Mihin sairauteen viittaa "aivosumu"
Hahmotuksen kanssa on ollut ongelmia koko elämän, esimerkiksi kartat, luvut tai sanalliset ohjeet on olleet aina jotenkin hankalia käsittää. Nyt kuitenkin viimeaikoina alkanut pahentua nämä kaikki ihan uusiin mittoihin.
Kirjoittelen työssäni asiakkaan sanelemana puhelinnumeroita päivittäin ylös koneelle. Nyt olen välillä joutunut ihan keskittymään että löydän ruudulta oikeat numerot, vaikka ne mulle ihan äidinkielelläni ääneen luetellaan. Lyhyetkin numerosarjat salasanoissa on hankala muistaa (5 numeroa) Sanalliset ohjeet olen joutunut kirjaamaan paperille ylös kohta kohdalta, jotta muistan ja tajuan ne vartin kuluttua.
Olen 31v. Kellään kokemusta?
Kommentit (40)
Dissosiaatiohäiriöön voi liittyä kuvaamasi oireet.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Siksi kysyin kokemuksia, en diagnooseja. Ap
Eli haluat yhtä monta erilaista kokemusta kuin löytyy palstalta kävijöitä? Miten kuvittelet tämän sinua auttavan?
Tarkkaavaisuushäiriöon kuuluu usein huono kuulomuisti
Kiitos osallistumisestasi keskusteluun, se oli turhaa
Uupumusoireena oli aivosumua.
Kuormitus ja stressi kuten jännityskin ja aivan kaikki paineistus pahentaa joten keskittymiskyky saattaa heikentyä ja herpaantua herkästi näidenkin takia. Aina kyseessä ei ole siis varsinainen aivosumu vaan kuormitustekijät.
Tarkkuutta ainakin ja taukoja tekemiseen, uni ja ruoka yms ja jos tuntuu ettei työnteosta tule mitään niin mene työterveyteen. Kuormitus saattaa alkaa käymään voimillekin ja alkaa joskus väsymäänkin.
Aivosumu nyt on sellainen tekosyy saikulle, kun lääkäri ei löydä mitään oikeita sairautta. Ennenvanhaan se oli migreeni, mut nykyään se ei käy kun siihen on lääkkeet.
1. Huono lukunäkö
2. Lukihäiriö
3. Keskittymishäiriö.
Muut kommentit ovat trollaamista ihan varmasti.
Pullukoitten tekosyy hakea saikkua. Kun muut tekosyyt on jo käytetty.
Vierailija kirjoitti:
1. Huono lukunäkö
2. Lukihäiriö
3. Keskittymishäiriö.
Muut kommentit ovat trollaamista ihan varmasti.
Ps. Itsellä on ollut vastaavia kokemuksia, mutta niihinkin löytyy ratkaisu.
Fibromyalgia aiheuttaa itselleni aivosumua, muiden oireiden lisäksi.
Ylipaino ja ylipainon aiheuttama uniapnea.
Sairaus on nimeltään tunteiden sokaisema järki ja älykkyys
Idahon opiskelijanelikon murhasta epäilty on kertonut kärsivänsä mm. aivosumusta.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja ylipainon aiheuttama uniapnea.
Uniapneaa voi olla hoikillakin! Itselläni on vaikea-asteinen uniapnea, joka on pilannut elämääni ihan tarpeeksi ja vaikeuttaa jatkossakin. En siis millään ikinä pääse eroon tästä sairaudesta, se on mun paskin kaveri! Onneksi apnealaite jonkin verran poistaa usvaa aivoista ettei sentään ihan sumussa aivotoiminta ole verrattuna siihen jos ei olisi sitä laitetta.
Diabetes ja heittelevät verensokerit
Juu. Siksi kysyin kokemuksia, en diagnooseja. Ap