Dingo elokuva oli surullinen tarina
Kertoi lähinnä neumannin vaikeasta isä suhteesta ja hänen omasta ylimielisyydestään...onkohan todenperäinen tarina?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Neumann ei näytellyt itse tuossa pääosaa?
Ai n. 25-vuotiasta nyt n.60-vuotiaana? Mutta olethan trolli ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasse Norres kommentoi, että hänestä tehtiin elokuvassa pahis vaikka tosiasiassa piti kovasti bändin puolia. Elokuva ei aina vastaa todellisuutta. Samanlainen juttu aikanaan Matti Nykäsestä kertovassa elokuvassa. Siinäkin Mike Sierrasta tehtiin häikälemätön hyväksikäyttäjä.
Eikö Sierra ollut juuri sellainen?
Nykäsen mukaan Sierra ei ollut koskaan hänen managerinsa vaikka hänet siinä roolissa elokuvassa esitetään. Muutenkin hänen roolinsa oli elokuvassa vahvasti väritetty.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/matti-nykasen-ja-viime-vuonna-meneh…
Vierailija kirjoitti:
Oisko elokuvan nimeksi sopinut paremmin Nipa tai Neumann. En ole vielä katsonut. Mutta ajattelin katsoa kun Dingo-fani aikoinaan olin.
Valitettavasti olisi. Olin pettynyt, että edes tässä elokuvassa ei annettu minkäänlaista arvostusta muulle bändille. Quupan nimeä ei edes mainittu kuin lopputeksteissä, ja elokuvan jälkeen sai googletta bändin muidenkin jäsenten nimet. Näyttelijät olivat hyviä, ja elokuvakin ihan hyvä, mutta kyllä muutkin bändin jäsenet olisivat ansainneet arvostusta edes tässä elokuvassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasse Norres kommentoi, että hänestä tehtiin elokuvassa pahis vaikka tosiasiassa piti kovasti bändin puolia. Elokuva ei aina vastaa todellisuutta. Samanlainen juttu aikanaan Matti Nykäsestä kertovassa elokuvassa. Siinäkin Mike Sierrasta tehtiin häikälemätön hyväksikäyttäjä.
Eikö Sierra ollut juuri sellainen?
Nykäsen mukaan Sierra ei ollut koskaan hänen managerinsa vaikka hänet siinä roolissa elokuvassa esitetään. Muutenkin hänen roolinsa oli elokuvassa vahvasti väritetty.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/matti-nykasen-ja-viime-vuonna-meneh…
Muistaakseni seiskassa oli joskus juttu että Mike Sierra oli nähty elokuvissa katsomassa Matti elokuvaa ja oli naureskellut hyväntuulisesti elokuva hahmolleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko elokuvan nimeksi sopinut paremmin Nipa tai Neumann. En ole vielä katsonut. Mutta ajattelin katsoa kun Dingo-fani aikoinaan olin.
Valitettavasti olisi. Olin pettynyt, että edes tässä elokuvassa ei annettu minkäänlaista arvostusta muulle bändille. Quupan nimeä ei edes mainittu kuin lopputeksteissä, ja elokuvan jälkeen sai googletta bändin muidenkin jäsenten nimet. Näyttelijät olivat hyviä, ja elokuvakin ihan hyvä, mutta kyllä muutkin bändin jäsenet olisivat ansainneet arvostusta edes tässä elokuvassa
Toisaalta elokuvan nimihän on Levoton tuhkimo, ja eikö se nimenomaan kerro Nipan elämästä. Ei kai sen ole missään välissä väitettykään olevan varsinainen dingo-leffa
Elokuvasta pidin muuten, mutta se loppui kesken. Olin Dingo-fani vasta siinä toisessa aallossa, ja tämä elokuva katkesi siihen 80-luvun huippusuosion aikaan. Juu, ei ollut dokumentaarinen, mutta silti tuntui että miten tämä nyt jo loppui. Quuppa-fanina minäkin olin pettynyt ettei hän saanut edes mainintaa, vaikka roolihahmo sentään jonkun lauseen puhuikin.
Liian päälleliimatulta tuntui se kun lopussa näytettiin Neumannin lapsia. Ymmärrän että se oli vertauksena hänen omaan lapsuuteensa, mutta aikamoisella pikakelauksella se loppu meni. Tuli ero ja sitten oltiinkin jo vuosikymmeniä edellä ja lapsia jostain tupsahtanut.
Norreksen hahmo oli minusta hyvä ja mielestäni hänestä sai sen kuvan, että tykkäsi bändistä eikä ollut mikään kieroilija.
Minusta elokuva oli oikein hyvin rajattu. Se kuvasi hienosti yhden ajanjakson. Ja toki pitää muistaa, että kyseessä on fiktiivinen teos.
Ylen ohjelma https://areena.yle.fi/1-72630190 kertoo hyvin elokuvan taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta elokuva oli oikein hyvin rajattu. Se kuvasi hienosti yhden ajanjakson. Ja toki pitää muistaa, että kyseessä on fiktiivinen teos.
Ylen ohjelma https://areena.yle.fi/1-72630190 kertoo hyvin elokuvan taustaa.
Ei kuvannut yhtä ajanjaksoa. Näytettiin Neumannin lapsuutta sekä myös elämää vuosikymmenten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan totta että raha asiat olivat noin huonoin hoidettu
miten niin huonosti?
huonoa rahankäyttöä on se ettei käytä rahojaan ja kuollessa jää miljoonia tilille.
Vierailija kirjoitti:
Se tarina sekoittaa faktaa ja fiktiota. Ei ole itkun arvoinen
Neumann on itse sanonut, että 99% elokuvan tapahtumista pitää paikkansa.
Tuohon aikaan mitään kirjoituksia ollut isäsuhteesta vaikka skandaalilehtiä olisi varmaan kovasti kiinnostanut?
Sen olisi voinut lyhyesti tuoda esiin, kuka lasten äiti on ja mistä ja milloin tupsahti Nipan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Neumann ei näytellyt itse tuossa pääosaa?
Ai n. 25-vuotiasta nyt n.60-vuotiaana? Mutta olethan trolli ?
Mutta elossa on. Kyllähän noita näyttelijöitä vanhennetaan ja nuorennetaan elokuvissa digitaalisesti nykyään ihan yleisesti. Ei tarvitse haukkua minua tyhmäksi jos ajattelen laajaalisemmin kuin ihmiset keskimäärin...
Mäkin olisin toivonut vähän erilaista ja laajempaa näkövinkkeliä, mutta tuo Neumanniin keskittyminen oli ilmeisen selkeä valinta. Uutta mulle oli Even lähdön syy. Olin ala-asteella Dingon huippuvuosina ja luin ahkerasti Suosikkia ja OK:ta, mutta en ainakaan muista, että Even vaihtumista Pepeen olisi erityisemmin ruodittu... ehkä sitten olen vain unohtanut. Ja eivätkö Neumann ja Marika eronneet vasta vuosia myöhemmin? Leffassa ero oli dramaattisesti yhdistetty Dingon kaatumisen aikoihin.
Siinä alussa kun on katsomassa isäänsä, näytti olevan oikea Neumann siinä roolissa, muttei ilmeisesti sittenkään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Oli se