Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on pahempi

Vierailija
05.01.2025 |

Yksityishenkilö maksaa laskut toistuvasti myöhässä vai Kela maksaa toistuvasti myöhässä etuisuuksia, jolloin henkilön ns. palkka myöhästyy ja laskujen maksut myöhästyy?

Vaikka henkilö maksaisi myöhässä ihan omaa tyhmyyttään tai laiskuuttaan ei kai siitä tarvitse vielä lisärangaista niin, että se Kelakin maksaa myöhässä ja rikkoo siis lakia? Ei yksityishenkilön laskujen myöhässä maksaminn ole lain rikkommista ja väitän, että aiheuttaaa pienempää haittaa laskuttajalle, mitä Kelan tukien viivästyminen aiheuttaa asiakkaalle. 

Sherlock aika eri asioita  nuo ovat. 

Itselleni sattunut niin, että olen lähettänyt tt tuen hakemuksen vaikka 3. päivä. No hyvä, päätös pitäisi olla reippaasti ennen 15. päivä valmis. Vaikka olen lähettänyt pyydetyt liitteet pyydettyyn ajankohtaan mennessä esim. pyydetty 11. mennessä ja lähetetty 10. päivä, on 10. päivä ilmestynyt teksi että toimita liitteet, siis samat 15. päivä, jolloin päätös siirtyykin 20. päiväksi tai vielä myöhempään.

Kun tuo on tapahtunut samalle hakijalle juuri noin ja useamman kerran, vaikuttaa hieman oudolta sattumalta? EI kai Kela vain opeta näin jo valmiiksi hankalassa tilanteessa olevaa ajoissa olemisesta tuollaisilla tahallisilla viivästyksillä. Kyse ihmisen omista rahoista, jotka siis kuuluu hänelle lakisääteisesti joku tietty päivä. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tuollaisista armopaloista vikise. No summa voi olla nelinumeroinen. Päättele itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi