Dingo elokuva oli surullinen tarina
Kertoi lähinnä neumannin vaikeasta isä suhteesta ja hänen omasta ylimielisyydestään...onkohan todenperäinen tarina?
Kommentit (38)
Hyvä elokuva, mutta surullinen tosiaan.
Olikohan totta että raha asiat olivat noin huonoin hoidettu
Mäkin yllätyin, että tarina oli sellainen. Elokuva sinänsä ei ole mikään viiden tähden pläjäys, mutta se silti merkittävä kulttuurihistoriallisesti. Pari kertaa tälläkin paatuneella tuli kyyneleet silmiin.
Olin Dingo-fani 7-8 -vuotiaana ja leffa oli ihana nostalginen matka siihen aikaan. Nyt näin asiat ja sen ajan aikuisen näkökulmasta, mikä oli mielenkiintoista.
Olin myös positiivisesti yllättynyt, että leffassa oli aitoa arkistomateriaalia Dingo-ajoista, keikoilta ja keikkapusseista.
Miksi Neumann ei näytellyt itse tuossa pääosaa?
Vierailija kirjoitti:
On ainakin kolmekymmentä kiloa liian tukeva ja liian vanha myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei se osaa näytellä...
Lasse Norres kommentoi, että hänestä tehtiin elokuvassa pahis vaikka tosiasiassa piti kovasti bändin puolia. Elokuva ei aina vastaa todellisuutta. Samanlainen juttu aikanaan Matti Nykäsestä kertovassa elokuvassa. Siinäkin Mike Sierrasta tehtiin häikälemätön hyväksikäyttäjä.
Tästähän on sanottu, että leffa sisältää faktaa ja fiktiota. En ymmärrä tällaista genreä ollenkaan. Kuka haluaa omalla nimellään leffan, johon sitten joku keksii jotain satuja?! Ja kukaan ei tiedä, mikä on totta ja mikä tarua.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän on sanottu, että leffa sisältää faktaa ja fiktiota. En ymmärrä tällaista genreä ollenkaan. Kuka haluaa omalla nimellään leffan, johon sitten joku keksii jotain satuja?! Ja kukaan ei tiedä, mikä on totta ja mikä tarua.
No olin nuori Dingon aikaan, kuspiä tuo Neumann oli niin kuin on vieläkin
Vierailija kirjoitti:
Lasse Norres kommentoi, että hänestä tehtiin elokuvassa pahis vaikka tosiasiassa piti kovasti bändin puolia. Elokuva ei aina vastaa todellisuutta. Samanlainen juttu aikanaan Matti Nykäsestä kertovassa elokuvassa. Siinäkin Mike Sierrasta tehtiin häikälemätön hyväksikäyttäjä.
Eikö Sierra ollut juuri sellainen?
Dingo tuli, oli ja meni. Nyt on uutta hyvää räppiä kuultavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olin nuori Dingon aikaan, kuspiä tuo Neumann oli niin kuin on vieläkin
Mistä sinä sen muka tiedät?
Oisko elokuvan nimeksi sopinut paremmin Nipa tai Neumann. En ole vielä katsonut. Mutta ajattelin katsoa kun Dingo-fani aikoinaan olin.
Ajanjakso huipulla on tuntunut jotenkin pidemmältä, mitä se sitten oikeasti olikaan, pari-kolme vuotta. Se valkeni itselle paremmin leffan myötä. Olin 10v vuonna -84.
Vierailija kirjoitti:
Dingo tuli, oli ja meni. Nyt on uutta hyvää räppiä kuultavana.
En ole innokkaimpia Dingo-faneja, mutta mieluummin kuuntelen Dingoa, kuin räppiä.
Elokuvateatterissa oli eilen peräti 12 maksanutta
Pertti ei ole ylimielinen mies. Hän on mukava ihminen. Tunnen hänet.
Oliko hyvä?