Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheen kurjuus. Rahojen kavallus ja tuomio

Vierailija
06.01.2025 |

Mietin vaan että onko toimittu oikein kun lapsiperhe on joutunut asumaan noissa olosuhteissa? Vai eikö äiti sopeudu esim. talouden tervehdyttämstoimiin? Onko uusavuton eikä vaan sen takia homma toimi?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c014ac53-7bfd-4fe5-86a5-9293250f8535

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joutunut asumaan vaan äiti on itse valinnut asua tuolla. Itse olen ainakin (erosta huolimatta) osannut laskea minkälaisiin asumiskustannuksiin mulla on varaa.

T. Yh-äiti

Vierailija
2/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota lukiessa miettii miksi yhteiskunta ei tehnyt mitään auttaakseen. Äiti joutui pakkorakoon ja tilaisuus teki varkaan. Olen lapsuudessa ollut samassa tilanteessa, vanhemmilla ei ollut varaa maksaa lämmityksestä ja paleltiin nälässä koko perhe. Aina kyse ei ole avuttomuudesta, apua ei vain saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on lapinlisää noissa jääpuikkojutuissa.

Vierailija
4/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahaa, tukiin tulossa taas leikkauksia. Ylellä oli hiljattain juttu työttömästä jonka rahat meni koiran ylläpitoon.

Näiden artikkeleiden tarkoitus on esittää työttömät huonosti taloutta hoitavina, elämänhallintaa vailla olevina ja yksinkertaisina ihmisinä, jotta valtaväestö saadaan huutamaan TUET POIS! Sama ilmiö on toistunut ensimmäisestä aktiivimallista lähtien. 

Vierailija
5/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota lukiessa miettii miksi yhteiskunta ei tehnyt mitään auttaakseen. Äiti joutui pakkorakoon ja tilaisuus teki varkaan. Olen lapsuudessa ollut samassa tilanteessa, vanhemmilla ei ollut varaa maksaa lämmityksestä ja paleltiin nälässä koko perhe. Aina kyse ei ole avuttomuudesta, apua ei vain saa.

Miksi vanhemmilla ei ollut varaa maksaa lämmityksestä? Tai miksi ei ollut varaa ruokaan?

Vierailija
6/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärrän niin että jätetty hana hiukka vuotamaan ettei putki jäädy, ja edellen ilman kylmetessä on alkanut se nokkovesi jäätyä jääpuikoksi siihen hanan alle.

Vierailija
7/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahaa, tukiin tulossa taas leikkauksia. Ylellä oli hiljattain juttu työttömästä jonka rahat meni koiran ylläpitoon.

Näiden artikkeleiden tarkoitus on esittää työttömät huonosti taloutta hoitavina, elämänhallintaa vailla olevina ja yksinkertaisina ihmisinä, jotta valtaväestö saadaan huutamaan TUET POIS! Sama ilmiö on toistunut ensimmäisestä aktiivimallista lähtien. 

Tukien saajat pitäisi laittaa eläintenpitokieltoon.

Vierailija
8/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmilla ei ollut varaa maksaa lämmityksestä? Tai miksi ei ollut varaa ruokaan?

Vanhempani olivat yrittäjiä. Talo oli kiinnitetty savupiippuja myöten, jotta vanhempien yritykseen saatiin pääomaa. Yritys ei kannattanut ja lainat lankesivat maksuun. Jos lainaa ei olisi maksettu olisi mennyt talo alta. Yritettiin edes saada lainaa maksettua ja rahat eivät sen jälkeen riittäneet juurikaan muuhun. Lisää lainaa ei pankki myöntänyt. Mistään muualta ei siihen maailmanaikaan saanut rahat.

Vierailija
9/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimi ei auta paitsi jos olet ma mu.

Vierailija
10/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärrän niin että jätetty hana hiukka vuotamaan ettei putki jäädy, ja edellen ilman kylmetessä on alkanut se nokkovesi jäätyä jääpuikoksi siihen hanan alle.

Olen asunut maassa jossa oli öisin lähes nollassa eikä asunnossani ollut lämmitystä eikä juuri mitään eristystäkään. Hengitys höyrysi sisälläkin. Silti noin ei käynyt ikinä.

Vierailija
11/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut maassa jossa oli öisin lähes nollassa eikä asunnossani ollut lämmitystä eikä juuri mitään eristystäkään. Hengitys höyrysi sisälläkin. Silti noin ei käynyt ikinä.

Teethän Saman tempun maassa jossa voi olla-30 öisin.

Vierailija
12/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole joutunut asumaan vaan äiti on itse valinnut asua tuolla. Itse olen ainakin (erosta huolimatta) osannut laskea minkälaisiin asumiskustannuksiin mulla on varaa.

T. Yh-äiti

Niin, kylmä talo oli se taso, johon hänellä oli varaa. 

Vierailija
13/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tähän aikaan oli Suomessa järkyttävät pakkaset ja monikin talo meinasi jäätyä. Kova tilanne on ollut (ja on edelleen) jutun naisella, ja kavallettu summa tuntuu tuossa tilanteessa aika pieneltä.

Järjestääköhän joku hänelle jotain keräystä, että saa sanktiot ja palautukset maksettua?

Vierailija
14/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin koira oli alunperin tyttären. Tässä miettii sitä, että miksei tytär ota vastuuta koirasta, kun tietää tilanteen.

Vierailija
15/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna tähän aikaan oli Suomessa järkyttävät pakkaset ja monikin talo meinasi jäätyä. Kova tilanne on ollut (ja on edelleen) jutun naisella, ja kavallettu summa tuntuu tuossa tilanteessa aika pieneltä.

Järjestääköhän joku hänelle jotain keräystä, että saa sanktiot ja palautukset maksettua?

Minun mielestä olisi syytä järjestää joku keräys että pääsisi jaloilleen. Tämä keräys olisi vaan alkuapu ja loput itsestä kiinni. Turhempaankin laitetaan rahaa kuin että ko. lapsiperhe saisi keräyksellä muutaman tonnin. Laittaahan ihmiset avustuskohteisiin rahaa,ilman että tietävät yhtään mihin rahat menee.

ap

Vierailija
16/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä olisi syytä järjestää joku keräys että pääsisi jaloilleen. Tämä keräys olisi vaan alkuapu ja loput itsestä kiinni. Turhempaankin laitetaan rahaa kuin että ko. lapsiperhe saisi keräyksellä muutaman tonnin. Laittaahan ihmiset avustuskohteisiin rahaa,ilman että tietävät yhtään mihin rahat menee.

ap

Ehkä pitäisi myös ohjeistaa taloudenpitoa, esim. valitsemaan asunto mihin on varaa.

Vierailija
17/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

Ehkä naiselta ei voi olettaa, että hän pystyy sopeuttamaan tulot ja menot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi