Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy kaikkiin päätöksiinsä neuvoa tai lupaa minulta ja se on alkanut rasittaa

Vierailija
04.01.2025 |

Jopa pikkuasioissa. Esim. eilen lähti lapsen kanssa ulkoilemaan niin kysyi minulta mikä haalari lapselle pitää pukea. 

Mies ei kykene tekemään mitään päätöksiä itse. Olen todella väsynyt olemaan ns. johtaja tässä parisuhteessa. Mies ei koskaan vain sano että hei, nyt tehdään näin ja sillä siisti. 

Mitä asialle voisi tehdä? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina painotetaan kommunikointia ja nyt kun mies ei omatoimisesti tee, jotta nainen pääsisi sanomaan että teit väärin, sekin on väärin. Ei voi voittaa. 

Vierailija
22/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa antamasta hänelle vastauksia. Korkea aika kasvaa hänenkin aikuiseksi

Eihän tässä muusta ole kyse, kuin siitä, että naista ärsyttää kun mies ei mene ja tee, jotta hän pääsisi huomauttamaan asiasta. Joku kirjoitti hyvin, että tässä tilanteessa on sama mikä haalari, mitkä hanskat ja mikä pipo puetaan, ne ovat vääriä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa päästä helpolla, jotta hänen ei tarvitse itse miettiä mitään. Hän asettaa itsensä pikku apulaisen asemaan, kuten olet huomannut.

Avuksi tuohon voi yrittää että lakkaat pitämästä häntä kädestä joka päätöksessä. Ota asia ensin puheeksi ja kerro että hänen täytyy alkaa ajatella itse ja tehdä päätöksiä itse, eikä kysyä sinulta joka pikku asiaa. Ja sitten kun hän taas kysyy (koska miehet eivät kuuntele) sano hänelle että "mieti itse" ja poistu paikalta. 

Jos hän sitten tekee jotain idioottimaista, kuten pukee lapselle kesähaalarin talvipakkasella, ottaisin asian puheeksi ja kysyisin asiallisesti perusteluja päätökselle. Jos hän "ei hoksannut", saat vahvistuksen pelollesi että lisäännyit typeryksen kanssa. 

Etsi seuraaville lapsille parempi isä.

Vierailija
24/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies valitsee helpoimman tien! Olipa sillä lapsella mikä tahansa haalari päällä, niin nainen vaatii vaihtamaan sen toiseen. Helpompi kysyä etukäteen kuin tehdä samat asiat kahteen kertaan. Ja sama on sitten pipon, käsineiden, jalkineiden jne. kanssa, pitää kysyä naiselta, koska muuten valitsee aina väärät ja siitä nainen suuttuu, kun hänellä on kaikki metatyöt. Suurin osa miehistä oppii jo lapsensa ensimmäisen 3 kk aikana, että kysy naiselta, yksinkertaista elämäsi ja ymmärrä, että olet joka tapauksessa väärässä.

Oletteko ikinä kokeilleet sanoa naiselle oman mielipiteen lapsen hoidosta, ettekä olemaan pelkkiä palvelijoita? Itse sanoin joskus, kun oli vähän viileä ilma (ehkä +5 astetta), että kannattaisi lapselle vielä hanskat laittaa, kun nainen oli pukenut lapsen muuten talvivaatteisiin. Ei olisi kannattanut.

Vierailija
25/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on perässä vedettävä pulkka.

Vierailija
26/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itsekäs jos päättää itse.

Mies on tossu jos kysyy naiselta.

Mies tekee väärin aina.

Vierailija
27/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies valitsee helpoimman tien! Olipa sillä lapsella mikä tahansa haalari päällä, niin nainen vaatii vaihtamaan sen toiseen. Helpompi kysyä etukäteen kuin tehdä samat asiat kahteen kertaan. Ja sama on sitten pipon, käsineiden, jalkineiden jne. kanssa, pitää kysyä naiselta, koska muuten valitsee aina väärät ja siitä nainen suuttuu, kun hänellä on kaikki metatyöt. Suurin osa miehistä oppii jo lapsensa ensimmäisen 3 kk aikana, että kysy naiselta, yksinkertaista elämäsi ja ymmärrä, että olet joka tapauksessa väärässä.

Oletteko ikinä kokeilleet sanoa naiselle oman mielipiteen lapsen hoidosta, ettekä olemaan pelkkiä palvelijoita? Itse sanoin joskus, kun oli vähän viileä ilma (ehkä +5 astetta), että kannattaisi lapselle vielä hanskat laittaa, kun nainen oli pukenut lapsen muuten talvivaatteisiin. Ei olisi kannattanut.

No mitä siitä sitten seurasi? Vetikö se sua turpaan?

En tajua mitä niin kauheaa on siinä että niitten lapasten laitosta keskustellaan jos kerran olette eri mieltä. Miksi te oletetut miehet luimistelette ettekä keskustele asioista aikuismaisesti toisen vanhemman kanssa?

Vierailija
28/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mitä siitä sitten seurasi? Vetikö se sua turpaan?

En tajua mitä niin kauheaa on siinä että niitten lapasten laitosta keskustellaan jos kerran olette eri mieltä. Miksi te oletetut miehet luimistelette ettekä keskustele asioista aikuismaisesti toisen vanhemman kanssa?"

No juuri aloituksessahan toinen osapuoli sitä yrittää ja naisen mielestä se on väärin ja mies ei kykene tekemään mitään päätöksiä itse? 

Vierailija
29/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on itsekäs jos päättää itse.

Mies on tossu jos kysyy naiselta.

Mies tekee väärin aina.

Sama vanha "mitä syödään?" johon vastauksena "ihan sama", sitten kun toteuttaa sen "ihan saman", se on väärä "ihan sama". 

Vierailija
30/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus tuollainen ap muija. Mikään ei kelvannut, tein niin tai tein näin niin aina meni väärinpäin.

Vierailija
31/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mitä siitä sitten seurasi? Vetikö se sua turpaan?

En tajua mitä niin kauheaa on siinä että niitten lapasten laitosta keskustellaan jos kerran olette eri mieltä. Miksi te oletetut miehet luimistelette ettekä keskustele asioista aikuismaisesti toisen vanhemman kanssa?"

No juuri aloituksessahan toinen osapuoli sitä yrittää ja naisen mielestä se on väärin ja mies ei kykene tekemään mitään päätöksiä itse? 

Lainaamani keskustelija valitti että kävi jotain kauheaa kun hän yritti puhua naisen kanssa. Kysyin että mitä kauheaa kävi.

Vierailija
32/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luultavasti itse kuvittelee ja uskoo olevansa tahdikas ja huomaavainen kun kysyy ja haluaa varmistaa mielipiteesi sinulta Ap.

Mutta toisaalta hänen käytöksensä voi minusta tulkita (kuten ilm sinäkin Ap koet) miehen jatkuvana epävarmuutena ja arkuutena ja tai pelkästään vastuun pakoiluna. Valitettavasti. 

Ei kiltteys ja huomaavaisuus ole sitä, että jatkuvasti kyselee muilta tai edes kaikkein rakkaimman kantaa tai sitä, mitä hän haluaa

Aikuisen täytyy osata tehdä välillä yksin ja ihan itse päätösiä ja valintoja. Niihin tietysti sisältyy mahdollisuus, etteivät ne aina miellutä tai mene oikein.

Mutta mitä sitten? Siinähän se aika menisikin, jos kaiken  haluaisi varmustella ja tarkistaa ja jos sitä varten tarvitsee aina jonkun toisen, niin ei kaikki ole (ns.) kunnossa.

Vastuun kantaminenbei ole aina kivaa. Ei vaikka itse saisi päättää ja valita

Ja jollaista kukaan ei jaksa loputtomasti välittää ja vastata tousen puolesta; olloin ne 2. kysymykset joita oieasti pitäisi joskus mustaa  ja huomata tehdä eivät enää kuulu muun kohinan ja melun keskeltä; melun joka tässä kohtaa voi olla vain rauhallinen puheääni. 

Uskovainen mies

Vierailija
33/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kilahti, heitti vihaisena ojentamani hanskat kaappia päin ja lähes huusi ettei siellä mitään hanskoja tarvita. Kyllä tuosta aika hyvin oppi ettei kannata puuttua lapsen asioihin, kun nainen on paikalla.

Vierailija
34/34 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mies toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän