Mitä roolia olet esittänyt tiernapojissa?
Herodes, Murjaanien kuningas, Knihti vai Mänkki?
Miten meni niinkuin omasta mielestäsi?
Kommentit (14)
Knihtiä ja Murjaania olen esittänyt muutaman kerran.
Kertaakaan murjaanina ollessani ei kasvojani värjätty rasitiseksi "black faceksi". Pään yli vedettiin musta naisten nylon-sukka, kuin 80-luvun pankkirosvoilla. Silmiä toimittivat halkaistun pingispallon puolikkaat, joihin oli mustalla tussilla piirretty valkuaisten keskelle mustat mulkuaiset.
Ainakin murjaanien kuningasta. Ei menisi enää 2020-luvulla läpi ne blackface-viritykset, mutta ysärillä kukaan ei paheksunut. Oon tainnut olla myös knihti.
En mitään, meidän koulussa musiikkiluokka esitti tiernapojat ja oli yleensä tyttöjä kun nuo roolit esitti.
Olin kuningas Herodes. Murjaanien kuninkaalla oli mustat sukkahousut päässä ja jalkaosat kierretty sykeröiksi korville. Olimme kaikki tyttöjä. N65
Vierailija kirjoitti:
Knihtiä ja Murjaania olen esittänyt muutaman kerran.
Kertaakaan murjaanina ollessani ei kasvojani värjätty rasitiseksi "black faceksi". Pään yli vedettiin musta naisten nylon-sukka, kuin 80-luvun pankkirosvoilla. Silmiä toimittivat halkaistun pingispallon puolikkaat, joihin oli mustalla tussilla piirretty valkuaisten keskelle mustat mulkuaiset.
Noin mekin tehtiin. Eipä se sen korrektimmalta tänä päivänä tunnu kuin naaman mustaaminenkaan, eikä naamaa kyllä jätetty mustaamatta rasismin välttämisen takia vaan ihan käytännön syistä 😬
Vierailija kirjoitti:
Tähtipoikaa
Mänkki <3
Murjaanien kuningasta, ja hyvin meni ja kivaa oli ja rahaa tuli.
Tiernapoikia pitää tulkita draaman kaaren kannalta:
Kuningas Herodes kuvataaan sadistiseksi diktaattoriksi, joka käskee SS-tyyppisen knihtinsä menemään, tappamaan ja virtaanheittämään kaikki alle kolmevuotiaat poikalapset.
Murjaanien kuningas esitetään hyviksenä, joka ei kuitenkaan pysty fyysisesti vastustamaan Knihtiä, vaan joutuu alistumaan Herodekselle polovillensa. Vähän niinkuin Roadmanit nuolettavat merkkilenkkareitaan Espoon kermaperseisillä nuorisojupeilla.
Murjaanein kuningas. Meni ihan hyvin.