Fakta on se, että palkansaajista ja tukien saajista iso osa on kodittomia muutaman vuoden kuluttua
Työpaikkojen määrä romahtaa, palkkoja lasketaan, viimesijaisia tukia lakkautetaan kokonaan.
Ellei ole joku iso perintö jonka turvin elää, saa kokea todellista nälkää ja kodittomuutta nykypäivän Suomessa viimeistään n. 2027-2030.
Itse aion tehdä itsarin juuri ennen kuin se hetki koittaa eikä esim. asumiseen edes jossain syrjäisessä yksiössä ole varaa.
Aika tikittää miljoonille suomalaisille. Miten vietät "viimeiset" kolme-neljä vuotta elämästäsi?
Kommentit (22)
Suomessa on hyvin toimeentulevia vielä paljon, he elävät kevyesti kymmeniä vuosia niillä varoilla. On hienoa autoakin vaikka kuinka. Itse en tosin kuulu porukkaan, niin olen jo lyönyt kaiken kulutuksen nollaan ja ostain vain ihan pakolliset.
da da örkki
oikein miljoonille suomalaisille... ymmärrätkö paljonko täällä edes on väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Mikset tekisi itsaria nyt heti? Kukaan ei jää kaipaamaan tuollaista ruikuttavaa luuseria.
Koska on vielä jäljellä 4300e säästöjä sekä työpaikka josta saa vuoroja 3 kertaa viikossa. Pyytänyt kuutena päivänä mutta tarjotaan asiakaskadon takia eioota.
Hallittu rakennemuutos. Muutama collateral damage on hinta, joka kannattaa maksaa matkalla "länteen" - pois sosialismista.
T - Kokoomus ja Punkku-Ritu
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin toimeentulevia vielä paljon, he elävät kevyesti kymmeniä vuosia niillä varoilla. On hienoa autoakin vaikka kuinka. Itse en tosin kuulu porukkaan, niin olen jo lyönyt kaiken kulutuksen nollaan ja ostain vain ihan pakolliset.
Näitä on noin miljoona. Sitten jos alaikäisiä lapsia ei lasketa, on noin 3,5 miljoonaa jotka elävät kädestä suuhun 0-1000e säästöillä sen mukaan mitä ensi kuussa Kelasta tai työnantajalta tilille ilmestyy.
Jälkimmäisestä porukasta helposti miljoona tulee putoamaan totaalikurjuuteen talouden romahdettua.
Ilmiötä vielä kiihdyttää se, että kotimainen kulutus on laskenut lähes nollaan. Suomen suosituin kauppa on ruoka-duopolin ulkopuolella nyt ylivoimaisella marginaalilla kiinalainen Temu (niin rahallisesti kuin kuukausittaisten asiakasmäärien perusteella).
Vierailija kirjoitti:
ota huomioon että monella asunto tai talo on pankin omistama ja autosta velkaannuttu korvia myöten. jos siihen päälle on mitään muita luottoja, työttömyys edes puolen vuoden ajan riittää siihen että vouti ulosmittaa kaiken mahdollisen takaisin.
Yritän päästä pois maasta ennen tuota.
jos ei osaan hoitaa asioitansa kunnolla olisiko hän ansainnut häädön.
miksi minun pitää maksaa hänen asumisensa ilmaiseksi.
Saakohan jostain jotain eutanasiapillereitä sitten? Vaikka on noita kyllä sairauksiakin, että kyllähän nekin hitaasti tappaa, kun ei mitään hoitoa niihin saa, mutta ei taida kuitenkaan tappaa ihan parissa vuodessa. Eli viimeiset vuodet kodittomana ja sairaana parinkymmenen asteen pakkasessa on kurja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ota huomioon että monella asunto tai talo on pankin omistama ja autosta velkaannuttu korvia myöten. jos siihen päälle on mitään muita luottoja, työttömyys edes puolen vuoden ajan riittää siihen että vouti ulosmittaa kaiken mahdollisen takaisin.
Monella velkaelviksellä on vaikeuksia jo nyt saati sitten kun työpaikka menee alta. Koko elämä rakennettu valtavalle velalle, ei käy kateeksi.
Jos melkein kaikista tulee kodittomia, niin eipä niillä asuntosijoittajillakaan ole varaa omistaa tyhjiä asuntoja.
Mihin maahan kannattais lähteä? Missä ois töitä ja pärjäis englanninkielellä?
Ei jaksais perjantai-iltana näitä itkuvirsiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos melkein kaikista tulee kodittomia, niin eipä niillä asuntosijoittajillakaan ole varaa omistaa tyhjiä asuntoja.
Ne joutuu myymään ne lainarahalla ostetut asunnot pilkkahintaan pois. Suomen rikkaimmat ostaa ne ja hyötyy myöhemmin kun talous nousee. Raha menee aina rikkaille.
Ruotsi tai Saksa voi olla työtä. Jos koulutus niin Sveitsi tuplapalkat, vaikka muuten kallista siellä pärjäisi paremmin, ruoka yhtä kallis kun Suomessa mutta on lidl. Plussaa kaikissa muissa on parempi sää, käyty ja nähty. Itse en saa Suomessa mitään työtä edes hakemalla, ainoa mitä suositeltu työpaja ilman palkkaa, osaan jo ne pajan asiat, te- toimisto ei tarjoa mitään. Australia olisi myös hyvä palkka, mutta vaikea päästä pitkäksi aikaa viisumi jne.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjistä asunnoista saa verohelpotusta siksi useat pitää tyhjiä, ellei ole luottotiedot ja maksa heille kallista vuokraa. Eivät tingi säännöissä yhtään.
Joo kansa vedetään köyhiksi ja viimeiseksi eliitin palvelukseksi lähetetään rintamalle sotaan tapettaviksi eliitin puolesta
Tapahtuu nopeammin kuin 2027, esim. Tampereella häädöt ovat liii tuplaantuneet vuodessa ja yleisin häädön saava on tavallinen töissäkäyvä luottotiedollinen, jolla ei enää ole varaa muutaman kymmenen neliön asuntoonsa.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010645468.html
Vielä 10-20 vuotta sitten ainoita jotka joutuivat kodittomaksi olivat pulsut ja psykoosipotilaat. Nyt riittää se, että on huonopalkkainen työ.
Työttömillä on vielä vähemmän aikaa. PS haluaa romuttaa perusturvan jo kuluvan vuoden aikana. Sen jälkeen alkaa heillä 1866 nälkävuoden toisinto ellei varasta ruokiaan.