Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, että saa alkoholin himon pois? Kauheasti tekisi mieli.

Vierailija
04.01.2025 |

Tekisi mieli juoda viiniä juuri nyt kaksin käsin. 

Pakko kuitenkin olla juomatta mutta mielihalut ottaa päähän. 

Mikä tähän auttaisi? Ruoka ei ole vaihtoehto. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa myös alkoholitonta viiniä.

Vierailija
22/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla 10 päivää kun viimeksi join. En edes pidä mitään tipatonta mutta en vaan voi juoda. Vielä kymmenen päivää niin sitten ostan viiniä.

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon parhaillaan Lidlin alkoholitonta Bavaria -olutta. Kyllä tämä pahimpaan auttaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliteot kertoo riippuvuudesta. Kroppa haluaa lisää. Niitä vastaan sä taistelet lopun aikas, mutta kahden viikon jälkeen alkaa helpottamaan. Tulee niitä himoja senkin jälkeen, mutta vaimeampina ja harvemmin... Riippuen tietty minkä sorttinen juomari olet ollut.  Ne jotka juo vitutukseen, niin saavat taistella päivittäin.

Tsemppiä!

Mä olen jonkun asteinen alkoholisti. Voin olla muutaman viikon juomatta ja sitten jostain syystä pitää se viini hakea. Just olin kaksi kuukautta ilman ja tänään sitten piti se viini hakea. Olen humalanhakuinen juomari. Tuon pullon juon ja pidän hauskaa.

Vierailija
25/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman vitutusta päihteitä ja huumeita käytettäisi tosi vähän. 

Vierailija
26/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle vaimo sanoi että joko lopetan juomisen tai hän lähtee.

Noh, lopetin juomisen mutta tilalle tuli uhkapelit ja maksulliset naiset.

Vaimo on tyytyväinen kun en enää juo.

M48

Sulla mitään vaimoa ole. Tt-tuella ei paljoa uhkapelejä pelata ja maksullisiin naisiin sulla ei ole varaa, mutta aina voi unelmoida. Se on ilmaista. 

Ja vauvalla  oi käydä kertomassa sitten niitä päiväunia totena :D

Vierailija
27/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus.

Vierailija
28/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieliteot kertoo riippuvuudesta. Kroppa haluaa lisää. Niitä vastaan sä taistelet lopun aikas, mutta kahden viikon jälkeen alkaa helpottamaan. Tulee niitä himoja senkin jälkeen, mutta vaimeampina ja harvemmin... Riippuen tietty minkä sorttinen juomari olet ollut.  Ne jotka juo vitutukseen, niin saavat taistella päivittäin.

Tsemppiä!

Mä olen jonkun asteinen alkoholisti. Voin olla muutaman viikon juomatta ja sitten jostain syystä pitää se viini hakea. Just olin kaksi kuukautta ilman ja tänään sitten piti se viini hakea. Olen humalanhakuinen juomari. Tuon pullon juon ja pidän hauskaa.

No on minullakin välillä monta viikkoa väliä. Sitten yleensä juon kerran viikossa, ehkä kaksi. 

Olen minä alkoholisti, en sitä voi kieltää. En kuitenkaan ole varmaan valmis mitään asian eteen tekemään. Eikä minulle mitään perhehaaveitakaan ole, itsekseni elän, joten ihan sama kunhan ei mene siihen että juon useamman kerran viikossa.

Kivaa iltaa. 

Ap 

Vierailija
29/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla 10 päivää kun viimeksi join. En edes pidä mitään tipatonta mutta en vaan voi juoda. Vielä kymmenen päivää niin sitten ostan viiniä.

Ap 

Jos on noin kova himo juomaan, niin kyllä alkoholi on ongelma. Yritä pitää nyt pitempi tauko. Älä ajattele sitä viiniä vaan katso jotain hyvää ohjelmaa tai lue kirjaa joka vie ajatukset muualle. Ulkoilu on myös hyvä , koska sekin antaa muuta ajateltavaa.  Tai mene nukkumaan ja unohda koko viini. 

Vierailija
30/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ilman vaikka tekee mieli tai voisi ottaa. Sitä se itsekuri on. 

Vierailija
31/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota vaan huikkaa...mitä sitä turhaan itseään kiusaamaan ja kipristelemään..

Vierailija
32/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskee päiviä siihen, että voi taas juoda, sinulla on ongelma. 

Mitä vähemmän juo, sitä vähemmän sitä tekee mieli. Näin ainakin omalla kohdalla, en kaikkien puolesta voi puhua. 

Vierailija
33/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tuollisiin hetkii(kun tekee kovasti mieli juoda)  jotakin tekemistä jo etukäteen varalle, vaikka palapeli johon sitten keskityt ja aika menee siihen, etkä muista/ajattele sitä juomista. 

Vierailija
34/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä sillä tiedolla tee mitään, että minulla on ongelma. Kyllähän se nyt on aivan päivän selvää, mitään ihmeellistä lässytystä asian tiimoilta jaksa. Vaikka ymmärrän tietenkin pointin. 

Mutta kestän nyt vain ja menen kohta nukkumaan. Toivottavasti huomenna parempi päivä. 

Ap

Vierailija
35/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viinasta ei tulisi krapulaa niin sitä voisi juoda jatkuvasti. Vähästäkin yhden illan nautinnosta joutuu kärsimään monta päivää. Varsinkin unettomat yöt ovat täyttä tuskaa. 

Vierailija
36/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistigeeni on paha, jotain on saatava. Voi korvata toisella addiktiolla. Joillakin on makean syöminen auttanut, joku juo kofeiinia niin että hitaampaa heikottaa, joku on himourheilija ja tietysti osalla on himouskovaisuus. Sen ei tarvitse olla suuhun laitettavaa, mitä täytyy saada jatkuvasti liikaa.

Vierailija
37/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Teistä on tullut alkoholisti! Sanon tämän kokemuksesta.

Vierailija
38/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on tai no voi olla yksinäistä.

Kuulostaa vähän siltä että elämässä voisi olla enemmän sisältöä. Jos alkoholi on se sisältö. Niin kaippa sitä voisi muutakin puuhailla ku kännätä.

Mitäähän en alkoholismista tiedä, mutta ehkäpä joku uusi harrastus voisi tehdä hyvää missä tapaa muita ihmisiä.

Toki alkoholismi on kai sairaus, eli joku riippuvuus siihen. Vaarana voi olla että jostain muusta tulee riippuvuus. Eli ongelma onkin se että kiintyy asiaan kuin asiaan liian kovaa. Nyt se vaan alkoholistilla on se viuna. Pitäis siis pystyä ottamaan asia kevyemmin, vaatii varmaan aika paljon ajatustyötä se että juokin vaan lasillisen eikä enempää.

Arki voi ahistaa niin siinäkin onkin sitten se (valitettavasti) viina lääkkeenä. Eli arkeen sisältöä niin ei ole yksin ajatustensa kanssa.

Voihan sitä ajatella niitä alkoholin haittoja jos tekee mieli juoda känni. Rahat menee eikä terveydelle tee hyvää. 

Vierailija
39/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko suvussa, joku alkoholisti geeni. Takuulla olisin itsekin alkoholisti, mutta en ole antanut sille edes mahdollisuutta. Joissakin tuskaisissa elämänvaiheissa silti mikä lie viinapiru kuiskaillut, että hae viinapullo niin taivas avautuu. 

Tuntuu, että se jotenkin ihan solumuistissa. Ukki ajoi ikätovereittensa ruumiita sodassa ja sitten muutamat vuodet minkä eli siviilissä ei kestänyt olla selvinpäin enää.

Vierailija
40/54 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman vitutusta päihteitä ja huumeita käytettäisi tosi vähän. 

Tää taitaa pitää paikkansa. Vaikka mä olen itse täysin päinvastainen. En vaan pysty silloin juomaa, kun ottaa päähän. Sitä vaan velloo asiassa päissään. Tuntuu, että känni lisää tuskaa. Selvinpäin pääsen nopeammin eroon aiheesta.

Toiset sitten vetää jyrkät kännit ja se on siinä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme