuolelle. Mielestäni paljon mukavampaa. Luurin laitan taskuun vain kävellessä.
Olkalaukku/olkapussukka on kaikkein huonoin idea säännölliseen lenkkeilyyn. Teoriassa sitä ei suositella edes muuten käytettäväksi, paino on epätasaisesti hartioilla ja lihakset jännittyvät väärällä tavalla sellaista pidellessä, vaikka olisi tyhjäkin.
Kaikkihan jotain olkalaukkua tai olkapussia silti käyttävät. Voi verrata vaikka korkkareihin, crocseihin tai ballerinoihin, jotka ovat epäterveellisiä mutta silti suosittuja kenkiä. Olkapussin tai -laukun käyttö ulkoillessa on kuitenkin vähän sama asia kuin niiden crocsien tai korkkarien laitto reipasta kävelylenkkiä varten, eli ei todellakaan kannata.
Reppu jakaa painoa tasaisemmin, mutta todennäköisesti hölskyy ikävästi. Suosittelen joko vyölaukkua tai sellaisten vaatteiden hankkimista, joiden taskuun saa laitettua puhelimen ja kauppakassin.
Vierailija kirjoitti:
En ota kännykkää lenkille mukaan. Olen sen verran vanha että olen elänyt ilman puhelintakin eikä silloinkaan ollut mitään hätää ilman sitä. Nyt jo 17 vuotta lenkkeilyharrastusta takana ilman kännykkää. Voihan sen ottaa mukaan jos jännittää "että jotain sattuu", minua ei jännitä.
Jotain voi sattua, vaikkei jännitä.
Esim. täällä asuinalueellani oli nainen vierehtänyt alas kalliolta aamulenkillä, ei ollut kännykkää mutta koira pelasti: https://www.hs.fi/helsinki/art-2000009931396.html.
Isälleni sattui vastaava juttu myös mökillä, ihan vain pistäytyi metsään, putosi myös ja ei päässyt liikkeelle enää. Silloin elettiin vielä pääasiassa lankapuhelinaikaa, onneksi oli edes se mökillä, ja saatiin lisäapua ja isä löytyi vielä hengissä puolen vuorokauden sisällä. Oli se mökki ollut varmaan kolmisenkymmentä vuotta siinä ja aikanaan isä oli Lapissa vaellellut huonoilla kartoilla, mutta onni voi kääntyä.
Itse pidän puhelinta ja avaimia ja nenäliinoja taskussa, ja kesällä pikku repussa tai olan yli laitetussa vyölaukussa.
Tietysti lätkät valmiiksi ihoon liimattuna ja laite päällä tutkimassa sydänkäyrää, valmiina antamaan iskun jos havaitsee poikkeamaa.