Bensa vai hybridi?
Olisi pakko vaihtaa uuteen autoon, mutta en tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto bensa vai hybridiauto. Diesel autoa en osta, kun en niin paljon aja ja sähköautoista olen kuullut lähinnä negatiivisia kommentteja. Hybridissä on hiukan kuin kaksi moottoria yhden sijaan kun on sekä bensa että hybridi.
Haluaisin auton olevan kohtuu uusi ja sopivan hintainen. Haluan ajaa sillä pitkään. En vain tiedä, kumpi olisi minulle enempi sopiva.
Kommentit (49)
Toyotan hybridi olisi kenties valintani tai sitten joku bensa.
Hybridiä ei kannata ostaa. Saa molempien autojen huonot puolet. Joko polttis tai täyssähkö. Itselle ei ole vielä sähköauton aika. Odotan toimintamatkan ja latausverkoston paranemista sekä hintojen alenemista ja akkutekniikan kehittymistä.
Bensa. Joku muutaman vuoden ikäinen kohtuuvähän ajettu. Ajat sillä pitkään ja seuraavan vaihdon aikaan sekä täyssähkö että hybridi ovat jo tekniikaltaan huomattavasti nykyistä kehittyneempiä.
Vierailija kirjoitti:
Bensa. Joku muutaman vuoden ikäinen kohtuuvähän ajettu. Ajat sillä pitkään ja seuraavan vaihdon aikaan sekä täyssähkö että hybridi ovat jo tekniikaltaan huomattavasti nykyistä kehittyneempiä.
Näin minä tein vuosi sitten täsmälleen tällä logiikalla.
:D johtuu siitä, et tekniikka ei ole vahvuuteni, enkä tajunnut miten tuo toimii. Ehkä selittää myös sen, että olen täysin hukassa tuon auton suhteen.
-ap
Kiitos teille, jotka olette vastanneet. Itsekin hiukan kallistunut Toyotan puolelle. Pelottaa vain, et kun ostaa käytetyn, vähänkin ajetun, et mitä vikoja siinä sit on. Miksi joku myisi autonsa, joka toimii? Ja tuo bensan hinta, miten paljon se nousee. Itse vaihdan hyvin harvoin autoa, ajan melkein loppuun asti. Siksi tämä onkin niin hankalaa.
-ap
Kumpikin voisi olla kolarissa riski, jos palaa. Ellei pääse ulos. Bensa varmaan kulkee talvioloissa, mutta pitäisi olla katalysaattorit.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille, jotka olette vastanneet. Itsekin hiukan kallistunut Toyotan puolelle. Pelottaa vain, et kun ostaa käytetyn, vähänkin ajetun, et mitä vikoja siinä sit on. Miksi joku myisi autonsa, joka toimii? Ja tuo bensan hinta, miten paljon se nousee. Itse vaihdan hyvin harvoin autoa, ajan melkein loppuun asti. Siksi tämä onkin niin hankalaa.
-ap
Ihmisillä on lukemattomia syitä vaihtaa autoa melko uusina,ja väittäisin että alle 5 vuotta vanha hybridi toyota on aika varma ostos.Toki auto pitää syynätä huolellisesti ennen ostoa.
Mikä sähköautossa pelottaa? Joku huoltomies kertoi jossain uutisessa että hybridit on täyttä paskaa. Kestävät jonkun 150 tuhatta kilometriä ja sitten on kymppitonnien remontti edessä.
Vierailija kirjoitti:
Bensa. Joku muutaman vuoden ikäinen kohtuuvähän ajettu. Ajat sillä pitkään ja seuraavan vaihdon aikaan sekä täyssähkö että hybridi ovat jo tekniikaltaan huomattavasti nykyistä kehittyneempiä.
Toyotalla on ollut hybridejä jo vuodesta 1997,että jos hybridi pitäisi valita niin ehdottomasti toyota joita saa nykyään myös plugareina.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille, jotka olette vastanneet. Itsekin hiukan kallistunut Toyotan puolelle. Pelottaa vain, et kun ostaa käytetyn, vähänkin ajetun, et mitä vikoja siinä sit on. Miksi joku myisi autonsa, joka toimii? Ja tuo bensan hinta, miten paljon se nousee. Itse vaihdan hyvin harvoin autoa, ajan melkein loppuun asti. Siksi tämä onkin niin hankalaa.
-ap
Toyota Approved Vaihtoauton kun ostaa niin saa ainakin 12kk mielenrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa. Joku muutaman vuoden ikäinen kohtuuvähän ajettu. Ajat sillä pitkään ja seuraavan vaihdon aikaan sekä täyssähkö että hybridi ovat jo tekniikaltaan huomattavasti nykyistä kehittyneempiä.
Toyotalla on ollut hybridejä jo vuodesta 1997,että jos hybridi pitäisi valita niin ehdottomasti toyota joita saa nykyään myös plugareina.
Mitään plugaria ei kannata ostaa. Täyttä kuraa kaikki.
Itse ajelen bensa-autolla niin kauan, kun pitää auto omalla rahalla ostaa. Sähkövehkeiden kanssa arvon alenema pelottaa. Ehkä liisata voisi, jos on pakko. Mutta kysymystä sivuten, autoalalla työskentelevä kaveri on sitä mieltä, että hybridiä ei kannata ostaa, koska siinä tulee samalla molempien teknologioiden viat.
Ostin bensakoneen kevythybridillä. Kevythybridi on sellainen joka lataa pientä ajoakkua jarrutuksen energiasta ja buustaa sillä kiihdytyksiä. Töpselistä sitä ei voi ladata eikä sähköllä ajaa metriäkään.
Ehkä sillä saatiin kosla alempaan veroluokkaan mutta ei siitä kevythybridistä ole ajossa mitään iloa. Bensaa menee samaa tahtia kuin menisi vastaavalla moottorilla ilman kevythybridiviritystä. Upea auto tuo on mutta ei kannata odottaa taloudellisuusajoa.
Eli: jos kaipaat bensamoottoria, osta bensamoottori ilman ylimääräisiä härpäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sähköautossa pelottaa? Joku huoltomies kertoi jossain uutisessa että hybridit on täyttä paskaa. Kestävät jonkun 150 tuhatta kilometriä ja sitten on kymppitonnien remontti edessä.
"Joku huoltomies" kuulostaa juuri näiltä esson baarin ukkojen jutuilta.
Pikkuakkuisella hybridilla ne muutamat tuhannet latauskerrat täyttyvät jopa alle 100 000 km ajossa ja kymppitonnien ajoakku vetelee viimeisiään. Siksi sähkikseen siirtyminen osaltani siintää aika kaukana.
Vielä voisit kertoa haluatko itselataavan hybridin vai ladattavan hybridin missä laita johdon seinään? Toyotan hybridit on parhaita ja niitä tehty 40 vuotta.
Nerokkaat vastausvaihtoehdot.