Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaa aloittaa työttömien koulutukset!

Vierailija
05.01.2025 |

Koulutusten pituus on 2 vko - 6 kk ja siinä ajassa pitäisi siis saada ammattipätevyys ja osaaminen ja heti töihin. Mielenkiinnolla odotan, minkä ammatin saa 2 viikossa ja miten työnantajat tähän osaamiseen suhtautuvat, saako palkkaa saman verran kuin vaikka 4 vuodessa tutkinnon suorittanut.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun tämä koulutus ei tuota niitä työpaikkoja, joita tarvittaisiin työttömien työllistämiseen. Koulutuksessa ollasn pois työttömyystilastoista joten tämä näennäisesti patsntaa tilannetta.

Vierailija
22/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisen perustutkinnon voi tehdä puolessa vuodessa, jos ei tarvitse suorittaa yleissivistäviä opintoja, ja on riittävästi opetusvälineitä ja päteviä opettajia.

Nykyisistä 3 vuoden ammatillisista perusopinnoista 25% menee yleissivistäviin opintoihin, ja 65% menee odottamiseen, kun ei välineitä riitä kaikille, ja opettajalla on yli 20 opiskelijaa ohjattavanaan, ja lisäksi muita tehtäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kahden päivän kurssilla, jossa opetettiin käyttämään tietokonetta. Lopussa lähetettiin opettajalle sähköposti. Olisin voinut tehdä sen minuutissa. Olen koodari.

Vierailija
24/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä Suomalaisia (ite myös) vois palkata oppaiksi ja perehdyttäjiksi maahanmuuttajille. Jokaiselle oma henkilökohtainen opas. Hengailla päivät siellä kulttuurien kehdossa etelässä ja asua samassa kämpässä. Välillä käyä uimassa yms. Integroituminen onnistuu 100 varmasti  (OLEN NERO) kun keksin tämän. Ratkaisu ongelmiin. Palkka vaan kohilleen

Vierailija
25/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä vaikka bussikuskiksi ja tehdä pelkkää yövuoroa jos saisin siihen sellaisen murtovarman ajurikopin ettei roadmänit pistä heti heilumaan.

Vierailija
26/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tarkoittaa työpaja tai invalidikurssille, sellaista on jo ehdotettu. Ja nyt taisi poistua kulukorvaus eli Hsl lippu siihen vielä itse maksettava? Mutta kun koulutus ilmaista sitä tarjotaan. Karsea vaihtoehdot olleet tarjolla terveille, juuri Vantaalla. Vantaalla on sellainen oletus että jokainen työtön on omaa syytä työtön ja päihde hemmo/sairas, vaikka ei olisi.

Vierailija
27/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpajalla voi myös oppia mikä on päivä ja miten herätään. Samoja taitoja kuin päiväkodissa. Oletus kaikki tieto ja taidot unohdettu. 

Tätä "päivärytmi pitää saada kuntoon" -mantraa minullekin on hoettu, mutta nämä hokijat eivät ole koskaan kysyneet minulta, millainen päivärytmi minulla on työttömänä ollessani.

Minä kyllä pääsen vaikka aamu viideksi töihin, jos saan töitä, joita osaan tehdä ja siitä maksetaan asianmukainen palkka. Voisi näillä työkkärin elämäntapafanaatikoilla olla tekemätön paikka.

Vierailija
28/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tarkoittaa työpaja tai invalidikurssille, sellaista on jo ehdotettu. Ja nyt taisi poistua kulukorvaus eli Hsl lippu siihen vielä itse maksettava? Mutta kun koulutus ilmaista sitä tarjotaan. Karsea vaihtoehdot olleet tarjolla terveille, juuri Vantaalla. Vantaalla on sellainen oletus että jokainen työtön on omaa syytä työtön ja päihde hemmo/sairas, vaikka ei olisi.

Ei poistunut kulukorvaus, vaan työttömyyspäivärahan korotusosa.

Jos kulukorvaus loppuu, minun on ihan pakko ilmoittaa koululle, että olen paikalla vain silloin, kun siellä on sellainen opettaja, joka oikeasti osaa ja kerkeää minua opettamaan. Jo päivärahan korotusosan poistuminen tekee sen, että halvemmaksi tulisi jäädä kotiin.

Vierailija
29/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä Suomalaisia (ite myös) vois palkata oppaiksi ja perehdyttäjiksi maahanmuuttajille. Jokaiselle oma henkilökohtainen opas. Hengailla päivät siellä kulttuurien kehdossa etelässä ja asua samassa kämpässä. Välillä käyä uimassa yms. Integroituminen onnistuu 100 varmasti  (OLEN NERO) kun keksin tämän. Ratkaisu ongelmiin. Palkka vaan kohilleen

Tuollaista on jo. Tarkoitatko että kaikki nuoret työttömät naiset opastamaan maahan tulleita miehiä ja maksaa miehen elatus +ja ottaa siitä mies joka ei ole edes ala astetta käynyt ? Loistava idea sinulle, ei muille. Jos asuu kimppakämpässä niin siitä kela rankaisee on puoliso jonka tulot yhteinen ruokakunta eli jos esim. nainen työssä hän maksaa toisen elatuksen koska tienaa ja asuu samassa. Eli laskee puolisoksi huonekaveri, ei kannata koskaan sellainen ellei ole aito puoliso, joka haluaa elättää. Kela ei mitään kimppa asumista  tue. 

Vierailija
30/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rakennusalaa tarkoittaa pika koulutus, jälleen kaikkea kivaa miehille ja muille ei. Vai olisiko idea työntää myös naiset ja mummot raksa kurssille. 

Ei ehkä mummot, mutta naiset voivat ihan hyvin mennä raksalle töihin.

Mummotkin ovat naisia. Oletko taas humalassa?

Suurin osa naisista on psyyykkisesti liian sairaita työelämään.

Vierailija
31/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun tämä koulutus ei tuota niitä työpaikkoja, joita tarvittaisiin työttömien työllistämiseen. Koulutuksessa ollasn pois työttömyystilastoista joten tämä näennäisesti patsntaa tilannetta.

Jos osallistuu työpajalle samalla tukee sosiaalitoimistoa, sillä että työllistää heitä noiden kurssien ohjaajiksi. Osa sossuista soittelee ja tarjoaa noita te-toimistoille. 

Vierailija
32/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee olemaan ammatillisia opintoja, joihin varmaan ihan oikeasti valitaan ns potentiaalsiet ja  kenelle nyt mikäkin sopii.  Ei sinne mitään rapajuoppoa oteta / laiteta asiakaspalvelun perusteisiin tai vastaavaa.

Loistava idea! 

Vierailija
33/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rakennusalaa tarkoittaa pika koulutus, jälleen kaikkea kivaa miehille ja muille ei. Vai olisiko idea työntää myös naiset ja mummot raksa kurssille. 

Ei ehkä mummot, mutta naiset voivat ihan hyvin mennä raksalle töihin.

Mummotkin ovat naisia. Oletko taas humalassa?

Suurin osa naisista on psyyykkisesti liian sairaita työelämään.

Oletko naisvihaaja vai pyöritko jollain tukipiste ostarilla.Tässä piti keskustella aiheesta mitä koulutusta Vantaa tarjoaa. 

Vierailija
34/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa työkkärin "koulutusten" jatkeelta. Yksi päivä teoriaa ja loput viikot kuurataan paikallisen vanhainkodin lattioita tai hyllytetään tavaraa kaupassa "työharjoittelijan" nimikkeellä.

Sitten kortistoon ja taas uudestaan "koulutuksiin". Rinse and repeat.

Vierailija
35/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tulee olemaan ammatillisia opintoja, joihin varmaan ihan oikeasti valitaan ns potentiaalsiet ja  kenelle nyt mikäkin sopii.  Ei sinne mitään rapajuoppoa oteta / laiteta asiakaspalvelun perusteisiin tai vastaavaa.

Loistava idea! 

Kumpa olisi noin mutta tuskin turha toivo. Olen päihteetön ja Vantaa tarjoaa vain rapajuopppo työpajaa jossa pitäisi olla sellaisten kanssa ja opetella taitoja jotka osaa 5v. Hyvä jos laatu paranee mutta epäilen. Lähinnä levitelty käsiä, muuta tarjottavaa ei ole ollut. Kadun alueelle muuttoa. 

Vierailija
36/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippukoodareita tulee kun on pari viikkoa työkkärin kurssilla pelattu pasianssia.

Vierailija
37/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myyjän ammatti tai sorttiaseman tavaran kantajan koulutus, Vantaalla kun kierrätyskeskukset ottavat noita työkkäriläisiä 9€ määräaikaisiin "päivätöihin".

Vierailija
38/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suurin osa naisista on fyysisesti ja henkisesti liian heikkoja raksahommiin. Olet oikeassa siinä.

Siksi ne menee hoitoalalle nostelemaan itseään painavampia miehiä ja ottamaan niistä koppia kun henkisesti heikkoina pyörtyilevät esim synnytyksissä. Olet oikeassa siinä.

Heh heh! Naiset ovat todella heikkoja miehiin verrattuna. Miehet ovat kaikessa naisia PALJON parempia. Sen sinä tiedät itsekin mutta humalatilasi takia uhoat taas.

Peräkammarin uuno ilmiannettu taas.

Vierailija
39/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssia ei viimeksi itse saanut valita, ensin ehdotettu askartelu kurssia Te-toimistolla ja se tuli täyteen muista. Olisin osallistunut. Sitten toinen oli rapajuoppo kurssi jossa tietysti tilaa. Ja vieressä asema ja ostari joissa päihteet on ruokaa yleisempiä nyt. Toivon pois muuttoa joka päivä. Tunnen asuvani Manalassa. 

Vierailija
40/140 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koulutukset pitäisi olla palkattomana yritysten tai järjestöjen järjestämiä, ja mahdollisuus hyvillä sitten jatkaa oikeissa palkkatöissä kyseissä paikassa. Ei tämmöistä, että joku yhtä ulapalla nykypäivän vaatimuksista tulee opettamaan tietokoneen käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan