postikirje
Moi! Ajattelin lähettää vähän painavamman kirjeen Tampereelta Ouluun niin montako postimerkkiä siihen kuuluu laittaa? Ja jos haluan että se on perillä joskus tiistai 14.1. aikoihin niin millon mun pitäis viedä se postiin?
Kommentit (11)
Tässä on joku hinnasto:
https://www.posti.fi/lahettaminen/kirjeet-ja-postikortit/kirjeiden-hinn…
Olen laittanut 2 merkkiä. Nyt vuosi vaihtui, ei tiedä varmaksi. Mutta on ehkä hyvä punnita kaupan hedelmätiskillä grammat kirjeestä ja kysyä kassalta merkkien määrä, heillä on taulukko kassalla yleensä. Harjoittelija ei ehkä löydä heti taulukkoa. Netissä lukee mahdollisesti jos hakee hakusanoilla "montako postimerkkiä gramma". Nykyään Helsingissä on kirjeiden lajittelu, muualta tulleet, se vie pari päivää? Ja miten jakopäivät menevät. Pohjoisen kirjeistä ei tietoa.
Kun lähetät kortteja tai kirjeitä Suomessa, valitse kotimaan ikimerkki, jossa on maksumerkintänä Suomen kartta. Merkki käy kirjeen ja kortin postimaksuksi 50 grammaan asti Suomessa (ml. Ahvenanmaa).
Kaikki 1. ja 2. luokan ikimerkit kelpaavat sellaisenaan kirjeen lähettämiseen Suomessa. Niiden arvo on sama kuin kotimaan ikimerkin arvo.
Maksimipaino 250 g, Hinta 5,00 €, Kotimaan ikimerkkejä 2 kpl
Kirjoita siihen kirjeeseen lähettäjä ja vastaanottaja. Ellet ole myymässä käytettyjä stringejä nimettömästi. Sitten se palaa sinulle jos siinä on joku ongelma, rahoja et saa takaisin.
Lähettäisin sen ensi viikon aikana. Posti ei jaa joka päivä postia.
"jos haluan että se on perillä joskus tiistai 14.1. aikoihin niin millon mun pitäis viedä se postiin? "
Olis pitänyt viedä jo, posti on niin surkea ja hidas nykyisin että tuskin enää ehtii.
Posti hukkaa kirjeen ja löytää sen elokuussa. Jos on jotain tärkeetä niin harkitsisin pakettiautomaattia.