Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voisi odottaa ja laittaa, kun joulu on ohi eikä sitä enää voi?

Vierailija
04.01.2025 |

Aloitan joulun odottamisen ja laittamisen lokakuussa. Jouluvaloja, kauniita jouluisia kynttilöitä, amarylliksiä, leivotaan pipareita ja joulutorttuja, juodaan glögiä, käymme joulukonserteissa, lapsen kanssa askarrellaan joulukoristeita jne. Lähempänä joulua koristellaan koko koti, tuodaan kuusi sisään, radiossa soi joululaulut. Tunnelma on parin kuukauden ajan ihana ja kotona hyvä tuoksu ja kaunista. Kyllä te tiedätte jotka joulusta yhtä paljon pidätte. Meillä laitetaan loppiaisena koko joulu pois. Ja pitäisi tilalle keksiä jotain, jota alkaisi silloin odottamaan ja laittamaan. Mitä se voisi olla? Jotain josta tulee tunnelmallinen hyväntuoksuinen koti ja itselle ja lapselle hyvä mieli. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalainen uusivuosi? Tai ns. vanha uusi vuosi, siis maaliskuun eka?

Tai ehkä kevätpäiväntasaus tai pääsiäinen? Seuraava täysikuu.

Vierailija
2/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan, tuntuu tyhjältä kun joulu on siivottu pois. Vaikkei koristeita ylenmäärin olekaan. Pidän tunnelmasta, mutta loppiaisena on siivottava kun se ei itsestä tunnu enää oikealta. Kynttilöitäkään ei tule enää juurikaan poltettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse odota enää juuri muuta kuin hallituksen kaatumista ja seuraavia eduskuntavaaleja. Onpahan jotain odotettavaa. Tilanteeni on kokonaisuudessaan vaikea ja menee koko ajan vaikeammaksi. Näin keski-ikäisenä koen jo nähneeni kaikki juhlat ja vuoden kiertokulun, eikä tarvetta minkään juhlimiseen ole enää vuosiin ole ollut. Edes jonkinlaista toivoa löydän ajatuksesta, että Suomi on kuitenkin demokratia, eikä tämä nykyinen hallitus voi tehdä tuhojaan ikuisesti.

Vierailija
4/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivä? Pääsiäinen? 

Vierailija
5/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan helmikuussa olevaa syntymäpäivääni, ja tietty myös ystävänpäivää. Ja laskiaista ja pääsiäistä. Kevät on ihanaa aikaa kunhan päästään ensin tämä tammikuu ja helmikuun alkupuoli. 

Vierailija
6/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävänpäivä? Pääsiäinen? 

Pääsiäinen on tänä vuonna huhtikuun loppupuolella.  Tuntuu jotenkin väärältä laittaa se esille tammikuussa. Yleensä pari viikkoa ennen laitamme paljonkin. Ap

Vierailija
7/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan sen pääsiäisen valmistelut voi aloittaa, jos elämä pyörii vain juhlapyhien ympärillä.

Vierailija
8/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisusta vaikka sadomasokistista kellarihuonetta. Voit keksiä monenmoista teemaan sopivaa tarviketta ja juttua minkä kanssa puuhastella.

Vierailija
9/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka eläisi tässä hetkessä.

Vierailija
10/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsellä joulu jatkuu. Miten joku on jo nyt sen päättänyt, jouluhan jatkuu ihan kalenterinkin mukaan loppiaiseen. Entis aikaan loppiainen oli tätä nykyistäkin hetkeä pidemmällä. muistaakseni joitain päiviä ellei jopa viikon. Loppiainen on siis 6.1.

Voisinkin siis kysyä mikä hätä oli joulua jo lopetella!

Vierailija
11/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan helmikuussa olevaa syntymäpäivääni, ja tietty myös ystävänpäivää. Ja laskiaista ja pääsiäistä. Kevät on ihanaa aikaa kunhan päästään ensin tämä tammikuu ja helmikuun alkupuoli. 

Voisin itse elää suunnilleen ikuista marraskuuta. Vähintäänkin talvi ja pimeys saisi jatkua ikuisesti. Kärsin aistiyliherkkyyksistä ja valo ja aurinko käyvät pahasti silmiini. Vihaan ja kammoan myös ötököitä, joita jo keväällä alkaa näkymään. En vaan jaksa jo entistä aikaisemmin keväällä ilmestyä ötököitä, tunkkaisuutta, kirkasta aurinkoa, liikaa valoa, siitepölyä, ihmisten sekoamista ja liian vähissä vaatteissa kulkemista. Kesät ovat itselleni sitten täyttä tuskaa.

Vierailija
12/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse odota enää juuri muuta kuin hallituksen kaatumista ja seuraavia eduskuntavaaleja. Onpahan jotain odotettavaa. Tilanteeni on kokonaisuudessaan vaikea ja menee koko ajan vaikeammaksi. Näin keski-ikäisenä koen jo nähneeni kaikki juhlat ja vuoden kiertokulun, eikä tarvetta minkään juhlimiseen ole enää vuosiin ole ollut. Edes jonkinlaista toivoa löydän ajatuksesta, että Suomi on kuitenkin demokratia, eikä tämä nykyinen hallitus voi tehdä tuhojaan ikuisesti.

Pitäisköhän sun tutkituttaa pääkoppasi?

Vierailija
13/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ja pääsiäinen sieltä on seuraavaksi tulossa; tulppaanit, kaikkea keväistä...

Vierailija
14/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tuosta syystä pitänyt ihan suosiolla jouluvalot, köynnökset, ym. koristeet esillä tammikuun loppuun saakka. Sitten on jo päivät pidentyneet ja keväisemmän sisustuksen aika. 

Vierailija
15/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan syntymäpäivääni, koulun työharjoittelua, tän illan treffejä ja kuukauden päästä ystäväni toisesta kaupungista tulee kylään ja silloin myös muutan, joten odotan uutta kotiakin. Ja kevättä odotan. Päivän pitenemistä, aurinkoa ja lumen sulamista. 

Vierailija
16/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat joulun olla Nuutinpäivään asti ja sitten alat laittamaan pääsiäistä.

Vierailija
17/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta rauhoittua ap. Sisäinen rauha tuo sen ihanan tunnelma, ei koristeet ja lamput. Vasta sitten ehkä ymmärrät ,jos elämäänne kohtaa pahat sairaudet ja onnettomuudet. Silloin tavallinen perusarki tuntuisi arvokkaalta ja juhlalta

Vierailija
18/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala koristelemaan Halloweenia.

Vierailija
19/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin itse elää suunnilleen ikuista marraskuuta. Vähintäänkin talvi ja pimeys saisi jatkua ikuisesti. Kärsin aistiyliherkkyyksistä ja valo ja aurinko käyvät pahasti silmiini. Vihaan ja kammoan myös ötököitä, joita jo keväällä alkaa näkymään. En vaan jaksa jo entistä aikaisemmin keväällä ilmestyä ötököitä, tunkkaisuutta, kirkasta aurinkoa, liikaa valoa, siitepölyä, ihmisten sekoamista ja liian vähissä vaatteissa kulkemista. Kesät ovat itselleni sitten täyttä tuskaa.

Nautit ankeudesta, mutta me muut emme.

Vierailija
20/56 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kaupassa jo runebergintortut vihjeeksi. Saa laittaa vieläkin tähtitorttuja jos haluaa. Voi odottaa kevättä ja Uusi on vuosi. Positiivinen odotus ja miettiminen mitä voi tehdä, tai olla. Keväällä on loppiainen, laskiainen, vaikkei niitä vietä. Ei ole kiellettyä tunnelmoida mitä haluat tai harrastaa henkisiä asioita, tai fyysisiä. Mielikuvitus. On inspiraatiota ja kirjoja. Luontoa. Pitää tietää mitä haluaa. Jos kaikki on hyvin, hienoa. Itse ehdin ahdistua vanhemman läheisen leikkauksesta, vaikka kaikki meni hyvin. Kiitollisuus noin muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän