Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaa aloittaa työttömien koulutukset!

Vierailija
05.01.2025 |

Koulutusten pituus on 2 vko - 6 kk ja siinä ajassa pitäisi siis saada ammattipätevyys ja osaaminen ja heti töihin. Mielenkiinnolla odotan, minkä ammatin saa 2 viikossa ja miten työnantajat tähän osaamiseen suhtautuvat, saako palkkaa saman verran kuin vaikka 4 vuodessa tutkinnon suorittanut.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi eniten avoimia työpaikkoja vantaalla on opettajilla ja lääkäreitä tarvitaan myös..

Uusi valelääkäriresurssipooli pystyyn

Vierailija
102/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden syy kun ei ole koulutuksen puute, niin lisäopiskelu ei auta töiden saantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseenpyyhinnän pikakurssi ja vanhainkotiin hoiva-avustajaksi?

Hoivakoteja lakkautetaan, ei ole tuollaisia hommia enää. Vanhukset hoidetaan tulevaisuudessa päivystyspoleilla, 5 vrk polilla, 1 osastolla ja kotiutus, samana iltana taas tajuttomana ambulanssilla takaisin. Polilla lääkärit tietävät, että kyse on hoitopaikkojen vähäisyydestä ja samaan aikaan sote-päättäjät sulkee loputkin hoivakodit vedoten siihen, että palvelut saa kotiin.

Vierailija
104/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä koulutuksissa on usein se ongelma, että halvin tarjous voittaa, mikä sekin on kallis, eikä kouluttajilta vaadita mitään osaamista, joten sitä osaamista ei sitten ole. Itse olen nyt töissä, mutta kun takavuosina kävin kursseja aikani kuluksi, niin kaikki hyvät kouluttajat työllistyivät nopeasti muihin hommiin. Aina sitten sattuu joku helmi. Käymäni yrittäjäkurssi oli kyllä oikein hyvä. Se kesti 1,5 kk. Sieltä ei kukaan edes lintsannut. Itsestäni tuli yrittäjä, mutta lopulta päädyin alan vaihtoon ja nyt olen taas palkollinen. Olin 3,5 vuotta yrittäjänä - minulla oli vähän epätyypillinen ala, minkä saattoi tuosta vain lopettaa. 

Vierailija
105/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida nuo kurssit saada työnantajaa tappelemaan hakijasta.

Vierailija
106/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Ihan sama miten työtön temppuilee ja kyykkää, työnantajalle ei kelpaa. Millä tavalla voisi houkutella työnantajaa työllistämään työttömän työnhakijan? Pahin pullonkaulahan se on työnantajien asenteet työttömiä, ja myös esim naisia ja vähän ikääntyneitä, kohtaan

Vierailija
107/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes jotain yritetään tehdä työttömien hyväksi syyllistämisen sijasta. 

Vierailija
108/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän vaikka trukki- ja bussikuskiksi ja lentonkentän toimintaan avustavaksi onnistu kouluttaa, kuten tuo Vantaan oppilaitos mm tekee.

Pohjaosaamista on kuitenkin monilla

Bussikuskiksi 2-6 viikon koulutuksella, ilman aikaisempaa ajokokemusta?? Taidat olla vasemmistolainen, vihreä tai demari?

Vierailija
109/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että edes jotain yritetään tehdä työttömien hyväksi syyllistämisen sijasta. 

Eiköhän tässä vaan työnnetä työttömät koulunpenkille pois kortistosta ja näin työttömän sakkomaksuilta vältytään.

Vierailija
110/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän vaikka trukki- ja bussikuskiksi ja lentonkentän toimintaan avustavaksi onnistu kouluttaa, kuten tuo Vantaan oppilaitos mm tekee.

Bussikuskiksi 2-6 viikon koulutuksella, ilman aikaisempaa ajokokemusta?? Taidat olla vasemmistolainen, vihreä tai demari?

Ei vaan persu. Punaliput liehuu, menkää töihin! Örh! Ugh ugh! Miks ei tarjottu työ kelpaa, örh? Liian hyvät tuet, örh? 

Vierailija
111/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti pitää olla ajokortti taskussa, mutta tässä sitten keskitytään bussiajoon. Kuten muillakin bussikuskeilla.

Vierailija
112/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä koulutuksissa on usein se ongelma, että halvin tarjous voittaa, mikä sekin on kallis, eikä kouluttajilta vaadita mitään osaamista, joten sitä osaamista ei sitten ole. Itse olen nyt töissä, mutta kun takavuosina kävin kursseja aikani kuluksi, niin kaikki hyvät kouluttajat työllistyivät nopeasti muihin hommiin. Aina sitten sattuu joku helmi. Käymäni yrittäjäkurssi oli kyllä oikein hyvä. Se kesti 1,5 kk. Sieltä ei kukaan edes lintsannut. Itsestäni tuli yrittäjä, mutta lopulta päädyin alan vaihtoon ja nyt olen taas palkollinen. Olin 3,5 vuotta yrittäjänä - minulla oli vähän epätyypillinen ala, minkä saattoi tuosta vain lopettaa. 

Mikä hemmetin halvin tarjous? Ei tarvitse kilpailuttaa, koska työttömät on kunnan kontolla ja oppilaitos on kunnan.

Vierailija
113/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata Vantaalle muuttaa sitten. Mikähän olisi tässä suhteessa passiivisin kunta.

Vierailija
114/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ensin että työttömien teloitukset.

Vierailija
115/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mihin töihin?

Onko joku sellainenkin kurssi jolla pääsen 55+ ikäisestä 30 vuotta nuoremmaksi ja alan taas kelvata rekryhepuille?

Suomen ongelma on työpaikkojen puute, ei turhat kurssit työttömille tai muu aktivointipelleily joka työllistää lähinnä suomen tällä hetkellä turhimpia virkamiehiä eli työkkärin ja työministeriön porukkaa.

Vierailija
116/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä vaan työnnetä työttömät koulunpenkille pois kortistosta ja näin työttömän sakkomaksuilta vältytään.

Oh nowz, onnistuit selvittämään vahingossa koko virastomme salaisen toimintamotiivin t. työministeriön virkamiehet

Me on tätä 30 vuotta tehty ja ihan kohta se rupeaa toimimaan väitetyllä tavalla ja kaikki on työllistettyjä t. ne samat työministeriön virkamiehet

Vierailija
117/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin senkin vassarit!

Vierailija
118/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Ihan sama miten työtön temppuilee ja kyykkää, työnantajalle ei kelpaa. Millä tavalla voisi houkutella työnantajaa työllistämään työttömän työnhakijan? Pahin pullonkaulahan se on työnantajien asenteet työttömiä, ja myös esim naisia ja vähän ikääntyneitä, kohtaan

Nyt jo ainakin pks yhteen hoitoalan työpaikkaan hakijoita yli 70 ja koulutettuja.

Vierailija
119/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Mikä tahansa toimenpide joka vetää työttömän kotoa sosiaaliseen elämään on hyväksi. Ja ylipäätään se tekee hyvää kaikille. Jos saa oppia uudesta työstä tai kertausta tutusta työstä, sen on kaikki eteenpäin ja helpottaa työnhaun ahdistusta ja työn aloittamista.

Vierailija
120/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma. Mikä tahansa toimenpide joka vetää työttömän kotoa sosiaaliseen elämään on hyväksi. Ja ylipäätään se tekee hyvää kaikille. Jos saa oppia uudesta työstä tai kertausta tutusta työstä, sen on kaikki eteenpäin ja helpottaa työnhaun ahdistusta ja työn aloittamista.

Millaiset ihmiset kuvittelevat, että työttömät vain apaattisena makaa kotona sohvalla jos ei ole työnantaja tai viranomainen käskyttämässä? Sellainenko joka itse tarvitsee piiskurin toimiakseen? 

Me työttömät olemme pääosin ihan normaaleja ihmisiä, jotka noudattaa rutiineja, syö säännöllisesti, harrastaa harrastuksiaan, tapaa läheisiään yms. Meillä työttömillä ei vaan ole töitä, eikä se töiden menetys poista samalla kaikkia muita elementtejä elämästä jättäen jäljelle vain kotisohvan.