Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaa aloittaa työttömien koulutukset!

Vierailija
05.01.2025 |

Koulutusten pituus on 2 vko - 6 kk ja siinä ajassa pitäisi siis saada ammattipätevyys ja osaaminen ja heti töihin. Mielenkiinnolla odotan, minkä ammatin saa 2 viikossa ja miten työnantajat tähän osaamiseen suhtautuvat, saako palkkaa saman verran kuin vaikka 4 vuodessa tutkinnon suorittanut.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan tervetullutta tännekin tuollaiset, vaikkakin mietityttää että millaisiin hommiin ton kautta pääsisi. Mä oon työtäni rakastava suhdanteiden vuoksi työtön sosiaalisesti rajoittunut burgeroiva raksa-akka, joten nämä "perinteisesti" naisille tyrkytetyt hoiva ja asiakaspalveluhommat ei oikein suju. Ehkä parempi vaan jatkaa rahoilla leikkimistä ja odottaa suhdanteiden paranemista ja unelmahommiin paluuta. 

Ja kyllä, suosittelen raksa-alaa muillekin naisille. Toki pitää olla fyysisesti kelpo kunnossa, mutta työ on kyllä muutoin oikein mielekästä :) 

Vierailija
82/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rakennusalaa tarkoittaa pika koulutus, jälleen kaikkea kivaa miehille ja muille ei. Vai olisiko idea työntää myös naiset ja mummot raksa kurssille. 

Naisille on hoiva-avustaja.

Voi kuule, raksareiskoista on jo koulutettu hoiva-avustajia. Töitä ei vaan ole, kun ne irtisanottiin ja niiden työt siirrettiin sairaanhoitajille. Lähihoitajat on irtisanottu ja  heidän työt siirrettiin sairaanhoitajille. Lähihoitajista koulutetaan nyt työttömiä rakennustyöläisiä. Kahdessa viikossa - kuudessa kuukaudessa kaikista koulutetaan Vantaalle opettajia ja lääkäreitä. Sairaanhoitajat tekevät sitten niidenkin työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi eniten avoimia työpaikkoja vantaalla on opettajilla ja lääkäreitä tarvitaan myös..

Kahden viikon koulutuksella Vantaalle lääkäriksi👍Vaikkapa tradenomin paprut alla.

Lastentarhanopettajille on ainakin ollut hyvin töitä viime aikoina pk- seudulla. Virolainen ystävä muutti sinne täältä sadan kilsan päästä, täällä ei ollut mitään. Ei taida vaan ihan muutaman kuukauden koulutusta siihen olla eikä riitä jos olen oikein ymmärtänyt. Eikä sovellu kaikille. Vanhemmiten taitaa olla muutenkin kovasti motivaatiota ja rahaa vaativaa opiskella opettajaksi. Kuka aikuinen haluaisi opiskella velaksi? En minä ainakaan.

Vierailija
84/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi eniten avoimia työpaikkoja vantaalla on opettajilla ja lääkäreitä tarvitaan myös..

Kahden viikon koulutuksella Vantaalle lääkäriksi👍Vaikkapa tradenomin paprut alla.

Lastentarhanopettajille on ainakin ollut hyvin töitä viime aikoina pk- seudulla. Virolainen ystävä muutti sinne täältä sadan kilsan päästä, täällä ei ollut mitään. Ei taida vaan ihan muutaman kuukauden koulutusta siihen olla eikä riitä jos olen oikein ymmärtänyt. Eikä sovellu kaikille. Vanhemmiten taitaa olla muutenkin kovasti motivaatiota ja rahaa vaativaa opiskella opettajaksi. Kuka aikuinen haluaisi opiskella velaksi? En minä ainakaan.

Lastentarhanopettajien sijaisille riittää keikkaa vaikka vuoden jokaiselle päivälle eikä tarvitse olla alan koulutusta. Riittää kun on ylioppilas josko edes sitäkään. Ei tarvitse olla omia lapsiakaan. Näin oli jo 90-luvulla. Ei tietenkään sovi ihmisille, jotka eivät pidä pienistä lapsista tai lapsista ylipäätään.

Vierailija
85/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rakennusalaa tarkoittaa pika koulutus, jälleen kaikkea kivaa miehille ja muille ei. Vai olisiko idea työntää myös naiset ja mummot raksa kurssille. 

Miksei naisia raksakursseille?

Naisia on paljon rakennusalalla (työttöminä). Miehiä on paljon hoiva-alalla (enenevässä määrin kasvava työttömyys). Antakaapa menkää töihin -huutelijat suuressa viisaudessanne ihan oikeita vinkkejä. Nuo uudelleenkouluttautumiset ovat menneiden aikojen lumia. Kaivautukaa ulos pehmeistä pesistänne ja astukaa tähän raakaan aikaan ja maailmaan.

Vierailija
86/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseenpyyhinnän pikakurssi ja vanhainkotiin hoiva-avustajaksi?

Vierailija
87/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpajalla voi myös oppia mikä on päivä ja miten herätään. Samoja taitoja kuin päiväkodissa. Oletus kaikki tieto ja taidot unohdettu. 

Tätä "päivärytmi pitää saada kuntoon" -mantraa minullekin on hoettu, mutta nämä hokijat eivät ole koskaan kysyneet minulta, millainen päivärytmi minulla on työttömänä ollessani.

Minä kyllä pääsen vaikka aamu viideksi töihin, jos saan töitä, joita osaan tehdä ja siitä maksetaan asianmukainen palkka. Voisi näillä työkkärin elämäntapafanaatikoilla olla tekemätön paikka.

Mulle yhellä 4kk työttömyysjaksolla te-mummo normitti puhelimessa unirytmistä. Tiesin heti ettei ole edes lukenut mun perustietojakaan.

- 23 vuotta kolmivuoroa oli alla, joista 4 viimeistä vuotta yökkönä -

Vierailija
88/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle jäänyt kaveri käy myös päiväkodissa töissä, kun ei sinne saada pätevää henkilökuntaa ja työntekijöistä on kova pula. Töitä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä. Koulutusta ei hänelläkään ole alalle mutta eläke ei riitä elämiseen ennenkuin saa kaksion myytyä ja pienempään vaihdettua. Auton myi jo.

Vierailija
89/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä näennäistoimia. Minäkin jouduin korkeakoulutettuna ja vuosien työuran jälkeen jonkin pitkän kyselyn täyttämään, vaikka sanoin että syy työttömyyteen oli puhtaasti alanvaihto. Täti kyseli muistanko peseytyä, uskallanko käydä yksin kaupassa, tarvitsenko tukea siivoukseen, poistunko asunnosta yms. Nyt olen lääkiksessä. 

Vierailija
90/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se koulutus hyödyttää jos ei ole työpaikkoja?

Suomen valtion pitäisi tähdätä siihen miten saadaan lisää työpaikkoja. Helpotetaan palkkaamista ja annetaan esim ekat 6kk maksuhelpotuksia yrityksille jotka palkkaavat työttömiä. Jos on palveluksessa vielä vuoden päästä, saa jonkin muun huojennuksen esim. veroissa. Valtio jopa säästäisi tuossa koska ei olisi työttömyysmenoja, ei tulisi asumistukea jne.

Kotimaan kulutus nousuun eli kunnon palkankorotukse, suojaosa takaisin jne.

Vierailija
91/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatillisen perustutkinnon voi tehdä puolessa vuodessa, jos ei tarvitse suorittaa yleissivistäviä opintoja, ja on riittävästi opetusvälineitä ja päteviä opettajia.

Nykyisistä 3 vuoden ammatillisista perusopinnoista 25% menee yleissivistäviin opintoihin, ja 65% menee odottamiseen, kun ei välineitä riitä kaikille, ja opettajalla on yli 20 opiskelijaa ohjattavanaan, ja lisäksi muita tehtäviä.

Ei voi. Ei minun hiuksiani leikkaa eikä värjää puolenvuoden koulutuksella yksikään kampaaja. Eikä sähköasennuksia talooni tule tekemään yksikään puoli vuotta koulutettu. Äitiäni tai lastani ei hoida puoli vuotta koulutettu perushoitaja. Hiukan on ylimielinen suhtautumisesi ammattiopintoihin. 

Vierailija
92/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien kouluttajat vantaallakin ovat kokoomuslaisten yrittäjien palkoilla. Satonen vain järjestää 100 000 koulutettavaa. Taitaa olla Orpln Turuntunnin juna hankkeen ratatyöntekijöille tarkoitettu koulutus.

Vierailija
93/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä mummot, mutta naiset voivat ihan hyvin mennä raksalle töihin.

Mistä ajattelit löytyvän raksatyömaan😂ala on syvässä lamassa

Vierailija
94/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä mummot, mutta naiset voivat ihan hyvin mennä raksalle töihin.

Mistä ajattelit löytyvän raksatyömaan😂ala on syvässä lamassa

Junaradan tekemisestä turku helsinki.

Vierailija
95/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja millähän rahalla työtön kouluttautuu kun työttömyyskorvauksella ei voi opiskella

Pääset päiväkotiavustajaksi, lastentarhanopettaja pirkkomaarit kysyy että, nonii onhan sinulla älypuhelin😅

Vierailija
96/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäpiirille yhtä tutut kuin epäpätevät konsultit pääsivät jälleen hillopurkille rahastamaan veronmaksajia nollakoulutuksella.  Näistä pienistä puroista muodostuu Suomen krooninen alijäämä.

Vierailija
97/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tulee olemaan ammatillisia opintoja, joihin varmaan ihan oikeasti valitaan ns potentiaalsiet ja  kenelle nyt mikäkin sopii.  Ei sinne mitään rapajuoppoa oteta / laiteta asiakaspalvelun perusteisiin tai vastaavaa.

Loistava idea! 

Kumpa olisi noin mutta tuskin turha toivo. Olen päihteetön ja Vantaa tarjoaa vain rapajuopppo työpajaa jossa pitäisi olla sellaisten kanssa ja opetella taitoja jotka osaa 5v. Hyvä jos laatu paranee mutta epäilen. Lähinnä levitelty käsiä, muuta tarjottavaa ei ole ollut. Kadun alueelle muuttoa. 

Vantaa on todella hanurista

Vierailija
98/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan myyjän ammatti tai sorttiaseman tavaran kantajan koulutus, Vantaalla kun kierrätyskeskukset ottavat noita työkkäriläisiä 9€ määräaikaisiin "päivätöihin".

Kierrätyskeskuksesta luteet bonuksena kotiin

Vierailija
99/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla työpaikkoja avoinna 633 kpl, veikkaisin että työttömiä on aika paljon enemmän. Mihin siis meinaavat mennä kaikki töihin kurssien jälkeen?

Tallinnaan

Vierailija
100/140 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän vaikka trukki- ja bussikuskiksi ja lentonkentän toimintaan avustavaksi onnistu kouluttaa, kuten tuo Vantaan oppilaitos mm tekee.

Pohjaosaamista on kuitenkin monilla

Kyllä nuo oppii kaikki, vaikka viikon etä kurssilla.  

Kellään ei oo varaa lennellä enää kohta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän