Bensa vai hybridi?
Olisi pakko vaihtaa uuteen autoon, mutta en tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto bensa vai hybridiauto. Diesel autoa en osta, kun en niin paljon aja ja sähköautoista olen kuullut lähinnä negatiivisia kommentteja. Hybridissä on hiukan kuin kaksi moottoria yhden sijaan kun on sekä bensa että hybridi.
Haluaisin auton olevan kohtuu uusi ja sopivan hintainen. Haluan ajaa sillä pitkään. En vain tiedä, kumpi olisi minulle enempi sopiva.
Kommentit (49)
En halua mitään "johto seinään" autoa. Mut jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin toyota jos haluan hybridin tai bensa auto ilman härpäkkeitä :) Noita bensa autoja, ainakin Toyotalla alkaa olevan vähenevässä määrin. Jos siis olen katsonut oikein
Ap
Harva Toyotaa enää ostanut tavallisena bensaversiona, kun se hybridivoimalinja on niin fiksu paketti.
Joko tämä oli täällä?
https://www.is.fi/autot/art-2000010955083.html
Vai onko tämäkin totuus liikaa palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin voisi olla kolarissa riski, jos palaa. Ellei pääse ulos. Bensa varmaan kulkee talvioloissa, mutta pitäisi olla katalysaattorit.
Kannattaa valita turvallisin vaihtoehto. Pysyy kotona, nukkuu lattialla ja tilaa ruuat kaupasta. Vahinkojen mahdollisuus pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille, jotka olette vastanneet. Itsekin hiukan kallistunut Toyotan puolelle. Pelottaa vain, et kun ostaa käytetyn, vähänkin ajetun, et mitä vikoja siinä sit on. Miksi joku myisi autonsa, joka toimii? Ja tuo bensan hinta, miten paljon se nousee. Itse vaihdan hyvin harvoin autoa, ajan melkein loppuun asti. Siksi tämä onkin niin hankalaa.
-ap
Aika moni vaihtaa auton vaan vaihtaakseen uuteen. Niin minäkin olen vaihtanut 2 autoa. Ei niissä mitään vikaa ole ollut. Toisen vaihdon 3 vuoden jälkeen isompaan ja toisen 6 vuoden jälkeen bensasta hybridiin. Nykyisellä olen ajanut 5 vuotta ja mietin, et jos ajais loppuun ja sit ostais jonkun kauppakassin eläkepäiville,
Itse viimeksi vertasin bensaversiota itselataavaan hybridiin. Samanlaisilla varusteilla saman kokoluokan auto olisi hyvin samanhintaisen, mutta itselataava kulutti polttoainetta noin litran vähemmän per 100km. Valinta oli lopulta helppo. Nyt 130 000 kilsaa myöhemmpin olen siis säästänyt polttoainetta noin 1000-1300 litraa. Toki tuosta ei euroissa tule kuin noin 2000 euron säästö vuosien aikana, joten jos kovasti olisin sen bensaversion halunnut niin rahallinen näkökulma ei anna kuitenkaan kovin suurta argumenttia.
Nyt katsellut uutta autoa ja mietin enemmän kokonaiskulujen kautta eli olisin valmis karsimaan auton varustelussa, kun enää ei tule työntakia säännöllistä matka-ajoa. Mukavuusvarusteluissa voisi hyvin karsia, kun ajot ovat oääosin erilaisia kuin aiemmin, Tältä pohjalta pienet bensaversiot voivat nousta houkuttelevimmiksi.
Tosin täytyy hieman myös miettiä valtion verotuspolitiikkaa ja katsoa vaihtoehtojen päästölukemia.
Kysymys on aika hölmö jos puhutaan uusista autoista. Käytännössä pelkällä bensalla kulkevia autoja ei enää myydä uutenä. (Osuus on pari prosenttia kaikista uutena myydyistä autoista)
Vierailija kirjoitti:
Nerokkaat vastausvaihtoehdot.
No nämä on näitä Bensa-Tepon angstiavauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sähköautossa pelottaa? Joku huoltomies kertoi jossain uutisessa että hybridit on täyttä paskaa. Kestävät jonkun 150 tuhatta kilometriä ja sitten on kymppitonnien remontti edessä.
"Joku huoltomies" kuulostaa juuri näiltä esson baarin ukkojen jutuilta.
Tässä se "joku huoltomies" https://www.is.fi/autot/art-2000010955083.html
Hondan hybridi. Liikkuu enimmäkseen sähkömottorilla, mutta polttomottori voidaan kytkeä myös suoraan pyörittämään pyöriä 'cruisailunopeudessa'. Valitettavasti Hondat voivat olla hiukan kalliita käytettyinäkin. Paljonko se saisi maksaa?
Bensa tietysti noista. Mutta diesel on ykkönen!
Vierailija kirjoitti:
En halua mitään "johto seinään" autoa. Mut jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin toyota jos haluan hybridin tai bensa auto ilman härpäkkeitä :) Noita bensa autoja, ainakin Toyotalla alkaa olevan vähenevässä määrin. Jos siis olen katsonut oikein
Ap
Miksi se on sun mielestä huono idea, että voi ladata töpselistä ja ajaa lyhyet matkat lähes ilmaiseksi sähköllä?
Ei hybridejä, itselataavat on huijausta ja plugarit hajoaa, eli joku dino tai täysisähkö
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja puoli vuotta suurin osa laittaa sen johdon seinään saadakseen kotteron lämpimäksi...
Riippuu kuinka paljon. Jos ajaa vähän niin täysin hybridittömiä, uusiakin, autoja on vielä olemassa.
Ladattavaa hybridiä ei kannata hankkia. Mieluummin toyotahybridi tai sähköauto.
Minulla on hybridi joka lataa itsekseen moottorijarrutuksen aikana. Todella näppärä, ajan sähköllä n 1/3.
Ei tarvitse etsiä latauspisteitä tai käyttää lman talon sähköä
Vierailija kirjoitti:
Mikä sähköautossa pelottaa? Joku huoltomies kertoi jossain uutisessa että hybridit on täyttä paskaa. Kestävät jonkun 150 tuhatta kilometriä ja sitten on kymppitonnien remontti edessä.
Ok, eli pystyn ajamaan hybridilläni enää n. 10 vuotta ennen remonttia. 😂
Toyota corolla 2.0 farkku ja 6.8l keskikulutus 100km,joten ei niitä ainakaan polttoaineen säästämisen vuoksi kannata ostaa.
Nyt ostettu uusi hybridi ei ole enää sama auto kuin nuo huoltojampan parjaamat 200 000km ajetut hybridit.
Mulla lexus es300h missä toyotan hybriditekniikka. Iso sedan 2.5l moottorilla kuluttaa 5.4l/100km. Kaupunkiajossa jopa vähemmän ja tuo voimalinja on niin mukava kuin junassa istuisi 👍