Onko olemassa ihmisiä, jotka inhoavat peseytymistä?
Minusta se on ihanimpia asioita elämässä. Lämmin suihku ja puhtaan tuoksuinen pesuaine <3
Kommentit (100)
Pidän itse peseytymisestä, mutta ikää on tullut niin paljon, että suihkusta on tullut vain yksi rutiini lisää, imuroimisen ja muun siivouksen ja ruuanlaiton lisänä.
Eli siitä on tullut tylsää. Pitäisi kai pistää kylpyhuone täyteen kynttilöitä ja pistää musiikki soimaan, että saisi vaihtelua.
Minä inhoan. En pidä vedestä, en nihkeästä ihosta enkä myöskään suihkun jälkeisestä kylmyydestä. Peseydyn kyllä päivittäin, mutta kivaa se ei ole.
Lapsena vihasin, koska meillä oli viileää vettä ja jääkylmä pesuhuone. Hoitajana tiedän vanhusten inhoavan pesupäiviä, yleensä hekin vetoavat kylmyyteen. Todennäköisesti kyllä itsekin inhoaisin, ellen itse kykenisi enää itseäni pesemään vaan sen tekisi joku toinen.
Mulla oli myös ex joka vältteli peseytymistä viimeiseen asti, mutta vaikutti että hän ei vain käsittänyt haisevansa ja että ihmisen on aiheellista peseytyä päivittäin.
Brad Pitt ei kuulemma pidä peseytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sitä, kun tulee vilu ilman vaatteita. Inhoan sitä tunnetta kun iho kastuu. Ja inhoan sitä kun on tottunut suihkuun, niin tulee taas uudelleen vilu kun suihku loppuu. Ja pyyhekin tuntuu karhealta ihoa vasten.
Käyn kyllä suihkussa joka työpäivä.
Autisti.
Yhtä hyvin voiolla erityisherkkä, niistä ei vain pidetä samallatavoin meteliä koska kommunikointi sujuu muiden kanssa eikä kiinnosta ketään toisten vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusta päätellen on.
Välillä tulee vastaan näitä limahiuksia, joiden kokonaisvaltainen paha haju saa melkein oksentamaan.
En ole koskaan nokkaani tunkenut niin lähelle vieraita ihmisiä, että heidän hajunsa häiritsisi.
Eikä esim. omia kuivia hiuksiani tarvitse pestä kuin noin kahdesti viikossa. Elämässä on muutakain tekemistä kuin viettää siitä monta tuntia päivässä itsensä sutimiseen.
Ei sitä nokkaa tarvitse hirveän lähelle työntää, jos toinen on kunnolla likainen. Jotkut haistaa jo parin metrin päästä, ja likaisimmat jo kaukaa marketin ovelta jos sattuu samaan aikaan asioimaan.
Masentuneet ei yleensä halua / jaksa / välitä.
En mä siitä erityisemmin nauti, pakkopullaa. En myöskään osaa lähteä ovesta ulos hiukset likaisena, joten kerran päivässä käyn suihkussa.
Kaupunkiasunnolla klooripitoinen vesi kuivaa ihon ihan koppuraksi, siinäkin olisi hyvä syy vältellä, toistaseksi olen pärjännyt siellä voidepesulla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena vihasin, koska meillä oli viileää vettä ja jääkylmä pesuhuone. Hoitajana tiedän vanhusten inhoavan pesupäiviä, yleensä hekin vetoavat kylmyyteen. Todennäköisesti kyllä itsekin inhoaisin, ellen itse kykenisi enää itseäni pesemään vaan sen tekisi joku toinen.
Mulla oli myös ex joka vältteli peseytymistä viimeiseen asti, mutta vaikutti että hän ei vain käsittänyt haisevansa ja että ihmisen on aiheellista peseytyä päivittäin.
Kaikkien ei sentään tarvitse peseytyä joka päivä, pelkästään lisääntymisikäisten.
Onhan niitä. Ylellä ja lehdissä ollut juttua metsäsissi-biologista, joka vastaiskuna kapitalistiselle yhteiskunnalle elelee mökissään ilman sähköä ja vettä ja käy pesulla muutaman kerran vuodessa. Oikea lääkärin unelma, jos joku tohtori tämän herran saa potilaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei sentään tarvitse peseytyä joka päivä, pelkästään lisääntymisikäisten.
Jalkoväli sietää kyllä pestä niin kauan kuin henki pihisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää. Palellun suihkuun vsikka käyttäisin tulikuumaa vettä. Jälkeenpäin iho kutisee ja rutistuu, pakko käyttää tuubi rasvaa että kestää olla. Käyn päivittäin suihkussa kun on pakko mennä töihin, mutta lomalla menee helposti pari viikkoa ilman. En myöskään liiku silloin ihmisten ilmoilla, joten ihan sama jos haisee.
Ei ihmekään kun iho kuivuu jos käyttää kuumaa vettä..
Muuten ei siedä mennä suihkuun, kun paleltuu kuoliaaksi.
Neuroretardin pesutilanteet voivat kuitenkin olla haastavia ja kuormittavia. Aistipulmia omaava retardi voi kokea suihkun ikävänä ja pistävänä tunteena iholla. Hyvä vaihtoehto voi olla sadesuihkutoiminto, kylpeminen tai kauhalla veden kaataminen. Retardin kanssa on hyvä miettiä parasta vaihtoehtoa. Retardille pesuaineiden tuoksut voivat olla esteenä peseytymiselle ja silloin kannattaakin ottaa käyttöön hajusteettomia pesuaineita tai valita retardin kanssa
Riippuu olosuhteista. Saunan yhteydessä, kun pesutila sekä keho on lämmin, peseytyminen on ihan mukavaa. Kylmässä pesutilassa, jossa vanhan suihkun lämpötila vaihtelee kylmästä kuumaan, peseytyminen on ihan hirveää.
Inho on turhan jyrkkä sana, mutta en nyt mitenkään erityisesti rakasta suihkussa käyntiä. Toki siellä käyn useamman kerran viikossa (tai no riippuu joskus myös siitä olenko vain kotona vai liikunko kaupungilla), mutta olen siellä tasan sen aikaa mitä huolellinen peseytyminen vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Neuroretardin pesutilanteet voivat kuitenkin olla haastavia ja kuormittavia. Aistipulmia omaava retardi voi kokea suihkun ikävänä ja pistävänä tunteena iholla. Hyvä vaihtoehto voi olla sadesuihkutoiminto, kylpeminen tai kauhalla veden kaataminen. Retardin kanssa on hyvä miettiä parasta vaihtoehtoa. Retardille pesuaineiden tuoksut voivat olla esteenä peseytymiselle ja silloin kannattaakin ottaa käyttöön hajusteettomia pesuaineita tai valita retardin kanssa
Mieluiten retardi, joka ei tuoksu kuin tuoksupilven omaava normo.
Haju on vain yksi ongelma autistien kanssa työskentelemisessä.
Armeijassa kun oltiin rovalla. Kun tultiin sieltä pois niin en ole koskaan nauttinut peseytymisestä niin paljoa. 2 viikkoa paskaisena.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan. En pidä vedestä, en nihkeästä ihosta enkä myöskään suihkun jälkeisestä kylmyydestä. Peseydyn kyllä päivittäin, mutta kivaa se ei ole.
Voi kyynel.
Teini-ihmiset.