Polttopuut kalliita ja sähkön hinta sen kuin nousee
Polttopuut lopussa ja pitäisi mennä taas ostamaan lisää että omakotitaloon saa lämpöä kun sähkö on niin kallista. Paljonko te maksatte polttopuista? Meillä päin maksaa paikalliselta metsurilta 85€ heittokuutiolta joka on kyllä aika kartellihinta.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Mies menee helmikuulle omaan metsään kaatamaan polttopuita on siellä 4-5 tuntia päivässä 2 viikkoa.
Miehesi metsä. Miehesi moottorisaha.
Ja sinä paistat pullia, jotta mies viitsii lämmittää talon kulman sinua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Mies menee helmikuulle omaan metsään kaatamaan polttopuita on siellä 4-5 tuntia päivässä 2 viikkoa.
Naapurin mies nostelee kärryille puut ja klapikoneella pari päivää pilkotaan puita
Siinä ne kesän kuivuvat ja sitten siirretään suojaan ja talvella lämmitellään.
Emme myisi tuolla hintaa sinulle joten ole tyytyväinen kun rahalla saat.
Onko kellään tietoa mikä olisi hyvä klapisirkkeli polttopuiden tekoon? Multa löytyy metsää omasta takaa ja voisin vaikka alkaa myymään puita jos niistä noin paljon saa
Miehellä on jonköping merkkinen klapisirkkeli. Tuollainen testivoittaja siis https://testaajat.com/paras-klapisirkkeli/ varmasti myös muilla merkeillä on hyviä laitteita
Tekisi mieli hankkia mökille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Naapurin mies nostelee kärryille puut ja klapikoneella pari päivää pilkotaan puita
Siinä ne kesän kuivuvat ja sitten siirretään suojaan ja talvella lämmitellään.
Emme myisi tuolla hintaa sinulle joten ole tyytyväinen kun rahalla saat.
Miten voit tuon jälkeen sanoa, ettei ne maksa mitään. :D Laskepa ne kulut.
Polttoainetta menee moottorisahaan ja traktoriin
Toki metsäkin on pitänyt ostaa.
Aika on ilmaista.
Tämä onkin kuitti ap: kaltaisille joidenka mielestä kaikki on kallista.
Totta kai on ilmaista, kun mies ja naapurin mies tekee. :D
Ostin vuosia siten 70 kuutiota ja vielä on 50 kuutiota jäljellä. 6 v sitten oli 55% halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Minulla on omaa perintömetsää enemmän kuin miehelläni.
Samaa "konkurssipesää" on oltu jo muutama kymmenen vuotta ja kaikki on yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin brikettejä puoli lavallista 150 euroa. En saa tämän talven aikana poltettua.
Palaa liian kuumasti, tulipwsä ja hormi kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin brikettejä puoli lavallista 150 euroa. En saa tämän talven aikana poltettua.
Pitäähän sitä jotain mollattavaa löytyä😂
Mä en suostuisi lämmittämään torppaani kiskurihintaisilla polttopuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaan jäätyisit kuoliaaksi mieluummin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on joissa liikkeelle ja hyvärt verkostot, saa meillä polttopuut 50e-55e/kuutio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on joissa liikkeelle ja hyvärt verkostot, saa meillä polttopuut 50e-55e/kuutio.
*ajoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*ajoissa
Lahoa puuta saa toki tuolla hinnalla, mutta ei koivua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksoi sekapuu (paljon koivua) 40 e/kuutio. Todella hyviä ja kuivia klapeja. Onpas hintavia nuo puusi.
85 euroa on halvanpuoleinen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vuosia siten 70 kuutiota ja vielä on 50 kuutiota jäljellä. 6 v sitten oli 55% halvempaa.
Silloin Neuvostoliitosta sai puuta, ja sähkö oli halvempaa, tottakai puun hintaa verrataan energian hintoihin, ja saatavuuteen, sillä polttorangalla on hinta, jonka saa kun myy sellaisenaan teollisuuteen, ja klapiteon hinta tulee päälle.
Itse keräilen pitkin vuotta sieltä täältä. En toki taloa lämmitä, mutta pihasaunan puut saa tuolla tavoin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Minulla on omaa perintömetsää enemmän kuin miehelläni.
Samaa "konkurssipesää" on oltu jo muutama kymmenen vuotta ja kaikki on yhteistä.
Sulla on perintöä (eli olet saanut sen tekemättä mitään) ja mies joka tekee, ja naapurin mies. Törkeää ja ilkeää oikeasti tuossa tilanteessa kuittailla heille joiden mielestä "kaikki on kallista", kuten itse asian muotoilit. Olisi ihan ok jos kertoisit omasta tilanteestasi, ei teidänkään hiljaa tarvitse olla, mutta kuitti?!
Minulla menee 3-4 pinomottia vuodessa. Omistan moottorisahan, klapikoneen ja hehtaarin metsää. Ei tarvitse käydä kuntosalilla keväisin. Klapit saavat kuivua vajaat puolitoista vuotta, eli liiterissä on syksyllä kahden vuoden puut.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko moottorisahan bensat maksaa? Entä käytetty vaiva ja aika?
Möy möy möyh
Meillä on ainakin akkusaha. Kukaan ei maksa omalle ajalleen hintaa tai muuten joutuisi laskemaan myös siivoukselle ja ruuanlaitollekin. Jostain puutarhanhoidosta nyt puhumattakaan.
Jos tykkää puuhata polttopuiden kanssa, niin ihme möyhötyksen aloitat aina juuri siitä. Kannattaakohan sunkaan kämppääsi siivota ollenkaan. Ajattele kuinka kalliiksi se tulee. Mullakin se maksaisi 30 euroa tunti, jos sitä ryhtyisi itseltään laskuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä jotain mollattavaa löytyä😂
Ei ne briketit kyllä ole mitään hyvää poltettavaa, ellei sulla ole brikettikattilaa
Joskus olen metsässä mukana vinssaamassa puita läjille.
Mies tykkää näistä puuhommista ja sanoo ettei tarvitse tulla mukaan.
Ruokahuolto on mun kontolla.