Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdun limakalvon paksuuntuminen ?

Vierailija
06.01.2025 |

Olin Gynellä.Olen 70 vuotias.Minulla on ollut noin viikon verran verenvuotoa.Gynellä sanottiin kohdun limakalvon paksuuntuminen ja sitten luki verislimainen viiru exutetro.Ymmärsin että tuo tarkoittaa kohdun ulkopuolinen viiru.Laittoi lähetteen poliklinikalle.Aika vasta tammikuun viimeinen päivä.Onko tämä verislimainen exutero vaarallista Epätietoisuus harmittaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ex utero" on latinaa ja tarkoittaa "kohdusta". Todennäköisesti sinulta otetaan näytteitä paksuuntuneesta limakalvosta, jotta verenvuodon syy selviää. Googlella löydät kyllä tietoa mistä kaikista syistä limakalvo paksuuntuu.

Vierailija
2/5 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla oli syksyllä 2024 verenvuotoa, vaikka kuukautiset olivat olleet vuoden verran poissa. Kävin gynellä ja hän otti näytteitä. Niissä ei ollut mitään pahanlaatuista. Ilmeisesti munasarjoissa oli vielä toimintaa. Sain Primolut-kuurin, joka lopetti verenvuodon. Ikää mulla tosin vasta 55 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tutkimus muistaakseni Tanskasta: Jos  miespuolisella gynekologilla on tyttölapsia (mieluummin useita) hän löytää esim. alueen syövät keskimääräistä paremmin.

Vierailija
4/5 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
5/5 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tutkimus muistaakseni Tanskasta: Jos  miespuolisella gynekologilla on tyttölapsia (mieluummin useita) hän löytää esim. alueen syövät keskimääräistä paremmin.

Miksiköhän??? Onkohan tullut tutkittua ko. alueita vähän paremmin?